אינטל עובדת על טכנולוגיית MLAA "חסכונית" שתיושם על ידי ליבות העיבוד, ולא על ידי הליבה הגרפית
בשנה שעברה השיקה AMD את סדרת כרטיסי ה-Radeon HD 6000, שהביאו עימם את טכנולוגיית ה-MLAA (ר"ת Morphological Antialiasing) – שיטה ל"החלקת קצוות" העצמים בצורה איכותית למדי שנוצרת אחרי גמר העיבוד (Post Processing), מבלי לפגוע בביצועים בצורה מהותית (בניגוד לשיטות ה-Multi Sampling וה-Super Sampling 'הקלאסיות', אשר מכפילות את מספר הפיקסלים המעובדים בזמן אמת, ומכבידות על התהליך כולו בצורה משמעותית).
הטכנולוגיה לא באה בהכרח בכדי להחליף את שיטות ה-Antialiasing האחרות, ויכלה לעבוד גם בנוסף אליהן – זאת על מנת שכל משתמש יוכל לבחור את איכות ההחלקה שתתאים לו, בהתאם לכח העיבוד הזמין.
כעת, נראה שגם באינטל מעוניינים להנות מיתרונותיה של ה-MLAA – תוך שימוש בה בהתבסס על ליבות ה-CPU, ולא בליבה הגרפית.
AMD (וגם NVIDIA) היו כאן קודם |
באינטל פירסמו לאחרונה מאמר בנושא, בו הם מציגים את הדרך שבה הם מתכננים להעביר את פעולת ההחלקה אל ליבות העיבוד הכלליות, באופן שמזכיר רעיון בן כ-9 שנים מבית חברת Matrox.
פעולת ההחלקה של ה-MLAA מתבצעת, כאמור, על תמונה מוכנה – אז סורק פילטר ייעודי את המידע ו"מחפש" צורות גיאומטריות באיזורים בהם יש חוסר אחידות של הפיקסלים, ומשלב צבעים בכדי ליצור תמונה חלקה ונעימה יותר לעין.
באינטל מתכננים ליצור תקשורת (Pipeline) בין ליבות העיבוד והליבה הגרפית, כך שפעולת ההחלקה תתבצע על ידי המעבד במקביל (או רגע אחרי, ליתר דיוק) ליצירת התמונה על ידי הליבה הגרפית עצמה.
יתרונותיה של ה-MLAA בהשוואה למצב בו אין החלקה כלל ובהשוואה לטכניקות 'כבדות' יותר הם די ברורים – איכות טובה, תאימות גבוהה ופגיעה מינימלית בביצועים, ועל כן בהחלט ניתן להבין מדוע אינטל, שמציעה מעבדים עם ליבה גרפית מובנית, תהיה מעוניינת באימוץ הטכנולוגיה ובהעברתה "לתחום החזק" שלה – ה-CPU.
הגרף הכחול מסמל את הפרש הביצועים בין MLAA לחוסר החלקה כולל – נשאר זהה, ללא תלות ברמת המורכבות של התמונה |
טכנולוגיה שתיושם כבר בדור המעבדים הבא של אינטל? |
באינטל מספקים הוכחות לכך שהחלקת ה-MLAA חסכונית באופן מרשים, דורשת פחות זמן מטכנולוגיות החלקה אחרות וקרובה מאוד לביצועים שיתקבלו ללא החלקה כלל – לא משנה מהי מורכבות התמונה הנוצרת.
לעת עתה לא לגמרי ברור האם באינטל מתכננים להציע את היכולת גם בעת שימוש בכרטיס מסך ייעודי, או שמא מדובר בטכנולוגיה שתיושם בעת השימוש בליבה הגרפית המובנית בכדי "להוריד את הלחץ" ממנה ולאפשר לה להציג ביצועים מיטביים (בהתחשב בכך של-AMD ול-NVIDIA יש שיטות מבוססות MLAA משלהן, האופציה השניה נשמעת רציונלית יותר).
כך או כך, אנחנו בהחלט מקווים לשמוע עוד על הטכניקה המעניינת הזו, שעשויה להביא לשיפור מהותי באיכות התמונה בשלל תחומים – כולל סמארטפונים, טאבלטים וקונסולות משחק למיניהן.
לAMD אין זכויות יוצרים?
או שהתביעה אכן בדרך?
הממ
במקום לפתח את האנטי אליאסינג פשוט להגדיל את הרזולוציות עם יותר נקודות למסך כלומר שאם יש 1000 נקודות לסנטימטר שיהיה 100000 לסנטימטר ואז לא צריך אנטיאליאסינג ………
ל-1
כפי שאתה יכול לראות בחדשה, AMD היא לא היחידה ולא הראשונה שהתעסקה בטכניקת החלקה שכזו..האלגוריתם עצמו יהיה ככל הנראה שונה אצל כל חברה, אך הרעיון (ומכאן הגדרתו הכללית כ-MLAA) דומה.
ל 2
ואז צריך פי 100 כוח עיבוד שילך סתם בגלל ההגבלות של המסך
GPU VIRTUALIZATION
עכשיו אתם מבינים למה זה כל כך טוב שהטכנולוגיה הזאת תתפתח.
זה רק אחד מהדברים שיתאפשרו בשילוב כרטיס יעודי עם הליבה הגראפית של הCPU.
אחרי זה..
כנראה שכרטיסי מסך סטנדרתיים יהפכו להיות באמת סוג של מותרות ברגע שאפילו הAA יהפוך להיות מטלה שלא צורכת כוח עיבוד גדול.
אהבתי.
ל-4
אתה טועה ידידי.
אתה צריך כוח עיבוד שתלוי בגודל הקלט…
תבין לבד לאן זה מוביל, רק פי 100? פספוס קטלני.