מהנדס תוכנה בונה משחק שחמט המנוהל על ידי מחשב ענק עם כלים רובוטיים
מעצב מנוסה של רובוטי Lego (הוא בנה רובוט שמשחק את המשחק ארבע בשורה), סטיב האסנפלאג, המתכנת מאינדיאנה חיפש את האתגר הבא. בשעה שהוא צפה עם הילדים שלו בפרק הראשון של הסרט הארי פוטר – בקטע עם לוח השחמט הקסום בעל הפרשים בגובה 2.4 מ' – הוא ידע שהוא מצא אותו. אבל מערכת ה"שחמט-המפלצתית" האדירה שהוא יצר מיותר מ-100,000 חלקי לגו דרשה די והותר קסמים משל עצמה.
האסנפלאג וחבריו ג'ון ברוסט, רון מק'ריאה ובריאן בונאהום התחילו עם הלוח. הם בחרו לוחות בסיס של לגו בשביל כל מרובע ושיכנעו את לגו לספק את שאר החלקים בחינם כנותנת חסות.
האסנפלאג תכנן את הבסיסים הרובוטיים לכל כלי, כשהוא ממקם גלגליות בארבע הפינות לשיווי משקל, ועוד שני גלגלי נהיגה המונעים באמצעות מנועים חשמליים נפרדים מערכת ה-Mindstorms Robotics של לגו. אם גלגל אחד נע קדימה והשני נע לאחור, מסתובב הבסיס וכלי המשחק שגובהו 30-60 ס"מ המורכב עליו במקום. מק'ריאה, שבנה פעם כספומט לגו שתפקד שכספומט, הוביל את כתיבת התוכנה המתאימה. מחשב בעל לוח מגע מחבר את הלוח כולו באמצעות Bluetooth ויכול להורות לשבעה כלי משחק לאן לנוע בכל זמן נתון.
לרוב כלי המשחק יש חלקים נעים, כולל המלכים והמלכות, אשר מצביעים בשרביטים שלהם, והפרשים בועטים ברגליהם הקדמיות. הקבוצה מצאה שזה יכול להשפיע על צורת המשחק של השחקנים, כאשר בכנס אחד, התעלמה אחת השחקניות הצעירות ממהלך שח מט מובהק כיוון שרצתה לירות כדור בתותח הצריח שלה, ולנצח בצורה אגרסיבית יותר.
עוד על חידושים בגליון דצמבר של מדע פופולרי – למבצע היכרות מיוחד לגולשי HWzone.co.il