אלגוריתם החיפוש ידחוף למטה תוצאות חיפוש עם תוכן מועתק או "באיכות ירודה".
ביום חמישי האחרון הודיעה ענקית התוכנה כי נעשה שינוי משמעותי באלגוריתם החיפוש המפורסם שלה במסגרת המאמץ התמידי של החברה להציג תוצאות חיפוש ברמה גבוהה ורלונטיות ככל האפשר לחיפוש של המשתמש. כעת, אתרים ברמה גבוהה יוצגו לפני אתרים ברמה נמוכה יותר. השינוי ברובו מכוון לחוות תוכן כגון eHow או Answerbag אשר מייצרות תוכן לפי חיפושים פופולאריים על מנת לעלות בדירוג החיפושים ולמשוך הקלקות לאתריהן.
"העדכון הזה תוכנן על מנת להפחית את הדירוג של אתרים ברמה נמוכה – אתרים בעלי ערך נמוך עבור המשתמשים, מעתיקים תוכן מקורי מאתרים אחרים או פשוט לא שימושיים במיוחד", כך כתב מאט קוטס, ראש צוות האנטי-ספאם של גוגל, בבלוג של החברה. "בו זמנית, השינוי ידרג גבוה יותר אתרים עם תוכן ברמה גבוהה, תוכן כגון מחקרים מקוריים, סיקורים מעמיקים וניתוחים של המידע [אחריו מחפש המשתמש]".
בשבוע שעבר גוגל הציגה תוסף חדש לדפדפן שלה שאיפשר למשתמשים לחסום מאתרים מסויימים מלהופיע בתוצאות החיפוש שערכו והודיעה כי תלמד על האתרים אותם חוסמים המשתמשים. גוגל הודיעה כי לא השתמשה במידה לשינוי האלגוריתם החיפוש שלה, אך למרבה הפלא הוא כלל סינון של 84 אחוזים מהאתרים שנחסמו על-ידי התוסף.
גוגל עושה כ-500 שינויים למנוע החיפוש שלה בשנה, אך רובם ככולם כה מזעריים ולא מורגשים שהיא אפילו לא טורחת להודיע עליהם. השינוי המדובר משמעותי בהרבה והוא אמור, לפי גוגל, להשפיע על 11.8 אחוזים מכלל החיפושים שיערכו במנוע החיפוש שלה.