חברת סוני העולמית פרסמה השבוע את הדו"חות הכלכליים לחודשים ינואר-מרץ ולשנה הכלכלית שהסתיימה ב-31 במרץ. לצד צניחה ברווח התפעולי והפסדים קשים בעסקי המשחקים, ראשי החברה אופטימיים לגבי השנה הקרובה.
1.9 מיליארד דולרים, זה הסכום שהפסידה חטיבת המשחקים של סוני בשנה האחרונה, בהשוואה לרווח של 70 מיליון דולרים בשנה שקדמה לה. המקור העיקרי להפסדים הוא הוצאות השיווק וההפצה של קונסולת ה-PlayStation 3 החדשה, שנמכרת לצרכן במחיר נמוך מעלות הייצור שלה – ועדיין עולה יותר ממתחרותיה, ה-Xbox 360 של מיקרוסופט וה-Wii של נינטנדו. שמועות על הורדת מחירים קיימות כל הזמן, אך עד כה סוני פסלה את כולן. זה לא מנע מחלק מן המשווקים באנגליה, להוריד את המחיר בקרוב ל-75 דולרים, מהמחיר הרשמי, על מנת לסייע למכירות. על פי הערכות, בעקבות הגדלת קצב הייצור של דיודת הלייזר הכחול, רכיב חיוני בכונן ה-Blu-ray שקיים ב-PS3, סוני תוכל לקצץ משמעותית את עלות הייצור של הקונסולה, דבר שיכול להתבטא בהוזלה של הקונסולה ב-100 דולרים.
גורמת לסוני להפסדים |
עוד נתון מעניין בהקשר ל-PS3 נוגע לפרויקט Folding@home אליו הצטרפה לאחרונה. במהלך חודש אחד בלבד הצטרפו יותר מ-250 אלף בעלי קונסולות לפרויקט והם תורמים קרוב ל-400 טרה-פלופס של כוח חישוב. נוסף על כך, השלב הראשון של תוכנית הבטא של Home, העולם הוירטואלי של סוני, החל בתחילת החודש כאשר הראשונים מתוך 15 אלף המועמדים קיבלו הזמנות להרשם לשירות החדש.
צמיחה מרשימה במכירות מסכי הטלוויזיה מסדרת Bravia ומכשירי אלקטרוניקה נוספים, כמו גם הצלחת הסרטים "קוד דה-וינצ'י" ו"ג'יימס בונד: קזינו רויאל", עזרו לחברה לסיים את השנה במכירות שיא של 69 מיליארד דולרים ועם רווח נקי של 1.1 מיליארד דולרים. בשנה הבאה החברה צופה עליה במכירות ל- 73.2 מיליארד דולרים, והכפלת הרווח ל-2.7 מיליארד דולרים.
השיפור בביצועים הכלל-שנתיים של סוני מיוחס בעיקר להווארד סטרינגר, המנכ"ל הלא-יפני הראשון של סוני, שהוביל מהלכים לקיצוץ נרחב בעלויות, פיטוריהם של אלפי עובדים ומכירת עסקים מפסידים.