בדיקות בתצורת 2.0 ופונקציות נוספות
כפי שציינו בתחילת הביקורת, סט ה-iDome של abit מאפשר למשתמש לבחור האם לרכוש את הסאב-וופר או לא. כיוון שראינו כבר ממערכת ה-T20 של Creative שגם מערכות 2.0 יכולות להיות מצוינות, ושיש להן שוק לא קטן, החלטנו לבדוק את ה-iDome ללא הסאב גם כן.
החלטנו להתרכז בבדיקות החשובות ביותר ולא להרחיב יתר על המידה, לכן בחרנו בבדיקה קצרה ועיקרית במוזיקה, ובדיקה עם סרטים ומשחקים בודדים ללא פירוט הביצועים בכל אחד מהם, אלא סיכום כללי.
בבדיקות המוזיקה השתמשנו במגוון סגנונות בכדי לבדוק את הסט. החל במוזיקה אלקטרונית, דרך מוזיקה קלאסית, ג\'אז ועוד.לאור הבדיקות הללו, אין ספק שגם בתצורת 2.0 ה-iDome הוא סט פשוט מצוין. נראה של-T20 של Creative בהחלט יש תחרות קשה מאוד, שכן הרמקולים של abit עוקפים את אלו של Creative כמעט בכל אספקט.
בהשוואה למערכת בתצורת 2.1, ה-iDome ללא הסאב נשמעים מהירים יותר וחדים מעט יותר. אומנם במוזיקה אלקטרונית ושחורה הסאב תורם יחסית הרבה עם צליל "גדול" יותר ובאס מורגש ופאנצ\'י יותר, אך במוזיקה שדורשת פחות עבודה על התחום הנמוך של התדרים, הסט נשמע טוב לא פחות גם ללא הסאב-וופר. למעשה, בהקלטות מסוימות הוא נשמע אפילו טוב יותר.
זאת ועוד , בקטעים מסוימים אף הפנינו את הראש הצידה להעביר מבט חטוף לכיוונו של הסאב על מנת לוודא שהוא אכן כבוי, שכן יחסית לגודלם ה-iDome מוציאים באס מצוין. למעשה, סטים מסוימים בתצורת 2.1, כמו לדוגמא ה-ATP3, מוציאים לא הרבה יותר באס מאשר ה-iDome ללא הסאב.
לאלו מכם שקראו את הביקורת שלנו על ה-T20 של Creative ורוצים לשמוע השוואה קצרה, כל שנאמר הוא שה-iDome טובים יותר משמעותית. הפירוט והבאס שלהם הרבה יותר טוב מהסט של Creative. לעומת זאת, היתרון של ה-T20 הוא סאונד "מעודן" יותר לעומת ה-iDome, שהם מעט יותר אגרסיביים וחדים.
בבדיקות הסרטים שוב בחרנו לעשות שימוש ב-Kill Bill Vol. 1 ו-The Return Of The King. שני הסרטים הללו לא קלים כלל לשחזור עבור סט 2.0 כיוון שיש בהם עבודה לא מעטה עם הסאב. עם זאת, ברוב החלקים של שני הסרטים ה-iDome נשמעו פשוט נהדר. אותו הפירוט, אותו האיזון של הצליל, אותו הסאונד, רק עם מעט פחות פאנץ\' בתדרים הנמוכים.
עם זאת, החיסרון הגדול של המחסור בסאב הורגש בקטעי הקרבות של שר הטבעות. דהירות הסוסים והתופים שסחבו הטרולים פשוט לא נשמעו אותו דבר והיה לנו קשה להתחבר אליהם. הסאב תרם פשוט המון בקטעים אלו, ולמרות שביחס לסט 2.0 ה-iDome עשו עבודה נפלאה, ביחס לתוצאה שקיבלנו מהם בשילוב עם הסאב זה היה פחות טוב משמעותית.
