דל מגדילה את הפער שלה בראש שוק המסכים השולחניים • HWzone
מחשביםמסכים

דל מגדילה את הפער שלה בראש שוק המסכים השולחניים

דיווח חדש מספק לנו תמונת מצב עדכנית אודות שוק המסכים השולחניים – כשדל מצליחה להגדיל את היתרון שלה, אך במקביל השוק כולו שומר על תחרותיות נאה

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


האם תהיתם לעצמכם מי הן יצרניות (או ליתר דיוק – ספקיות/משווקות) המסכים המובילות, שבידיהן ראוי להפקיד את מיטב כספכם? דיווח עדכני של חברת חקר השוק IDC מספק לנו את התשובות.

dlmn

בראש הרשימה ממשיכה לעמוד דל (Dell) האמריקאית, שנהנית מקווי מוצרים חזקים הן לשוק הביתי והן לשוק העסקי-ארגוני ומכרה 5.157 מיליון מוצרים במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2014, מה שהניב עבורה נתח שוק של 15.2 – שיפור משמעותי לעומת הרבעון המקביל בשנת 2013, בו דל עדיין הובילה את הקטגוריה אך הסתפקה בנתח שוק של 14 אחוז בלבד.

שוק המסכים לא נמצא בשיאו - אך מצבה של דל בראשו מעולם לא היה טוב יותר
שוק המסכים לא נמצא בשיאו – אך מצבה של דל בראשו מעולם לא היה טוב יותר

במקום השני, עם נתח שוק של כ-12.7 אחוז, ניצבת סמסונג, שהצליחה להחזיר לעצמה השנה לא מעט לקוחות על חשבונה של HP – אולי בשל המסכים החדשים, המעוצבים והקמורים אותם החלה לשווק ביתר שאת ובתמחורים אטרקטיביים יותר מבעבר.

גם סמסונג יכולה להיות מרוצה מהתוצאות - זאת בניגוד למתחרה הגדולה של LG...
גם יכולה להיות מרוצה מהתוצאות – זאת בניגוד למתחרה הגדולה של LG…

HP ירדה אל המקום השלישי ברבעון הסופי של 2014, עם 4.02 מיליון יחידות שנמכרו ומהוות נתח שוק של 11.8 אחוז. במקום הרביעי עם 10.9 אחוז מהשוק ניצבת, באופן מפתיע למדי, לנובו הסינית, שהצליחה גם היא לשפר את מיקומה לעומת השנה שעברה על חשבונה של המאוכזבת הגדולה ביותר בקרב החמישייה המובילה – , שחולשת בבטחה על שוק ייצור אמצעי התצוגה, אך דווקא ירדה לנתח שוק של 9.2 אחוז במסגרת שוק שיווק המסכים למחשבים נייחים.

שוק המסכים השולחניים כולו עמד על 34 מיליון יחידות ברבעון הרביעי של שנת 2014 – מה שמהווה באופן בלתי מפתיע ירידה של 4.4 אחוז משנה שעברה והמשך כללי של מגמת הירידה בעולם המחשבים הנייחים שנובעת מעלייתם של המכשירים החכמים והאולטרה . עם זאת, ראוי לציין כי מדובר בירידה פחות חדה משציפו האנליסטים השונים – וכי באופן כללי, השוק ממשיך להציג תחרותיות בריאה, כשחמשת המתחרות הבולטות שומרות על הפרשים קטנים ביניהן ו-40 אחוז מכלל המכירות נמצאות בידי השחקניות הקטנות יותר.

שוק המסכים עתיד להמשיך ולהצטמצם בעתיד הנראה לעין, אך נראה כי כל עוד יש כאן תחרות משמעותית ואמיתית בין מספר בלתי מבוטל של שחקניות – אנחנו, אנשי ה-, נמשיך להנות מטכנולוגיות מתקדמות וממלחמות מחירים שיסייעו לנו לקבל אותם בתגי מחיר קורצים.


תגיות

תגובה אחת

  1. אני פחות מתייחס למותג ויותר מתייחס למוצר עצמו.
    אבל אם כבר מותגים, הייתי הולך יותר על סמסונג. מגוון מסכים רחב יותר ותצוגה טובה יותר לחלק מהמסכים.

כתיבת תגובה

Back to top button
Close
Close