במודעת חיפוש עובדים שפרסמה גוגל לאחרונה, נכתב כי לחברה דרוש מנהל מוצר חדש בתחום המשחקים. האם ענקית האינטרנט זוממת לחדור גם לתעשיית הגיימינג?
נכון להיום לא נחשבת גוגל לחברה בעלת השפעה בתעשיית המשחקים העולמית, אך ייתכן כי בקרוב התמונה תשתנה לחלוטין – לאחר החברה נכנסה לשוק הסלולר, לשוק מערכות ההפעלה ולשוק הדפדפנים, מתברר כעת כי ייתכן וענקית החיפוש תהפוך בקרוב למותג מוביל גם בתעשיית המשחקים. בהצעת עבודה שפרסמה גוגל לאחרונה באתר הרשמי שלה, נראה כי בחברה מחפשים "בנרות" אחר מנהל מוצר בכיר, שככל הנראה יהיה אחראי על מחלקת פיתוח המשחקים העתידית של גוגל. לא ידוע עדיין האם החברה תהפוך למפיצת משחקים עצמאית, או שמא חברת הענק מתכננת לרכוש כותרים הנמצאים בפיתוח ופשוט לשווק אותם תחת שם המותג שלה, אם כי מרפרוף קצר במודעה עולה כי גוגל מתכוונת להעסיק גם מפתחים.
ניתן להניח כי גוגל תנסה למצב את עצמה כחברה בעלת שם בתעשיית המשחקים, זאת לאור נסיון העבר שלה בתחום – לפני כשנתיים השיקה החברה את משחק הרשת "Lively", שאפשר לשחקנים לבזבז את זמנם בעולם וירטואלי וליצור קשר עם שחקנים אחרים מהעולם (בדומה למשחק Second Life). נסיון זה התברר מהר מאוד ככושל, שכן תוך פחות מחצי שנה מהשקת המשחק (בשנת 2008), החליטה גוגל לגנוז את הפרויקט ועצרה את המשך פיתוחו. בתקווה שגוגל למדה מהטעות האחרונה שלה, נסיון הכניסה החדש שלה לעולם הגיימינג אמור להיות הפעם מעט רציני יותר.
לפי הדיווחים, גוגל אף שכרה לאחרונה את מארק דלורה – בכיר לשעבר בחברת נינטנדו, לתפקיד בכיר במחלקת פיתוח המשחקים החדשה שלה. זאת בנוסף לחברת פיתוח המשחקים הישראלית 'LabPixies' שנרכשה על ידי גוגל לא מזמן. אין ספק שכל הסימנים מעידים על כך שגוגל שמה בראש מעיניה את האפשרות לכבוש את תעשיית המשחקים ואת שוק הגיימינג, ונראה כי היא תנסה לעשות זאת כבר בעתיד הקרוב.