מה קיבלנו ומבט מקרוב
את שני כרטיסי ה-X1950XTX שלנו קיבלנו מ-AMD באריזות OEM, כלומר הכרטיס בלבד ללא כל הבאנדל שתקבלו כשתקנו כרטיס דומה בחנות (כגון דיסק דרייברים, משחקים, חוברת הוראות או אריזה מהודרת):
ביחס לקירור של הכרטיסים הישנים יותר בסדרה של AMD, נראה כי גוף הקירור שודרג ומכיל ליבת נחושת מלאה (בניגוד לגרסאות קודמות, בהן גוף הקירור הורכב מחלקי נחושת וברזל), מאוורר שונה (נקווה שגם שקט יותר) וכן תעלת אוורור שקופה בצבע אדום.
![]() | ![]() |
אורכו של הכרטיס נשאר זהה לכרטיסי ה-X1900 הקודמים, והוא קצר בכמה סנטימטרים מה-8800GTX של NVIDIA. זהו דבר שלא נוכל להגיד על כרטיס ה-R600 (כרטיס הדור הבא של AMD שצפוי להיות מושק בקרוב) שאמור להיות ארוך אף יותר מה-8800GTX.
הסתקרנו לראות מה מתרחש מאחורי גוף הקירור וניגשנו אל מלאכת הפירוק. לאחר שהסרנו את מערך הקירור התגלתה בפנינו הליבה ושבבי הזכרונות הסובבים אותה – מבנה סטנדרטי בכרטיסי המסך המודרניים.
![]() | ![]() |
חשוב לציין כי לאחר שהסרנו את הקירור עצמו גילינו כי שבבי הזכרונות מכוסים במפזר חום מאלומיניום המצופה בציפוי נחושת דק (אפשר לומר שהוא פשוט צבוע בכתום), מה שמביא אותנו למסקנה כי הזכרונות לא מקוררים על ידי גוף הקירור המרכזי.
![]() | ![]() |
כאמור, שני הכרטיסים הללו יעמדו למבחן מול כרטיס יחיד של NVIDIA, ה-8800GTX, כאשר ביקורת מלאה עליו תוכלו למצוא כאן .
אם כן, חדל קשקשת – הגיע הזמן לגשת ולבדוק האם שני הכרטיסים של AMD יכולים לעמוד מול הכרטיס החזק ביותר (והיקר ביותר) של NVIDIA.