בניגוד למצב שהיה קיים עם ה-PlayStation 2 וקונסולת ה-Xbox המקורית, בדור החדש של הקונסולות לא אמורים להיות הבדלים גרפיים משמעותיים בין הקונסולות השונות. זאת, בנוסף לעובדה כי לא מעט משחקים מוכרזים הן ל-Xbox 360 והן ל-PlayStation 3, גרמו לנו להאמין כי למפתחים אין יותר מדי בעיות בהמרת משחקיהם בין הפלטפורמות.
בראיון לאתר Ars Technica, מאט לי, מהנדס בקבוצת המשחקים של מיקרוסופט, מספר כי לדעתו "יהיה קשה לבצע המרה של משחקים מה-Xbox 360 ל-PS3, מאחר ול-Xbox 360 יש יותר כוח עיבוד למטרות כלליות, והגישה של כל שלוש ליבות המעבד לזכרון שווה. ב-PS3 לעומת זאת, מעבד ה-Cell יכול ליצור בקלות מצב בו למשחק יש מעט מדי כוח עיבוד למטרה הזו, ויותר מדי כוח למטרה האחרת".
לי מוסיף עוד הסבר חומרתי מתומצת שהולך נגד ה-PS3. "התוכן יכול לסבול, מכיוון שלעולם לא תראה כותר PS3 עם יותר מ-256 מגה-בייט של טקסטורות, בגלל החלוקה בין הזיכרון לכרטיס הגרפי. כשהכרזנו על 512 מגה-בייט של זכרון מאוחד, אני חושב שמפתחי המשחקים עשו ריקוד שמח וקטן".
לא בטוח שההכרזות באמת יפריעו למפתחים להמיר משחקים בין הקונסולות עקב העובדות הקיימות בשטח, אך גם אם כן, אנו לא משוכנעים שזה דבר רע בכלל.
עוד נודע השבוע כי נראה שמיקרוסופט מתכננת אמצעי שליטה חדש. לסוני יש חיישני תנועה, לנינטנדו יש הרבה מעבר לכך, ועכשיו נראה שלמיקרוסופט יש גם כן משהו בשרוול.
בראיון שנערך עם פיטר מור, סגן נשיא מיקרוסופט וראש תחום הבידור והמשחקים בחברה, אנו לומדים כי לדעתו של מור השלטים של ימינו יותר מדי מסובכים. "כפתורי כתף, טריגרים, מוט אנלוגי. הרבה דברים קורים על השלט לעומת הימים של ה-Atari 2600, בהם כל אחד היה יכול להרים את הג'ויסטיק ולשחק".
אפילו בתו בת ה-14 של סגן הנשיא לא מסתדרת עם השלטים החדשים והמתוחכמים. "היא אוהבת לשחק במשחקי מירוצים, אבל בזה מסתכם העניין. היא מתוסכלת עקב ריבוי הכפתורים והשימוש בטריגרים".
לטענתו של מור, בתו היא לא היחידה שחשה מאוימת מעשרות הכפתורים שמתרוצצים לה על השלט, ולכן צוות הפיתוח של מיקרוסופט כבר מסתער על הבעיה. "אנו משקיעים המון מאמצים בקטע הזה, אבל אנחנו עדיין לא מוכנים לדבר על כך. מה שבטוח, לא ננסה משהו שלא יהיה אינטואיטיבי וחדשני".
הבקר הקיים של ה-Xbox 360 – בקרוב יעבור זמנו?