המפתח האגדי ג'ון קארמק עזב את iD Software כדי לעבוד על מציאות מדומה ב-Oculus VR
ג'ון קארמק, אחד המפתחים הידועים והוותיקים ביותר בתעשיית המשחקים הולך על כיוון חדש. ג'ון היה אחד מארבעת המייסדים של iD Software והיוצר של משחקים קלאסיים אשר הגדירו את ז'אנר היריות מגוף ראשון כגון Wolfenstein 3D-ו Doom ,Quake.
אחרי 20 שנה ב-iD Software, ג'ון החל להתעניין רבות במציאות מדומה ובמיוחד במשקפי Oculus Rift. באוגוסט האחרון התמנה לתפקיד מנהל טכנולוגיות ראשי ב-Oculus Rift וחילק את זמנו בין תפקידו ב-Oculus VR ל-iD Software. בנובמבר 2013 החליט ג'ון לעזוב את iD Software כדי להקדיש את כל זמנו למציאות מדומה ב-Oculus VR.
אתם בטח שואלים את עצמכם למה החליט ג'ון לעזוב את תפקידו בחברה אותה הוא יסד? במיוחד לאור העובדה שיכל לקחת את iD Software כמעט לכל כיוון אותו רצה. אז זהו שלא.
בראיון ל-USA Today אשר נערך לאחרונה, גילה ג'ון כי ניסה לסגור עסקה בין Oculus VR ל-Zenimax (החברה אשר רכשה את iD Software ב-2009) שבה תינתן תמיכה למשקפי Oculus Rift במשחקים אשר ג'ון עבד עליהם. "התוכנית הזו נראית הגיונית לחלוטין ויכלה להיות ניצחון גדול", אמר ג'ון שבאותו זמן עדיין עבד במשרה מלאה ב-iD Software.
למורת רוחו של ג'ון, Zenimax לא התעניינה כלל בשילוב Oculus Rift במשחקי החברה. זמן קצר לאחר מכן ג'ון החליט לעזוב את iD Software כדי לעבוד במשרה מלאה ב-Oculus VR. ג'ון ציין כי הוא מרגיש שמציאות מדומה תהיה התקדמות טכנולוגית עצומה לא רק למשחקים, אלא כמעט בכל היבט של שימוש במחשב.
אפשר לראות את התנהלות Zenimax כעדות לראיה לטווח קצר. Oculus Rift מקבלת שבחים רבים ממפתחי משחקים, מפתחי סימולציות וממשקיעים רבים אשר הראו התעניינות רבה בנושא המציאות המדומה. ל-Zenimax ניתנה האפשרות להיות בחוד החנית של הטכנולוגיה החדשה וכתוצאה מכך גם להרוויח רבות אם Oculus Rift ייתפס חזק בשוק.
אז מה אתם חושבים? האם ג'ון עשה בשכל כשעזב את iD Software? האם Zenimax טעתה כשהחליטה לא לשלב מציאות מדומה במשחקיה? שתפו אותנו בתגובות.