לאחר כשלושה חודשי הרצה, בגרסת בטא, עם אתר תפוז, מודיעה היום גוגל ישראל על השקת תוכנית AdSense for Content (AFC) בעברית, שתאפשר לבעלי אתרים ישראלים לייצר הכנסות מעמודי האינטרנט שלהם. יותר משלושת רבעי ממשתמשי האינטרנט בעולם כבר נחשפים לאתרים השותפים בתוכנית AFC. בעלי אתרים אלו מרוויחים כסף בכל פעם שהמבקרים בהם מקליקים על פרסומות המוצגות באתר. ניתן להצטרף לתוכנית עצמאית וללא תשלום באמצעות אתר גוגל.
תוכנית AdSense for Content מתאימה לבעלי אתרים גדולים כקטנים, שכן היא מצמידה באופן אוטומטי מודעות רלוונטיות לתוכן האתר ולכל אחד מעמודיו, כך שהקוראים ימצאו בהן תועלת. גם אתר נישה בעל קהל יעד מצומצם, כגון אתר ביקורת ליינות ישראלים, יכול להפיק תועלת מהתחברות לרשת הפרסום העצומה של גוגל. הרשת כוללת מאגר של מאות אלפי מפרסמים הלוקחים חלק בתוכנית הפרסום AdWords, החל ממפרסמים גלובליים גדולים וכלה בעסקים מקומיים קטנים. מגוון רחב זה של מפרסמים מספק לבעלי האתרים פרסומות רלוונטיות מאוד לתוכן האתר ולגולשיו, גם אם האתר שלהם הינו אתר נישה המתמחה בתחום צר.
התוכנית משלבת פרסום בשיטת תשלום עבור הקלקה (Pay per Click) ובשיטת תשלום עבור אלף חשיפות (Pay per 1000 Impressions). כלומר, בעלי אתרים מרוויחים כאשר הגולשים באתר שלהם מקליקים על מודעות הטקסט; מפרסמים יכולים גם להתחרות (bid) על הופעה באתר על בסיס עלות ל-1,000 חשיפות. תוכנית AFC אינה מוגבלת למודעות טקסט בלבד והיא מאפשרת גם באנרים במגוון גדלים וכן מודעות וידאו.
ההצטרפות לתוכנית AFC קלה מאד, וכל בעל אתר, בין אם מדובר באדם פרטי או במותג גלובלי, יכול להיכנס לאתר גוגל ישראל ובתחתית העמוד ללחוץ על "תכניות פרסום", לבחור בתכנית AdSense ולהשלים בקשת הצטרפות פשוטה. ברגע שהיא מאושרת, בעל האתר יכול להיכנס לחשבון שלו בגוגל וכל שנותר לו הוא להעתיק ולהדביק קטע HTML לתוך עמודי האינטרנט שלו. תוך 72 שעות מסיום התהליך יחלו להופיע באתר מודעות ממוקדות לפי תכניו. התבנית הגרפית של המודעות המופיעות באתר ניתנת להתאמה בקלות בעזרת מגוון רחב של גופנים וצבעים לבחירה.
AFC הינה חלק מתוכנית AdSense של גוגל שכוללת את AdSense for Search (שכבר קיימת בעברית בישראל). תוכנית AdSense הינה פתרון פרסום אינטרנטי מוביל, המביאה לבעלי אתרים ברחבי העולם את עוצמתה הטכנולוגית של גוגל. בעל האתר יכול להשתמש הן ב-AdSense for Content והן ב-AdSense for Search או בכל שילוב של השניים, בהתאם לרצונו והעדפותיו.
"Google AdSense משפרת את חוויית הגלישה הכוללת של המשתמשים בזכות אספקת פרסום רלוונטי ואינו חודרני לעמודי אינטרנט, זאת כתחליף לפרסום שמפריע לגלישה ושאינו רלוונטי לדרישות הגולש באותו הרגע, כגון פופ-אפ ואנימציות", אומר מאיר ברנד, מנכ"ל Google ישראל. "בישראל יש קהילת אתרים תוססת ואנו נרגשים מהאפשרות להשיק כאן את AFC ולהעצים את בעלי האתרים עם פתרון קל לשימוש ואפקטיבי כלכלית".