Half Life 2: Episode 1 & Quake 4
Half Life 2: Episode 1
משחק זה הוא המשך לאחד המשחקים שהיוו נקודת מפנה בעולם המשחקים, Half Life 2 הביא חידושים רבים ריאליזם פיזיקאלי של משחקים וכמובן גרפיקה מרהיבה ביופייה. עם זאת עברו כבר כמעט שנתיים מאז שיצא לעולם והרבה מים זרמו בנהר הגרפיקה והטכנולוגיה מאחוריה, משחק זה איתו אנו בוחנים את ביצועי המערכת הינו לא רק המשך עלילתי למשחק הקודם אלא גם שדרוג היכולות הגראפיות של מנוע המשך ושיפור הביצועים. הטכנולוגיה הגראפית החשובה ביותר במשחק היא כמובן ה-HDR שמוצא את דרכו לאט לאט לכל משחק שהוא ולמעשה משפר את חווית המשחק על ידי תצוגת צבעים ותאורות לריאליסטית הרבה יותר.
המשחק עצמו מתחיל בנקודה בה נגמר Half Life 2, ומשם אנו עוברים הרפתקאות רבות יחד עם גורדון פרימן (אותו אתם משחקים) ואליקס, כאשר שניהם מנסים לברוח מ-City 17 זרועת ההרס.
במשחק זה היתרון של הלוח של ASUS כמעט ואינו מורגש; אנו סבורים כי הדבר נגרם עקב אותה בעיה שראינו ב-3DMark2006 – נראה שללוח ישנה בעיה קלה בניצול כרטיס המסך ולכן במשחק זה התוצאה כמעט ולא משתנה, למרות היתרון שיש ללוח של ASUS בביצועי המעבד.
Quake 4 v1.2
המשחק Quake 4 עושה שימוש במנוע שפיתחה חברת id עבור המשחק Doom3 שיצא לפני כשנתיים לשוק. Quake 4 דומה מאוד למשחקיות של Doom3 בשל העובדה ששני המשחקים מבוססים על אותו מנוע גראפי. המנוע הגראפי של שניהם שם דגש מיוחד על עיבודי אור וצל כאשר את רובם של שני המשחקים תבלו בתוך מסדרונות ומחילות חשוכות ובהם אויבים שכנראה שלא מפחדים מהחושך. בדבר אחד שונה Quake 4 מ-Doom3 מאוד ש-Doom נסמך הרבה על אלמנט ההפתעה של האויבים והאויבים בו מגיעים לעיתים רחוקות יחסית, ב-Quake האויבים נפוצים הרבה יותר ונמצאים כמעט בכל חדר או מסדרון בו תעברו – מה שהופך את המשחק לקצבי הרבה יותר. מלבד המשחקיות השונה מעט, שופר גם המנוע הגראפי ועכשיו הינו מאפשר איכות גבוהה יותר ואובייקטים מורכבים מעט יותר. את הבדיקות שלנו ביצענו בהגדרות ברמת ה-Ultra המתאימה לכרטיסי מסך עם 512MB של זכרון.
במשחק זה ברור כי האלמנט החשוב ביותר המשפיע על קצב הפריימים הוא המעבד הגראפי ולכן דווקא הלוח של אינטל נהנה מיתרון, שכן הוא מצליח לנצל בצורה טובה יותר את כרטיס המסך, לעומת ה-P5W DH של ASUS.