ביום חמישי האחרון נערכה מסיבת העיתונאים השנתית של חברת Dell – האירוע כלל השקות והכרזות רבות והציג שינוי בגישת החברה, הכולל השקת מוצרים חדשים. באירוע נכחו רענן ביבר, מנכ"ל Dell ישראל, שלומי קוארטלר, מנהל השיווק של Dell ישראל וכן מגוון אנשים מהסגל הבכיר של נציגות החברה בארצנו.
בחלקה העיקרי של מסיבת העיתונאים, הציג ביבר מצגת העוסקת ומפרטת על פעילויות החברה במשך השנים ונתוני המכירות שלה בארץ ובחו"ל. כצפוי, הנתח העיקרי ממכירות החברה בארץ נובע מהמגזר העסקי, נתח המגיע לכ-85 אחוזים, מה שמשאיר פלח מזערי של כ-15 אחוזים לשוק הביתי. אך כל זאת עומד להשתנות בקרוב, בעקבות המהפכה אותה עברה החברה בתחילת השנה, עם התפטרותו של מנכ"ל חברת Dell העולמית, קווין רולינס, אשר התמקד בשוק המקצועי ופסח על ייעול השירות ופנייה למגזרים אחרים. את מקומו של רולינס תפס מייסד החברה מייקל דל, אשר הקיים את החברה בעודו סטודנט ובהשקעה זעומה של כ-1,000 דולר בלבד. תוכניותיו של מייקל דל כבר מיושמות בשטח ומניבות רווחים מכובדים לחברה, לרבות הרחבת אחיזתה בפלחי השוק השונים.
"יצרנית המחשבים Dell הגדילה עד כה את מכירותיה בישראל בכל המגזרים ברבעון הראשון והשני השנה, ואף כבשה את המקום השני במכירות מחשבים אישיים בישראל" , ציין ביבר.
לטענת ביבר, הייחוד של דל נובע משיטת ה"ייצור לפי הזמנה", שיטה המכונה Build to Order או בקיצור BTO – כאשר הלקוח בוחר להזמין את אחד ממוצרי החברה, באפשרותו לשנות ולהתאים את שלל הרכיבים לפי צרכיו וטעמו האישי . מודל יעיל זה מאפשר לחברה להגיע למקסימום יעילות, שכן מרגע הזמנת המוצר עד רגע שליחתו אל המפיצים המורשים עוברים כ-3 ימים בלבד. הדבר חוסך לחברה את הצורך שבהחזקת מלאי של מחשבים או רכיבים, שכן ברגע ביצוע ההזמנה עם הרכיבים הספציפיים נעשית גם הזמנה של הרכיבים הנ"ל מאחד מספקי החומרה והתוכנה השונים עמם דל עובדת. לאחר מכן, המחשב יוצא ישירות מפס הייצור של החברה אל המשאיות המובילות אותו אל המפיץ ובסופו של דבר אל הלקוח. מוצרי החברה המיועדים לשוק הישראלי נשלחים ממפעל החברה באירלנד כאשר הם מגיעים מותאמים לחלוטין לתקנים הישראליים, החל מלוח המקשים וכלה בספק הכח, כך שאין שום צורך בהתאמות או התקנות כלשהן אצל המפיץ המקומי.
![]() |
סדרת ה-Vostro החדשה של דל |
במסיבת העיתונאים חשפה דל את אסטרטגיית המוצרים החדשה שלה, המתבססת על העברת המיקוד מהמוצר עצמו אל הלקוח. במסגרת שינוי זה, שמה החברה דגש על מגזרי השוק השונים וקבוצות הצרכנים השונות והחדשות, כאשר דל מתאימה לכל קבוצה ומגזר שורה שלמה של מוצרים, המותאמים לדרישותיהם הספציפיות.
לטענת רענן ביבר, "בשנת 2007 בלבד השיקה דל למעלה מ-20 דגמים חדשים של מחשבים ניידים, שולחניים ואחרים, זאת במטרה לענות על צרכיהם המגוונים של הקהלים במגזרים השונים אליהם פונה החברה".
על מנת לכסות את פלחי השוק השונים השיקה דל מספר מוצרים חדשים, אשר יאפשרו מתן מענה לדרישת הלקוחות השונים, וכמובן בחדירה לשווקים חדשים ומגוונים.