במשחקים בחרנו לבדוק את הסט עם Far Cry. מבלי לפרט יתר על המידה, התוצאה טובה מאוד, אך בדומה למה שחווינו בבדיקות הסרטים, גם כאן המחסור של הסאב מורגש. אמנם ברוב הקטעים אין כלל צורך בסאב-וופר, וגם קולות הנשקים נשמעים מצוין בלעדיו, אך בקטעים שבהם יש צורך בבאס "גדול" (למשל בפיצוצים) הסאב החסר משנה בצורה ניכרת את החוויה – התחושה היא שמשהו חסר והדבר מונע מהחוויה מלהיות שלמה. באנלוגיה לתחום שקרוב יותר לליבם של רוב המשתמשים, נשווה זאת לכרטיס מסך שאינו חזק מספיק ובקטעים שבהם יש עומס, כגון פיצוצים רבים ואפקטים גרפיים עמוסים, קצב הפריימים יורד ורואים את התמונה נקטעת.
גם כאן התחושה היא דומה – הביצועים טובים, אבל בקטעים העמוסים הסט פשוט לא מצליח להוציא את מה שאנחנו רוצים ממנו.
בהשוואה כללית של 2.0 ל-2.1, הסטאליטים של ה-iDome עושים עבודה טובה ביותר. הם מוציאים באס טוב בכמות שלא תבייש גם סאב-וופרים של הדגמים הזולים יותר בשוק ובאיכות טובה משמעותית. הם נשמעים מפורטים ומהירים, והם עושים כמעט הכל פשוט מצוין.
היחידים שאנו חושבים שיזדקקו לסאב הם אלו שפשוט חייבים את הבעיטות של הבאס בעוצמות גבוהות ללא פרופורציה לצליל, אלו שיש להם חדרים גדולים משמעותית (איזור ה-20מ"ר ומעלה), וכמובן אלו שאין להם בעיה לשלם את האקסטרה בשביל התוספת הזו.
שימוש במערכת
מעבר לאיכות הצליל והעיצוב של הסט, ישנם גם דברים חשובים אחרים הנוגעים לשימוש בו. ראשית נציין לטובה את העובדה שישנם חיבורים אנלוגיים ודיגיטליים, אשר מקלים מאוד על השימוש בסט ומאפשרים גמישות רבה יותר עמו. כמו כן נציין את החוגות השונות שנמצאות בקדמת הרמקול הראשי ואת העובדה כי ניתן לכבות את התאורה האדומה ברמקול הראשי, בכדי שזו לא תמשוך תשומת לב. כמו כן, העובדה שניתן לכוון את עוצמת הבאס של הרמקולים והסאב בנפרד מקנה גמישות רבה מאוד.
עם זאת, ישנם גם דברים אשר יש לציין לרעה. ראשית, אין בסט ה-iDome יציאת אוזניות. שנית, החוגות של הסאב נמצאות עליו, לכן אם רוצים לכוון אותו חובה להתכופף לעברו, לכוון, לחזור למקום ההאזנה, לבדוק האם אנו אוהבים את השינוי ובמידה ולא לכוון שוב, וחוזר חלילה.
כמו כן, העובדה שהווליום של הרמקולים אינו שולט על עוצמת הסאב מפריעה מאוד. בכל פעם שמשנים את העוצמה של הרמקולים יש צורך לכוון את עוצמת הסאב בכדי שיעמדו בקו ישר זה עם זה.
SFX Mode
הזכרנו בתחילת הביקורת כי סט ה-iDome מכיל בתוכו שבב בשם uGuru המכיל שישה מצבי אקוולייזר מובנים. על מנת לבחור בין המצבים, קיימת חוגה בשם SFX Mode על גבי הרמקול הראשי. לכל אורך הבדיקות שלנו בדקנו את מצבי ה-Preset ש-abit מציעה למשתמש, אך החלטנו לציין את הנושא בפסקה נפרדת.
כפי שציפינו, התוצאה לא הייתה לטעמנו. מדובר בלא יותר מאשר Presets של אקוולייזר אשר ניתן להתעלם מהם. הם אמנם יעזרו מאוד לאלו שאוהבים לשחק עם האקוולייזר ולא רוצים לשבת ולכוון אותו בעצמם, אך למי שמחפשים סאונד מדויק ומאוזן יותר הם רק יהרסו. פיצ\'ר זה מזכיר את אפשרות ה-Crystalizer של כרטיס ה-X-Fi של Creative, וכפי שכבר הזכרנו בביקורת עליו , הבחירה האם להשתמש באפשרות זו או לא היא סובייקטיבית ביותר ותשתנה מאדם לאדם. אנו בחרנו שלא להשתמש בה.