ענקית התוכנה Microsoft שואפת ומאז ומעולם להרחיב את השפעתה ושליטתה על עולם המחשבים, ובשנים האחרונות, לאחר שקבעה את מערכות ההפעלה שלה כברירת מחדל ברוב המוחלט של המחשבים בעולם, פונה החברה לאינטרנט במטרה להשיג גם שם עליונות.
אחד התחומים העיקריים באינטרנט הוא תחום החיפוש, בו שולט כיום ללא עוררין מנוע החיפוש Google, אם כי קיימים מנועי חיפוש רבים נוספים כגון Yahoo, Altavista ורבים אחרים. אתרי החיפוש הגדולים הללו הם מהאתרים הגדולים והרווחיים ביותר ברשת, בשל מספר הגולשים הרב הפוקד אותם מדי יום ביומו (מספרים הנאמדים במיליונים), ולכן לא פלא שגם Microsoft רצתה חלק מהעוגה, ולפני כשנתיים וחצי החלה לפתח טכנולוגיית חיפוש משלה.
עד היום, אתר התוכן העיקרי של Microsoft, הלא הוא MSN.com, הכיל אמנם מנוע חיפוש מובנה אך עשה שימוש בטכנולוגיה שפותחה ע"י Yahoo. אך מאתמול, מנוע החיפוש באתר הוחלף במנוע חיפוש חדש שפותח ע"י Microsoft ומהווה מקפצה אמיתית עבור החברה בכל הנוגע לתחום האינטרנט.
במקביל להשקת מנוע החיפוש החדש, Microsoft החלה גם בקמפיין פרסום רחב היקף אשר, לדברי סגן נשיא האתר MSN Search, יגיע לעיניהם ולאוזניהם של כ-90% מכלל אזרחי ארה"ב, וגם אזרחי בריטניה ויפן, באמצעות פוסטרים ענקיים ופרסומות טלוויזיה שישודרו בזמן טקס האוסקר, הסופרבול וטקס פרסי הגראמי.
למרות שמדובר במיזם שאפתני למדי מצד Microsoft (ויש היגידו שאפתני מדי), יהיה מעניין לראות את התפתחות האתר MSN מרגע זה ואילך והאיום שהוא יהווה על Google, איום שלפחות כרגע נראה די רחוק מלהתממש.