האם אפשר לסמוך על תוהנות הבאנצ'מרקינג? הסקנדל האחרון של nVidia , ATI ו FutureMark הוכיח שלא תמיד כדאי לעשות כך. אך לא רק בתחום כרטיסי המסך באנצמרקינג הוא תחום בעייתי, וכפי ש The Inquirer טוען במאמר ראשון בסדרה של שלושה מאמרים, כדאי גם לא לסמוך על שאר סוגי הבאנצ'מרקינג.
The Inquirer חושף בחלק הראשון של המאמר תופעה "מעניינת" של שיפור בביצועי הבאנצ'מרקינג לטובת מעבדיה של אינטל ככל שמגיעות גרסאות חדשות יותר של תוכנות הבאנצ'מרקינג המובילות. TheInquirer ערכו סדרת באנצ'מרקינג על שני מחשבים, אחד המבוסס על מעבד ה Pentium4 והשני מבוסס על מעבד ה AthlonXP. בבאנצ'מרק הראשון שנערך בSysmark 2000 ה Sysmark 2000 הביס את מקבילו מתוצרת אינטל, לעומת זאת ב Sysmark 2001 ביצועי שני המעבדים כמעט שווים, וב Sysmark2003 מעבדי ה פנטיום 4 הביס את מקבילו מבית AMD. חשוב להזכיר שמדובר באותו מפרט , ומכאן השינויים נבעו אך ורק מתוכנת הבאנצ'מרקינג. תופעה דומה התגלתה גם בגרסאות השונות של Content Creation, ו Business Winstone.
השאלה המרכזית העולה מתוצאות תמוהות אלו היא – "מדוע ישנם הבדלים כה בולטים בתוצאות הבאנצ'מרקינג, כאשר ההבדל הוא רק בתוכנה?". התשובה כפי שמתברר מהמאמר רחוקה למדי מתאוריות הקונספירציה הרווחות בסקנדל של nVidia. ועוסקת יותר באופטימיזציה של תוכנות הבאנצ'מרקינג עבור מעבדיה של אינטל, בדומה לאופטימיזציה שעושות חברות אחרות. אך האם אופטימיזציה כזו היא הוגנת? הדעות חלוקות כפי שניתן לקרוא במאמר המלא.