התקנת ה-X2
כאמור, ה-X2 מתאים אך ורק לכרטיסי ATI מהסדרות 1800 ו-1900, לכן בחרנו להתקינו על כרטיס ה-X1900 CrossFire Edition, הידוע בגודלו ובפליטת החום הרבה שלו. רצינו לראות כיצד הקירור הדל למראה של AC מצליח להתמודד עם מפלצת חום שכזו.
כפי שציינו קודם לכן, גוף הקירור שהרכיבה ATI על הכרטיס הינו כבד ביותר, עקב הכמות הרבה של הנחושת המצויה בתוכו. במרכז גוף הקירור ישנה ליבת נחושת גדולה המכילה מספר סנפירי נחושת המולחמים אל הבסיס; ואילו הבסיס, לא רק שעשוי כולו נחושת, אלא הוא אף מכיל HeatPipes, שנועדו לסייע לפיזור אחיד יותר של החום על פני הסנפירים. מעל כל זה ישנו מאוורר חזק, המושך את החום מתוך גוף הקירור ופולט אותו החוצה מן המארז.
![]() | ![]() |
בדומה ל-6800GT, גם הפעם נאלצנו להפריד את המדבקות התרמיות ולהדביקן על שבבי הזכרון, אלא שהפעם נתקלנו בבעיה – AC מספקת עם גוף הקירור 8 מדבקות בלבד, כך שהייתה חסרה לנו מדבקה אחת עבור בקר ה-CrossFire, שדורש קירור גם כן. כדי לפתור בעיה זו, נאלצנו לאלתר ולקלף מדבקה תרמית מגוף הקירור המקורי, ולהדביקה על השבב המדובר.
![]() | ![]() |
גם הפעם גוף הקירור בולט מעל חלקו העליון של הכרטיס, אך הדבר כלל איננו מפריע שכן בכרטיסי ATI אין צורך בחיבור פנימי בכדי ליצור מערך CrossFire.