שער לעולם
שער לעולם
כעת הגענו לחלק המעניין ביותר והוא החיבור לעולם: כמו שאנו יודעים גם האינטרנט היא רשת מחשבים, אומנם רשת מפלצתית אך עדיין רשת, לכן אנו צריכים בערך אותו ציוד כמו ברשת רגילה כדי להתחבר אליה.
במרכז הקשר עם ספקית אינטרנט חשובה נוספת נמצא נתב (בד"כ נתב גדול מאוד מבחינת עיבוד נתונים), המידע בין שני רשתות LANS אילו חייב להיות יעיל וללא הצפות מיותרות; נתב כזה הוא מכונה עצומה של זיכרון וכוח עיבוד.
אתם שואלים למה הנתב צריך להיות כל כך חזק? משום שעליו לעשות מיליוני פעולות בשניה, כלומר עליו לחשב עבור כל PACKET מסלול וכן לאגור PACKETS שלא יצאו לדרך עדיין.
כשתנועה כזו יכולה להגיע לגי\'גה ביט לשניה, אפשר להבין מדוע אנו צריכים מכונה כזו לכן נתבים אלו עומדים בשדרה- Backbone של האינטרנט ומהווים עמוד תווך לאינטרנט (רובם יושבים באוניברסיטאות שונות בעולם – רובם בארה"ב).
נתב זה מחובר בחיבור רחב מאוד בצידו האחד לרשת ה ISP וכן בחיבור אופטי כלשהו, בדרך כלל לקפיצה הבאה (כלומר עוד ISP או נתב שדרה). יש לציין שבין כל הנתבים ברשת האינטרנט פועל פרוטוקול ניתוב אחד (פרוטוקול המפקח על תעבורת הנתונים בין הנתבים השונים ועל בנית מפת האינטרנט עבור אותם הנתבים – כלומר איפה כל תת-רשת נמצאת) שנקרא BGP – פרוטוקול יציב המשמש רשתות ענקיות וחשובות בדרך כלל.
חברה כמו Cisco אשר מתמחה בייצור התקני תקשורת בעולם, מייצרת סדרה שלמה של נתבים המתאימים לכל ארגון, גודל ועומס תעבורה; הנתבים היקרים שלהם בנויים כך שהארגון יוכל לשדרג אותו בקלות בעזרת תוכנה וכרטיסים מודולריים. נתבים כאלו יכולים לקבל מספר כניסות רשת Ethernet ולהוציא למגוון שיטות קידוד וממשקים כמו V.32 ו EWAN מרובב בערוצי ISDN מאוגדים יחדיו.
החיבור לספקית אינטרנט נוספת (חלק מהחוליה החזקה של השדרה של האינטרנט) מבוצע בעזרת קו תעבורה מהיר של תקשורת נתונים:
T1 – מסמל את החיבור הבסיסי ביותר בין רשתות LAN. קווים נוספים מאגדים יחדיו מספר קווי T1 כך שרוחב הפס לתעבורה גדל באופן דרמטי.
טבלה הממחישה את אבני הבניין של שדרת האינטרנט.
Data Rate (MBps) | T1 Channels | # T1 | Facility | Signal Level |
0.064 | 1 | 1/24 | N/A | DS-0 |
1.544 | 24 | 1 | T-1 | DS-1 |
3.152 | 48 | 2 | T-1C | DS-1C |
6.312 | 96 | 4 | T-2 | DS-2 |
44.736 | 672 | 28 | T-3 | DS-3 |
89.472 | 1344 | 56 | T-3C | DS-3C |
274.760 | 4032 | 168 | T-4 | DS-4 |