מתחילים (Super Tornado)
את הבדיקות נערוך על המערכות הבאות :
פנטיום 4 :
CPU: Cache 512Kb – 478 pin 0.13 Micron @ 2.73Ghz Intel® "Northwood" Pentium A 1.6Ghz – L2
Motherboard : Epox EP-4BDA – Intel I845D Chipset – retail – for intel 478 pin Cpu
Memory : CORSAIR 512MB – DDR 333/400Mhz – CMX256A – 3200 CL2
Video card : ATI (BBA) RADEON 9700 – 128Mb DDR – Catalist 3.0 – 275\275Mhz
Hard drive : MAXTOR (D740-6XL) – 40GB – 7200 RPM – ATA 133 – Rounded ATA100 Cables
Hard drive : Seagate Baracuda 4 – 7200Rpm – ATA100 – Rounded ATA100 Cables
Case : ENERMAX – FS-710B – 4×5.25"+ 2×3.5"FDD +5×3.5"HDD
Power Supply : ENERMAX PSU EG365PVE – 350W – ATX
AMD :
CPU : AMD Athlon XP 1800+
Motherboard : Gigabyte GA-7VAXP
Memory : Samsung 256 mb DDR 2700/333
Video card : MSI G4 Ti4200 video card 128Mb
Hard drive : Seagate Baracuda 4 – 7200Rpm – ATA100
Case : ENERMAX – FS-710B – 4×5.25"+ 2×3.5"FDD +5×3.5"HDD
Power Supply : ENERMAX PSU EG365PVE – 350W – ATX
בדיקות המאמץ יכללו עבודה למשך כשעה תחת PRIME95 ל"טיגון" המעבד, כמו כן בכל הבדיקות נעשה שימוש בננוטרם כחול, וטמפרטורת החדר סבבה סביב ה-21-22 מעלות.
AeroCool Super Tornado :
נתחיל מגולת הכותרת של ביקורת זו, ההיטסינק אשר קורא תיגר על טובי ההיטסינקים שבנמצא כיום, כאשר הוא מהווה את תשובת ה-HIGH-END של החברה בזמן כתיבת שורות אלה, למרות שמסיור קל באתר החברה נראה כי מתוכננות הפתעות נחמדות ממש בעתיד הקרוב אשר ישלבו מבנה מעט שונה של היטסינק ושיטת העברת חום שונה אבל זה לפעם אחרת, כעת נעסוק ב AeroCool Super Tornado שלמרות צורת העברת החום הקונבנצינאלית יחסית מביא מבנה מעט שונה מההיטסינקים המוכרים יותר, צורה עיגול אשר לא עושה שימוש בטכניקת האורב, כלומר לא מדובר בעיגול אלומיניום אשר המאורר נמצא בתוכו, אלא פינים מאלומיניום המסודרים סביב לב נחושת בצורה מעגלית.
![]() |
נתחיל עם בחינת ההיטסינק מקרוב, ובהחלט ממבט ראשוני ההיטסינק נראה גדול ומאיים, ויחד עם מידות של 92\92 הוא באמת גדול יותר מרוב ההיטסינקים שתוכלו למצוא היום ובתוך המארז הוא בהחלט נראה גדול ומאסיבי. דווקא מבחינת משקל ההיטסינק מצליח לשמור על משקל סביר עקב השימו הרב באלומיניום, כאשר המשקל עומד על 535 גרמים, דבר בהחלט נפוץ היום ואני לא רוצה לחשוב כמה הדבר הזה היה שוקל אם כולו היה עשוי נחושת, למרות זאת לא לקחו סיכונים בחברה וציידו את ההיטסינק בקליפס הידוק מיוחד (ומאיים בתחילה), קליפס עליו נדבר בהמשך… לפני בחינת הבאנדל נבחון את בסיס ההיטסינק ונקבל בסיס אמנם קטן מאד אך מבריק ומשוייף למשעי, כמו שצריך.
