מיקרוסופט באילת: שנת 2011 היא שנת המפתח במחשוב ענן
כנס Tech Ed 2010, אשר נערך מדי שנתיים בעיר הנופש הדרומית, משך אליו גם השנה אלפים מקרב אנשי תעשיית המחשוב בישראל. בניגוד לשנים עברו בהן חלק ממסלולי ההרצאות התמקדו בנושאים רלוונטיים למשתמשים ביתיים כגון Windows, Office ופלטפורמות ניידות, השנה הדגש העיקרי הוא דווקא על תחום ה-IT, ובפרט – מחשוב הענן אשר צובר תאוצה משמעותית בשנה האחרונה ומסתמן כדבר הגדול הבא בעולם המחשבים.
לדברי דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, החברה הגדירה את שוק מחשוב הענן כיעד אסטרטגי וכבר היום מציעה מיקרוסופט, לטענתו, את היצע הפתרונות המקיף ביותר של שירותי ענן מבין כל החברות העוסקות בתחום זה.
תוך שלוש שנים, כך מקווים במיקרוסופט ישראל, רובן המוחלט של החברות במשק הישראלי יצרכו לפחות שירות ענן אחד של מיקרוסופט – כאשר בין היצע השירותים הנוכחי של החברה ניתן למצוא שירותי Exchange, SharePoint, Office ועוד, לצד ה-Windows Azure, פלטפורמת פיתוח שלמה הנמצאת כולה בענן ויכולה לאפשר לחברות סטארט-אפ לחסוך סכומים משמעותיים אותם יש להשקיע לרוב בציוד מחשוב, לפני שניתן לגשת לשלב הפיתוח עצמו.
דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל |
מאז השקת שירותי הענן של החברה באפריל השנה, מאות חברות ישראליות כבר החלו להשתמש בשירותים המגוונים של מיקרוסופט, כאשר חברות סטארט-אפ מהוות את החלק הארי מביניהן.
את דבריו של ימין אודות הפוטנציאל הרב הטמון במחשוב ענן חיזק גם ברוך גינדין, מנכ"ל מכון המחקר גרטנר המזרח התיכון, אשר הציג נתונים לפיהם מחשוב הענן הולך להפוך ל-Mainstream עד שנת 2015.
בנוסף, ציינו במיקרוסופט כי מאז השקת Windows 7 לפני כשנה, נמכרו כ-800,000 רשיונות למערכת ההפעלה, זאת לצד 450,000 רשיונות לחבילת Office 2010, שהושקה מוקדם יותר השנה.
דני ימין סיים ואמר כי "Tech Ed מהווה את שיאה של שנה רוויית הישגים במיקרוסופט והינו גם יריית הפתיחה לעשור של המשך צמיחה וחדשנות טכנולוגית שתתמקד ב"מיחשוב ענן". מדובר במהפכה שתשנה את הדרך בה עסקים וארגונים מתנהלים ותאפשר להם להתמודד בהצלחה עם אתגרים של תחרות, שווקים חדשים ושינויים טכנולוגיים. הענן גם יפתח אופקים חדשים בפני המפתח והיזם הישראלי ויאפשר לישראל להמשיך לשגשג ולהיות בין המובילות בתעשיית הICT העולמית. בשנת 2011 נמשיך להרחיב את העשייה שלנו במטרה להוביל את מהפכת הענן בישראל ואני מאמין שבפרק זמן של כ-3 שנים הרוב המכריע של הארגונים בארץ ישתמש לפחות בשירות ענן אחד של מיקרוסופט".
ואולם לצד הדגש המובהק על IT, צרמה בהעדרותה ההתייחסות המתבקשת לשוק הצרכני ועושה רושם שמיקרוסופט ישראל פונה לשוק זה פחות ופחות. מעבר לעובדה שאף מסלול הרצאות באירוע לא הוקדש לתחום, מיקרוסופט אף שידרה מסרים סותרים כאשר הציגה את ה-Kinect באירוע – מערכת זיהוי התנועה החדשנית לקונסולת ה-XBOX 360, שאינה מיובאת לישראל.
רבות נאמר בשנים האחרונות אודות התנהלותה של מיקרוסופט ישראל בנושא ייבוא ה-XBOX, ואף על פי שבחברה מבטיחים כבר שנים כי הקונסולה אכן תגיע לארץ יום אחד, אף אחד כבר לא עוצר את נשימתו בציפיה דרוכה.
באופן טבעי גם הפעם עלה הנושא במסיבת העיתונאים שקיים דני ימין, וגם הפעם נאלצנו להסתפק בתשובה מתחמקת – במיקרוסופט רוצים להביא את הקונסולה לארץ, אך מבחן התוצאה מראה עד כה אחרת.
*גילוי נאות – הכותב היה אורח חברת מיקרוסופט בכנס Tech Ed 2010 באילת.