חברת Valve משחררת כלי אשר יסיע למפתחי משחקים להמיר חלק נכבד מקוד Direct3D ל-OpenGL הנתמך בלינוקס וב-SteamOS
Valve ידועה בעיקר בשל תוכנת Steam המאפשרת רכישה וניהול ספריית משחקים אישית ונגישה מכל מקום. לא מזמן השיקה החברה את SteamOS, מערכת הפעלה מבוססת לינוקס למחשבים אשר יעודה הוא בעיקר גיימינג ובידור. כמערכת הפעלה, לינוקס לא תומכת במשחקים בעלי תמיכה ב-DirectX בלבד של מיקרוסופט, דבר המצמצם באופן משמעותי כמות המשחקים הנתמכים.
עד כה, מפתחי תוכנה רבים בלינוקס השתמשו באי אלו כלים על מנת לבצע סימולציה תוכנתית של משחקי DirectX (דוגמת Wine) אך התמיכה לרוב לוקה בחסר והביצועים נמוכים מאוד.
כחלק ממאמצי הקידום של גיימינג בלינוקס, ענקית התוכנה עוזרת למפתחי המשחקים לבצע המרה מ-DirectX ל-OpenGL, הפורמט הגרפי הפתוח, כדי שגם משתמשי לינוקס ו-SteamOS יוכלו להינות ממשחקים על גבי מערכת ההפעלה שלהם. OpenGL מכיל תמיכה רחבה בכל כרטיסי המסך המודרניים ואפילו במעבדים גרפיים בסמארטפונים וטאבלטים.
נכון לעכשיו קיימת גרסה מוקדמת של כלי העזר הקרוי ToGL, והיא מכילה קוד בו השתמשה Valve במשחק הפופולארי שלה Dota2. נכון לעכשיו עדיין אין המרה של DirectX 11 אך עם הזמן וגדילת כמות המפתחים אשר ישתתפו בפרוייקט, צפוי ToGL להמשיך להתפתח ולהוות מצע נח להמרת המשחקים.
שולחן העבודה של SteamOS |
Valve דואגת כבר שנים רבות לתמיכה ב-OpenGL במשחקיה על ידי שימוש במנוע ה-Source בו התמיכה מוטמעת. דבר זה מאפשר כבר היום למשתמשי לינוקס להינות מחווייה ויזואלית מבלי להתפשר על ביצועים.
חשוב לציין שפוטנציאל הגרפיקה של OpenGL כיום (גרסה 4.4 נכון לעת כתיבת שורות אלה) הינו גבוה מאוד והוא מכיל אלמנטים מתקדמים שתמצאו ב-DirectX 11, לרבות טקסטורות מפורטות ואובייקטים בעלי ספירת פוליגונים גבוהה במיוחד (מוכר גם כטסלציה).