הצעד המשמעותי ביותר במגמת השינוי של החברה הוא השקת משפחת מוצרי ה-Vostro (פירוש המילה בלטינית הוא "שלכם") – תחת מותג זה תשווק דל מגוון רחב של מחשבים נייחים וניידים, המיועדים ספציפית לעסקים קטנים ובינוניים (SMB). סדרה זו כוללת כלי ניהול בסיסיים נוחים לתפעול, כאשר החברה יוצאת מנקודת הנחה שעסקים אלו מתקינים את שלל התוכנות שלהם עצמאית ואינם זקוקים למערכות יקרות ומתוחכמות, אלא למערכת אמינה וקלה לשימוש.
![]() |
מחשבי ה-XPS הנייחים מגיעים לישראל |
מחשבי ה-Vostro הנייחים יהיו מבוססים על ערכת השבבים G33 ומעבדים כפולי ליבה בלבד מסדרת Core 2 Duo של אינטל, כאשר הדגם הבסיסי יכיל מעבד מדגם E6700, תמיכה בעד 4 ג'יגהבייט של זיכרון מסוג DDR2, אפשרות למערך RAID ומערכת הפעלה Windows XP או Vista, בהתאם להעדפות הלקוח. כמו כן קיימת אפשרות לשילוב כרטיס מסך חיצוני של NVIDIA, מדגמי ה- GeForce 8600GT/GTS או כרטיס Radeon X1300 Pro מבית AMD-ATI. כל מחשבי ה-Vostro יגיעו במארזים בצבע שחור בלבד, כאשר בארץ תשווק החברה רק את דגמי ה-Vostro 200, המגיעים עם מסך 19" בפורמט רחב.
סדרת ה-Vostro כוללת גם מחשבים ניידים, כאשר אלה יגיעו גם הם בשלל דגמים וגדלים, עם מעבדים מבית שתי היצרניות אינטל ו-AMD, ערכות שבבים וכרטיסי מסך מבית החברות AMD-ATI ו-NVIDIA ומסכים בגדלים הנעים בין 14.1 אינץ' ועד ל-17 אינץ'. גם הפעם, שלל הדגמים יגיעו בעיצוב סטנדרטי ובצבע שחור בלבד.
![]() |
XPS M1330 |
בשוק הביתי, אותו סימנה דל כמטרה חשובה, הכריזה החברה על גימיק נחמד במסגרתו היא תציע מחשבים ניידים בעיצובים חדשים ובצבעים לפי בחירה. המחשבים הניידים מסדרת ה-Inspiron המיועדת למשתמש הביתי וסדרת ה-XPS המתאימה לגיימרים וחובבי הביצועים מוצעים כעת במגוון של כ-8 צבעים שונים, כאשר כל צבע קיבל שיוך שונה כגון: כחול – חצות או חום – אספרסו. לטענת החברה, הצבע הנמכר ביותר נכון להיום הוא האדום – אודם.
חידוש נוסף שמציגה החברה במסגרת סדרת מחשבי ה-XPS הניידים, הוא המחשב הנייד הדק בעולם – דגם ה-XPS M1330 הינו בעל מסך רחב בגודל 13.3 אינץ', משקל התחלתי של כ-1.8 ק"ג ועובי של כ-2.2 ס"מ (כ-0.9 אינץ'). בין שלל החידושים מציע ה-M1330 כונן אופטי מובנה ויציאת HDMI, התומכת בהצגת סרטים ותכני וידיאו בהבחנה גבוהה. כמו כן, הדגם החדש מעוצב בצורה עגולה ו"זורמת" ומיוצר מסגסוגת מגנזיום התורמת למשקלו הזעום, כאשר מלבד הצבעים הסטנדרטיים (שחור/לבן) הוא מגיע גם בצבע אדום.
![]() |
מחשבי ה-Inspiron – מהיום גם בצבע |
מלבד תוספות נחמדות אלו לליין המחשבים הניידים של דל, גם סדרת הנייחים קיבלה צבע ייחודי נוסף משלה – מהיום יוכלו הלקוחות לבחור גם מארזים בצבע כסוף, בנוסף למארזים השחורים אשר היו זמינים עד כה. כמו כן, החליטה דל לשווק לראשונה בארץ את המחשבים הנייחים מסדרת ה-XPS, המציעים מערכת חזקה במיוחד המיועדת לגיימרים, כאשר בארץ ישווקו המחשבים בשתי גרסאות – אחת עם קירור אוויר והשניה עם קירור מים – במחיר התחלתי של כ-1,700 דולר.
