קונסולת ה-DS של נינטנדו זכתה להצלחה רבה מאז השקתה, עם מכירות של יותר מ-14.4 מיליון יחידות עד כה, כאשר רק לאחרונה נינטנדו מסרה כי באנגליה נמכרו יותר ממיליון יחידות של ה-DS. הקונסולה הציגה עיצוב חדשני ובאמצעותה פנתה נינטנדו לכיוונים אליהם לא חשבו חברות אחרות, כדוגמת מתחרתה סוני.
החסרון הגדול ביותר של הקונסולה הוא העיצוב שלה, אשר גם אלו שרכשו אותה ציינו כי יש מקום לשפרו. בשבועות האחרונים צצו שמועות על האפשרות שנינטנדו עובדת על עיצוב מחודש ל-DS. בנינטנדו כמובן לא הכחישו, אך גם לא אישרו את הדבר, במטרה להשקיט השמועות וליצור את הרושם שהם אינם מתכננים שום דבר חדש.
השבוע נינטנדו אישרה את אותן השמועות עם הודעתה על גרסה חדשה לקונסולת ה-DS, אשר תיקרא DS Lite. היא תמשיך להתבסס על אותה החומרה אך העיצוב שלה מקבל עדכון משמעותי. משקלה קטן ב-20 אחוזים ועומד על 218 גרם במקום 275 גרם של ה-DS המקורית. גובהה ורוחבה קוצצו בקרוב ל-10 אחוזים כל אחד, כך ששטחה קטן בכ-20 אחוזים והעובי שלה קוצץ ברבע, מ-2.89 סנטימטרים ל-2.15 סנטימטרים בלבד.
כל הכפתורים, המסכים והחיבורים של ה-DS המקורית קיימים ב-DS Lite, כאשר המיקום של רובם השתנה. מעבר לשינוי בעיצוב החיצוני, התכונה החדשה והיחידה של המכשיר היא האפשרות לבחור בין ארבע רמות בהירות של המסך. זאת בזכות השימוש במסכים חדשים יותר, כמו אלו המשמשים בקונסולת ה-Game Boy Advance SP של נינטנדו.
בניגוד ל-DS המקורית, גרסת ה-DS Lite תושק תחילה ביפן, בחודש מרץ, ומחירה יעמוד על 16,800 ין (145 דולרים), מעט יותר גבוה ממחירה של ה-DS המקורית הנמכרת ביפן במחיר של 15,000 ין (129 דולרים). תוכניות השקתה בארה"ב ובאירופה לא נמסרו בשלב זה.
עד להגעתה של ה-DS Lite ליפן ולשאר העולם ממשיכים בנינטנדו להתמקד בהשקת משחקים ובמיוחד כאלו המיועדים לרשת המשחקים המקוונת שהחברה השיקה השנה. למעשה, נספרו יותר מ-10 מיליון חיבורים שונים המייצגים יותר מ-500 אלף משתמשים שונים ברחבי העולם. בחברה מתכוונים להמשיך ולהרחיב ברחבי העולם את פריסתן של נקודות חמות המאפשרות להתחבר לשירות.