![]() |
מבחינת באנדל AeroCool לא חסכו בבאנדל של ההיטסינק הזה, די להסתכל על הקופסא הגדולה בתוכה הוא מגיע (קופסא סטנדרטית כמעט בכל ההיטסינקים הנחשבים של החברה ונפגוש אותה, ריקה יותר, בהיטסינקים הבאים) והעמוסה, אז מה נוכל למצוא בפנים ?
1. ההיטסינק
2. חומר טרמי רב במזרק
3. וסת מהירות מבוסס חיישן טמפרטורה\פוטנציומטר, כולל התרעת קול
4. shim הגנה למעבד
5. הוראות התקנה לקליפס
בלט חסרונו של מתאם 3 ל-4 בבאנדל העשיר הזה, אבל די שנזכיר כי אותו וסת מהירות עולה יותר משליש ההיטסינק לבדו כדי להבין שלא חסכו כאן.
לאחר שהבנו מול מה אנחנו עומדים זה הזמן להתקין את המפלץ, דבר שנראה בהתחלה לא הכי פשוט והתברר כך גם במשך ההתקנה.
אמנם ההתקנה לא הייתה מסובכת כמו שחשבתי שהיא תהיה אבל עקב צורתו הפיזית של ההיטסינק עם חלק עליון רחב הרבה יותר מהתחתון, הדבר לא היה קל כמו ב-SLK600 מצוי, למרות זאת מנגנון ההידוק עבד מצוין וההיטסינק הרגיש בטוח מאד על המעבד. אותו מנגנון הידוק בא להדק את ההיטסינק על המעבד לאחר מיקום ההיטסינק, הדבר בעצם בא להחליף קליפס מבוסס לחץ, והדבר עובד היטב.
![]() |
לאחר חיבור ההיטסינק הגיע הזמן לחבר את ההיטסינק למקור חשמל, כאשר כדאי מאד לחבר אותו לוסת המהירות – בכל זאת 49DBa… על הוסת נרחיב מעט בנפרד מאוחר יותר, רק נבהיר כי כאן הוא חיוני מאד ועושה את עבודתו נאמנה, ועוזר למאורר לטייל בין 2550-6800RPM.
שקט ההיטסינק הזה הוא לא, וכאשר הוא מסתובב באותם 6800 סיבובים לדקה הוא בהחלט נשמע, אבל הוא הפתיע אותי… רעש זה דבר מעצבן אני מסכים עם זה, אבל יש רעש מעצבן ויש רעש מעצבן יותר (אני מדבר כאן על שריקות), כאן המאורר הצליח להפיק קול נוכח בהחלט אך נטול כל שריקה מעצבנת, יותר באסי אם תרצו, דבר שבהחלט פחות מעצבן מכל דלתא עצבנית ואולי יהיו מספר אנשים שהרעש לא יפריע להם, זהו בהחלט המאורר הרועש השקט יותר ששמעתי, ואל תשכחו שמדובר כאן במאורר 70 מילימטר ככה שיש לו אפשרות להיות צווחני מאד עקב גודלו הקטן יחסית.
![]() |
את תוצאות ההיטסינק ניתן לסכם במשפט אחד, היטסינק מצליח לספק פייט טוב מאד לקבוצה הגבוהה ביותר של ההיטסינקים שם נמצא את ה-SK7\ SLK800\SLK600, אבל הוא נעדר מחץ בעיקר בשעת עומס, כאשר אז כדאי כמה שיותר נחושת טהורה. למרות זאת אין זהו היטסינק חלש כלל וכלל, וכאשר הוא נמצא על המהירות הגבוהה ביותר הוא יתפקד כראוי למיצובו ועקב השילוב בין אלומיניום לנחושת (אלומיניום מצליח לאבד חום בקלות יחסית לנחושת) יצליח לתפק טוב מאד גם במהירויות נמוכות, שמן הסתם שם הוא יהיה רוב הזמן.