בתחום המחשבים השולחניים המיועדים לעסקים גדולים הציגה דל את דגם ה-755 מסדרת ה-Optiplex, המציע תמיכה בתקן Energy Star 4.0 המחייב יעילות וצריכת חשמל אופטימלית. בדומה לכל סדרת ה-Optiplex, גם דגם ה-755 מגיע עם שלל רכיבים הנתונים לבחירת המשתמש ומסכים בגדלים שונים, החל מ-17 אינץ' וכלה ב-24 אינץ'.
תחום חדש אליו נכנסה החברה לאחרונה הוא מחשביים ניידים קשיחים, המיועדים לשימוש בעיקר במערכות בטחוניות. במסיבת העיתונאים הוצג מחשב מסוג זה מדגם Latitude ATG – זהו למעשה מחשב סטנדרטי מסדרת ה-Latitude, אשר עבר סדרה של שיפורים ושפצורים שונים.
מחשב ה-Latitude ATG מצופה ברובו המוחלט בגומי קשיח המגן עליו מפני נפילות ובשכבה המונעת שריטות. הכונן הקשיח הנמצא במחשב זה הינו בגודל 1.8 אינץ' אך נמצא במארז גדול יותר (2.5 אינץ') הממולא כולו בג'ל, למזעור הנזק אשר עלול להגרם בעקבות חבטות או פגיעות כלשהן. גם המסך עבר סדרה של שיפורים, ביניהם העלאת רמת הבהירות לכ- 300 nits, וציפוי המונע השתקפות.
בין החידושים המשמעותיים במחשב זה ניתן למצוא את הכונן הקשיח, אשר מעבר להגנה הפיזית מפני פגיעה והאפשרות לבחירה בכונן קשיח מסוג Solid State , מציע יכולת הצפנת המידע, כך שניתן יהיה לגשת אליו רק מתוך המחשב הספציפי – כל נסיון להעביר את הכונן הקשיח למערכת מחשב אחרת ימנע כל נסיון גישה למידע הנמצא עליו.
במסיבת העיתונאים ניסתה דל להמחיש את המאמצים הרבים שהיא משקיעה בשינוי המגמה ופניה לקהל לקוחות מגוון יותר, אשר כתוצאה מהם מצפה החברה לעליה משמעותית בנתח השוק שלה בקרב הלקוחות הביתיים – תחום בו היא מרכזת את מירב משאביה. לטענת אנשי החברה, השילוב של השקת סדרות ודגמים חדשים יחד עם שיטת ה"ייצור לפי הזמנה", הם שאמורים לספק לדל יתרון על פני המתחרות שלה ולהעלות את קרנה בקרב הלקוחות הפרטיים. מדובר כמובן בצעדים חשובים מצד דל, אך נסיון העבר מלמד שהחברות האחרות לא יאחרו לנסות ולצמצם את הפער. האם הן יצליחו? זו כבר שאלה אחרת.
מעניין ,רעיון מעניין
באיזה חומר ביבר הזה משתמש?!
לטענת ביבר, הייחוד של דל נובע משיטת ה"ייצור לפי הזמנה"
מה שהם עושים בארץ אפילו לא קרוב לזה, DELL מביאים 3 מפרטים מרכזיים מדגם מסויים והם קוראים לזה יצור לפי הזמנה?!
בדיחה טובה, כשנראה את מערכת ה- Customise באתר שלהם (כמו בכל אתר DELL בשאר העולם), אז נדבר…
BTO בישראל? הצחקתם אותי
אני כבר כמה ימים מחפש לקנות מחשב של DELL מדגם 1720עם מפרט ספציפי כך שהוא לא, בדגש, לא יהיה יקר.
לא צריך מעבד מטורף, לא צריך מאיץ גרפי, לא צריך הארד דיסק ענק – צריך מחשב נייד בעוצמה טובה עם מסך גדול.
בינתיים כל התשובות שקיבלתי היו שליליות, קרי יש מחשבים רק עם המאיצים שזה מקפיץ את המחיר ל10,000 ומעלה.
BTO בישראל?
הצחקתם אותי…
אני רוצה לראות את משווק רישמלי של דל שירים את הכובע ויציא את זה בארץ – אז, יהיה מה לדבר..
בינתיים, יש משווקים "אפורים" המציאים BTO. הם יכולים ודל ישראל לא?
תקשיבו טוב מה הם חושבים עליכם האנשים בדל
למה אני שונא את דל ?!
