מערכת הבחינה ומבחני הביצועים
לפני קבלת כרטיס מסך זה לביקורת, ביצענו את אחד השינויים (וגם שינוי גישה) הנרחבים ביותר למערכת בחינת כרטיסי המסך שלנו. הוצאנו את אחסון ה-SATA ואחסון ה-NVMe הישן והחלפנו אותו בחדש. דבר נוסף שהחלפנו בחדש הוא את המעבד שלנו. ה-Core i9 10850K הוא מעבד פנטסטי, וגם זול מאוד ביחס לכח העיבוד שלו אך רצינו משהו שמייצג טוב יותר קדמה ותמיכה בטכנולוגיות חדשות יותר.
עברנו לפלטפורמת AM4 של AMD ומעבד בעל שמונה ליבות Ryzen 7 5800X עבור מעבד בחינות כרטיסי המסך שלנו. יחד עם הליכי התיעלות ושיפור דיוק נתוני בדיקה, אנחנו גם מאפשרים את טכנולוגיית Resizeable BAR אשר כיום נתמכת גם בכרטיסי המסך של AMD וגם באלו של NVIDIA. עד כה נמנענו לעשות זאת שכן לרוב תמיכה חד-צדדית מובילה למוזריות וחוסר אחידות בנתונים.
הבחירה בזיכרון DDR4-3600 היא טבעית עבור מערכת כזאת. זיכרון במהירות בריאה, אך לא בתחום קצה עליון ויקר במיוחד. האחסון עבר להתקן מתקדם ובנפח גדול מספיק לכל המשחקים החדשים שהולכים ומתנפחים. Noctua נשארת הגיבורה השקטה (תרתי-משמע) של בחינות החומרה באתר וקירור ה-NH-D15 ממשיך לשמש כבחירה דיפולטיבית עבורנו עם מערכת העגינה וביצועיו הנהדרים.
יש סט טרי של משחקים שבחנו. חלקם ממשיכים איתנו מבחינות כרטיסי המסך עד כה וחלקים חדשים ופופולאריים שנכנסו אל המערכת.מערכת ההפעלה היא חלונות 10 עם כל עדכוני המערכת האפשריים עד עת כתיבת שורות אלו (שזה… אתמול אם אתם קוראים זאת ביום ההשקה). דרייבר לכרטיסי המסך של NVIDIA הינו בגרסת 466.54 הפנימית שסופקה לנו. זה עבור AMD הינו בגרסת Adrenalin 21.5.2. עבור RTX 3070 Ti השתמשנו בדרייבר העדכני בגרסת 471.11.
המשחקים השונים נבחנו בשתי רזולוציות פופולאריות עבור קהל יעד של כרטיס מסך שכזה, 2560X1440 ו-3840X2160. הגרפים הכתומים מייצגים את הרזולוציה הנמוכה יותר, הירוקים מייצגים את 4K, הגבוהה יותר. הטבלאות מסודרות מהמהיר ביותר ב-4K למעלה.
במשחק Overwatch אנחנו רואים תוספת ביצועים קטנה על פני RTX 3070 הסטנדרטי וזו לא הפתעה, בהתחשב בהבדלי החומרה קטנים. 9% ב-1440P.
במשחק Assassin's Creed Valhalla ישנה תוספת ביצועים של כעשרה אחוזים. על אף שתוספת החומרה נמוכה מכך, דבר זה נובע גם מתוספת תדר עבודה בפועל.
ב-Borderlands 3 מדובר על תוספת ביצועים נוספת של קצת מעל לעשרה אחוזים ב-4K. ישנו הבדל בין כרטיסי המסך שאפשר לקרוא לו משמעותי וניתן למדידה.
במשחק המירוצים Dirt 5 תוספת ביצועים נוספת בעיקר ב-4K כפי שראינו בכותרים הקודמים. שימו לב שהתחרות העיקרית של RTX 3070 Ti עד כה היא ה-Radeon RX 6800 של AMD. מאוד מעניין לראות.
בהיטמן 2 תוספת הביצועים מאוד מתונה. כאן בהחלט ניתן לטעון שאנחנו לא נוכל להבחין בין גרסת ה-Ti לגרס הרגילה. ממש בקושי.
ב-Horizon Zero Dawn אנחנו רואים ש-RTX 3070 Ti מצליח לתפוס הובלת ביצועים על ה-RX 6800 ולהיות מאחורי RTX 3080, אמנם בהפרש יחסית ניכר מאחור.
Metro קיבל גרסה חדשה עם גרפיקה משופרת ואנחנו משתמשים בגרסה זאת לבחינת כרטיסי המסך. ביצועי NVIDIA חזקים למדי בכותר זה, גם ללא שימוש בטכנולוגיות יחודיות דוגמת DLSS 2.0 שאפשרי בכותר זה. ה-RTX 3070 Ti מציג ביצועים דומים לאלו של RX 6900 XT כאן.
לקינוח המשחק Gears 5 של מיקרוסופט. בכותר זה נצפתה תוספת ביצועים קלה נוספת עבור גרסת ה-Ti של RTX 3070 לעומת הבסיסית. שוב – שום דבר מאוד רציני או מורגש. גם בכותר זה הינו מעט מאחורי RX 6800 של AMD.
צריכת חשמל – כלל מערכת המחשב
מדדנו משקע החשמל את כלל מערכת הבדיקה עם החומרה שהוצגה. ניתן לראות שבעת שימוש ב-RTX 3070 Ti שנבחן לעומת RTX 3070 הרגיל, על אף תוספת ביצועים יחסית צנועה, צריכת החשמל עלתה בצורה קצת מדאיגה. מדדנו 440W מהשקע בממוצע במאמץ לעומת 375W בלבד עם RTX 3070 הסטנדרטי. הסיבה לכך היא בעיקר תדרי עבודה מוגברים לצורך השגת הבדל ביצועים שעולה על טווח סטיית תקן עם שיפור חומרה כל כך זעיר.
למערכת מבוססת מעבד מודרני עם GeForce RTX 3070 Ti אנחנו נמליץ על שימוש בספק 650W איכותי לפחות, עם עדיפות לספק 750W איכותי. אנחנו לא ממליצים על כך שרכיב כמו ספק כח יתאמץ ויפיק חום כשהפרש כספי קטן יכול לטפל בזה עם רכישת ספק כח בעל יכולת משופרת.