חיבור הסט ורושם ראשוני
![]() |
ראשית יש לבחור את המיקום בו אתם רוצים למקם את הרמקולים והסאב. למרות שהמיקום יקבע לפי המקום הפנוי בסביבת העבודה שלכם, מומלץ לפעול לפי כמה כללי אצבע פשוטים כגון לא להצמיד את הסאב-וופר לקיר/פינה, לא למקם את הרמקולים בצמוד זה לזה ולמקם את הרמקולים במרחק שווה מכם (להרחבה בנושא, הינכם מוזמנים לקרוא את המאמר "מבוא למערכות סטריאו וקולנוע ביתי").
לאחר שמיקמתם את הרמקולים בחדר, יש לחבר את הרמקול הימני לשמאלי בעזרת הכבל החשוף המצורף עם הסט. כבל זה יעביר את האות המוגבר אל הרמקול שאינו כולל מגבר בתוכו.
כעת צריך לבחור את סוג החיבור בו תשתמשו. כיוון שסט זה כולל הגברה דיגיטלית, חיבור דיגיטלי יהיה עדיף. במידה ואינו קיים, יש לחבר בעזרת חיווט אנלוגי. לאחר שחיברתם את כרטיס הקול אל הרמקולים, יש לדאוג שהמתג הבורר בין החיבורים האנלוגי והדיגיטלי ממוקם במצב הנכון בהתאם לחיבור שלכם.
אלו מכם אשר רכשו גם את הסאב-וופר ישרשרו אותו אל הרמקולים. שימו לב, חשוב לשרשר בעזרת אותו החיבור אשר משמש לחיבור הרמקולים למחשב. מי שחיבר את המחשב לרמקולים בחיבור אנלוגי יהיה חייב לשרשר את הסאב לרמקולים בחיבור אנלוגי. מי שבחר לחבר את המחשב לרמקולים בחיבור דיגיטלי, יהיה חייב לחבר את הסאב אל הרמקולים בחיבור דיגיטלי גם כן. שוב, יש לוודא שגם מתג החיבור בסאב מוגדר נכון – אנלוגי או דיגיטלי, בהתאם לסוג החיבור.
כעת נותר רק לחבר את הרמקולים (ואם רכשתם אותו, אז גם את הסאב-וופר) אל החשמל, וללחוץ על כפתור ההדלקה.
מערכת הבדיקה
אנו ביצענו את הבדיקה על ידי חיבור אופטי של הסט אל כרטיס קול מדגם Emu 1212M. כיוון שזהו חיבור דיגיטלי, ההבדלים בין כרטיס קול שכזה לבין כרטיס מובנה (Onboard) ממוצע אינם גדולים. גם זו אחת הגדולות של ה-iDome, אשר כמעט ולא תלויים באיכות כרטיס הקול בעת שימוש בחיבור האופטי. לעומת זאת, בחיבור אנלוגי ישנה חשיבות רבה יותר לכרטיס הקול, אך עם סט הרמקולים הזה כמעט ואין שום סיבה לעשות שימוש בחיבור שכזה.
הרמקולים מוקמו כמטר זה מזה משני צדי המסך, כאשר הסאב-וופר מוקם בצד השולחן ולא מתחתיו כדי לקבל אומדן מדויק יותר לביצועיו (מיקום הסאב-וופר מתחת לשולחן מגביר את הבאס). כל קטעי המוזיקה והסרטים שנבדקו היו בפורמטים מקוריים בכדי לא לאבד מאיכות הצליל.
רושם ראשוני
![]() |
בפעם הראשונה בה הדלקנו את הרמקולים, השארנו את כל החוגות במצב האמצעי שלהן ללא כל נגיעה בעוצמת הבאס/טרבל וכו\'. הדבר הראשון שנגלה לעין עם ההדלקה הוא תאורה אדומה ברמקול הראשי, ותאורה אדומה תואמת במרכז הסאב-וופר. הלדים האלו בהחלט נראים יפה ותורמים המון לרושם הראשוני מהסט.
חבל רק שהלדים נמצאים רק באחד מהרמקולים, שכן הוספה שלהם גם לרמקול השני הייתה מרשימה עוד יותר.
כעת חיברנו את הרמקולים בחיבור אופטי לכרטיס Emu 1212M והתחלנו לנגן. רצה הגורל, ויצא כי הקטע הראשון אותו שמענו הוא קטע אלקטרוני מהאלבום החדש של DJ Tiesto. תוך שניות מספר היינו חייבים לרוץ לכיוון הסאב-וופר ולהוריד את העוצמה שלו, שכן הבאס שהפיקה המערכת היה פשוט חזק ומוגזם – הוא התעלה על פני יתר התדרים והדהד יותר מדי.
אחרי קצת משחק עם החוגות של הסאב בכדי להרגיע אותו ולהתאים אותו לרמקולים האחרים ולגודל החדר (חדרים גדולים יותר דורשים עוצמה גבוהה יותר, וקטנים יותר דורשים עוצמה נמוכה יותר) חזרנו להאזנה לסט. כעת, לאחר שהתאמנו את עוצמת הסאב-וופר, הצליל השתפר פלאים. הסאונד היה פתוח, מהיר ונעים מאוד בלי שום חריקות או שריקות מיותרות. לאחר מכן המשכנו לכמה קטעים נוספים מסגנונות שונים, וגם בהם היינו מרוצים מאוד מהתוצאה. כל זאת כמובן מהאזנה חפוזה, ולא על פי בדיקה מדוקדקת אשר תבוא בהמשך.
נראה כי זהו המקום הנכון להעיר הערה קטנה בנוגע לטעות נפוצה שעושים הרבה מאוד אנשים. בניגוד לדעה הרווחת, הסאב-וופר לא צריך להיות ממוקם במקום בולט, וגם לא צריך להיות מכוון לעוצמה גבוהה. מיקום נכון של הסאב במקום פתוח ובמרחק של מטר-שניים מהמאזין, בשילוב עם כיוון נכון של העוצמה שלו (שהיא בדרך כלל נמוכה משמעותית מהעוצמה שרוב האנשים חושבים שהיא הראויה) תניב תוצאות מעולות. אמנם כיוון ומיקום נכון של הסאב דורשים הסתגלות קצרה, אך לאחר כמה שעות של הסתגלות הסאונד שיתקבל יהיה פשוט נכון הרבה יותר וידרוש הרבה פחות משחק על העוצמה של הסאב-וופר בכל פעם שמעבירים לסגנון מוזיקה אחר.