רכשתי מהם מחשב נייד לפני שנה בקרוב ל-10 אלף ש"ח, הזמינו לי אותו מחו"ל, ואחרי חודשיים שייבשו אותי וסוף סוף קיבלתי את המחשב, לחצתי על הכפתור שמפעיל את המחשב, והוא לא נדלק – כי הטמבלים האלה שידעו שיש בעיה עם המחשב בחרו להביא לי אותו לפני תום מועד האספקה שהחוק מחייב כדי לעשות כיסוי תחת (איך ידעו שהמחשב מקולקל? כי מישהו התקין את החלונות על המחשב לפני שנתנו לי אותו, וזו בעיה שאי אפשר היה להתעלם ממנה).
אחרי שהתלוננתי אצל הספק המורשה שאני מאמין ששמו מוכר לכולם אך אמנע מלפרט כרגע, ואחרי שהתלוננתי במשרדים של דל בקריית עתידים אצל אותו אדון שלומי שמצויין בכתבה, אמרו לי את התשובה הבאה :
אתה בסה"כ בנאדם אחד, אנחנו מוכרים לעסקים גדולים והם הלקוחות העיקריים שלנו, אז מה אם אתה לא מרוצה ? אתה קטן ומושתן…
ייבשו אותי עם הכסף עוד חודש עד שקיבלתי החזר, וגם אז עשו בכוונה בשביל להכעיס אותי.
אני בחיים שלי לא אקנה דל בארץ, אני חושב שזה שיש להם יתרון לגודל וכוח קנייה זה אולי טוב ויפה, אבל חבל על הזמן של דל העולמית עם כזאת הנהלה, משווקים ונציגים בארץ שלא מתביישים להגיד שהם לא סופרים את הלקוח הקטן והפשוט – ועוד עכשיו הם מחליטים להשתלט על השוק הפרטי.
אז אני אספר את הסיפור שלי לכל מי שאני אוכל, בכדי שלא יתעסקו עם החברה הזו, אני מאחל להם שייכשלו בשוק הפרטי, וכל פעם שהם מפסידים מכרז ממשלתי או של חברה גדולה, אני מאושר (והם מפסידים הרבה בזמן האחרון).
מקווה שתקשיבו לי, ואני מקווה שמי שלא מקשיב לי ילמד על בשרו את מוסר ההשכל…
אני יודע שזה ניסיוני האישי בלבד ואני זה שנכווה, אבל רק כאשר שמים בנאדם במצב קיצוני יודעים עם מי יש עסק, ואני חושב שמי שלא יודע לכבד לקוח קטן ובודד, לא מגיע לו להיכנס לשוק הפרטי ולהצליח, למרות שסביר להניח שהם יצליחו בכך…
אתם צודקים DELL בישראל זה ביזיון
אנחנו עובדים איתם בחו"ל רק בגלל שהשירות שלהם שם מעולה וטכנאים יכולים להגיע לכל מקום תוך שעות.
בישראל אנחנו עובדים עם LENOVO THINKPADS בגלל השירות המעולה שלהם והרצון להתייחס לא רק ללקוחות כחברות גדולות אלא גם לעובדים של החברות האלה שפונים אליהם עם תקלות ושאלות והיחס הוא מושלם.
גם כשDELL הגיעו אלינו עם הצעה קונקרטית הם הפסידו אצלנו במכרז כי השירות שלהם היה פשוט על הפנים מבירור שעשינו אצל חברות אחרות ובגלל זה רק DELL בישראל זה מותג שהולך יופי אצל כולם – מלבד היצרן הרשמי.
אגב, אל תחשבו אפילו להגיע למשרדים ברחוב הברזל ברמת החייל (מול אחד מבנייני COMVERSE) כי פשוט לא רק שלא יטפלו בכם אלא בכלל יעשו טובה אם יסתכלו עליכם, ייתנו טלפון של איזה מפיץ בלי שום רצון לעזור או לטפל אפילו בשאלה של "איפה אני יכול להשיג מוצר שלכם בארץ וכדומה".
סטנדרטים אירופאים ? בדיחה.
מה קרה שלדל מגיע פירסום חינם ?
זה לא כתבה, אלא 100% גימיק פירסומי.
"לטענת ביבר, הייחוד של דל נובע משיטת ה"ייצור לפי הזמנה", שיטה המכונה Build to Order או בקיצור BTO"
עלק… DELL ממציאים את הגלגל מחדש