עונת הדוחות בארה"ב בעיצומה וגוגל מדווחת על עליה של 27 אחוזים ברווחי הרבעון השלישי
ענקית החיפוש פרסמה השבוע את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של השנה וקבעה בהם שיא רווח חדש מאז הקמתה. הרווח הנקי של החברה עלה ב-27 אחוזים ל-1.64 מיליארד דולר וזאת לעומת הרווח הנקי ברבעון המקביל אשתקד שעמד על 1.29 מיליארד דולר "בלבד", כל זאת בניגוד לציפיות האנליסטים שצפו רווח נקי קטן יותר. גם פדיון החברה טיפס ב-7 אחוזים יחסית לתקופה המקבילה בשנה שעברה ל-5.95 מיליארד דולר, כאשר 53 אחוזים מתוכו הם רווחים שמקורם מחוץ לארה"ב.
מכירות החברה צמחו ב-7 אחוזים ל-5.94 מיליארד דולר – נתון מעניין המעיד על ביקושים הולכים וגוברים לפרסום מקוון, וכפועל יוצא מכך גם על התאוששות כלכלית משמעותית מצד גוגל.
סמנכ"ל הכספים של גוגל, אריק שמידט, הציע את השקפתו בנושא זה ואמר שלמרות שישנה אי וודאות גדולה לגבי קצב ההתאוששות של כלל המשק, גוגל מאמינה שהשפל הגדול כבר מאחורינו וכעת היא מרגישה בטחון להשקיע בצורה ניכרת בפיתוח ועיצוב עתיד החברה.
מכיוון שמנוע החיפוש של החברה נחשב בעיני רבים ללב הרשת הפרסומית באינטרנט הוא משמש גם כמדד אמין לנתוני מסחר אלקטרוני. מספר הלחיצות על קישורים ממומנים עלה ב-4 אחוזים ברבעון השלישי של השנה, והשלים למעשה עליה כוללת של 14 אחוזים מתחילת השנה. אף על פי כן, מספר הלחיצות הממוצע בהשוואה לאשתקד ירד ב-6 אחוזים.