Hiiram - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Hiiram

משתמש רשום
  • מספר הודעות

    108
  • הצטרפות

  • ביקר לאחרונה

  • Days Won

    3

Hiiram last won the day on אוקטובר 5 2020

Hiiram had the most liked content!

מבקרים אחרונים

הצגת המבקרים בפרופילך מנוטרלת, ולא ניתן לראות מי ביקר לאחרונה בפרופיל שלך.

הדירוגים של Hiiram

Zone Wannabe

Zone Wannabe (2/6)

12

דירוג

  1. קצת מרגיש כמו צעד לאחור מהדור הקודם... אלו ללא ספק כרטיסים מאוד מפתים וטכנולוגית מרשימים, אבל יש איזו חשיבות למיינדשייר של ה"טופ אנד", וביצועי ה-RT מאוד מאכזבים (אם כי לינאריים יותר מדור קודם). נראה לי שהקונספט הזה של recycled CU גם לראסטר וגם לריי טרייסינג זה משהו שהם יצטרכו לשנות אם הם רוצים להשתוות.
  2. השוק ש-AMD ממש הזניחה. לא ברור מתי דור הת'רדריפרים החדש יצא, ואם זה יקרה לפני סוף 2023...
  3. לא יודע. כשהם מגבילים את זה רק לדור החדש של הכרטיסים, והמחשבה שהתמיכה ב-DLSS גם ככה איטית... לא מלהיב במיוחד.
  4. לא ברור לי מי יקנה את ראפטור לייק מעבר לשכבת 250$ ומטה אם המחירים של אינטל אכן יעלו ב-10% עד 20% כפי שדיווחה בעצמה. פלטפורמה שתמות אחרי ראפטור לייק, ביצועים (כנראה) לא אחידים בין ST ל-MT בגלל הפרשי הליבות (P ו-E), גם אם יהיה יתרון כלשהו ב-ST הוא ימחק לגמרי עם דור 3D Cache של AMD. אינטל שוב מאחור ושוב מאוחר מדי
  5. סיכוי נמוך מאוד. יצאה הודעה שאינטל תעלה את מחיריה ב-10% החל מאוקטובר (השקת ראפטור לייק לפי שמועות). זן 4 נראה מהמם, כנראה קפיצת הסינגל ת'רד הגדולה ביותר של AMD מאז זן 1
  6. כל מי שרוצה לנקות חלק מהעמימות מהתערוכה של AMD, ממליץ לו לצפות בסרטון הבא וספציפית בטיים סטאמפ שצירפתי: בכל הנוגע ל"15%>" המבלבל שהתקיים במצגת: נטען מצידו של רוברט האלוק את הדברים הבאים: "התנינו שזן 4 יציג שיפורים גדולים מ-15% כגרף כי... אנחנו בטוחים שהם יהיו גדולים יותר בפועל, אבל עד כמה גדולים יותר? זה תלוי". דבר מעניין שאמר בסרטון (ונדמה לי שהוא הכי טריקי כאן): הוא השתמש בזן 3 כאנלוגיה להסביר את ההפרשים. "across the board זן 3 הציגה שיפור מעריכי של בערך 19% IPC מול הדור שקדם לה, אבל במבדקים מסוימים, כמו סינבנץ', ההבדל היה יותר זניח (משהו כמו 8%-9% על אותם קלוקים)". וזה מה שאמר אחר-כך: "אז... בהתאם לכך השתמשנו בסינבנץ' בקומפיוטקס כדי להציג את זן 4, ואני לא מבטיח שיהיה את השדרוג המסיבי ב-IPC הרמטית כי עוד לא ראיתי את המספרים, אבל הבאנו חלון קטן לביצועים שזן 4 יכול להגיע אליהם". מתאר לעצמי ש-AMD רוצה לשמור על עמימות מסוימת בו בעת לא לשחרר יותר מדי מידע על היכולות של זן 4 כ"כ מוקדם, לפני שיודעים מה יהיה לראפטור לייק להציע. מתאר לעצמי שבסוף הם ינחתו על 20% עד 30% ביצועי ליבה בודדת, וכנראה קצת יותר מזה במטלות מרובות ליבות.
  7. אין ממש מה להבין, זה כתוב שם שחור על גבי לבן – לא "IPC" או "Clock Gains", אלא "single-threaded perf", או "avg single-threaded perf", אחד מהשניים. כלומר סך החישוב של ה-IPC והעלייה בתדרים. אם מחשבים את זה, הקפיצה בתדרים היא בערך 13% (מה-4.7GhZ~ שהיה הממוצע ב-5950X), אז משמעות הדברים היא שיש שיפור של רק 2% ב-IPC, כשאתה יודע שהם הכפילו את כמות ה-L2 Cache פר ליבה, וכשאתה יודע שהמעבר מ-5 ננומטר (או 5NP) ל-7 ננומטר אמור באופן תיאורתי לספק עוד 15%-18% של ביצועים על פני שטח הסיליקון בממוצע. ראוי לציין שאושר שהדמו מהמשחק שהם שחררו רץ על 5.5GhZ~ בכל הליבות, ולא רק בליבה אחת. לי זה נראה מהצד קצת מוזר. אני טועה?
  8. ומוסיפה מאיץ AI על הליבה, ומאיץ גרפי מובנה בכל הסדרה, וכנראה מביאה לא מעט ביצועים מתחת לפני השטח ברמת encoding בהסתמך על דברים שנזרקו בתערוכה. כן הייתי מסכים שזן 4 הוא stepping stone לזן 5, אבל אני חושב שהוא יותר משמעותי (גם עם העיכובים) מדורות הריפרש (3%-5% אחוז של תדרים או IPC) של אינטל בפער. אחד הדברים שהכי תמהו לי היה בביצועי הבלנדר למשל. AMD הצהירה שם על יתרון של 31% ב-footnote שלה. בפועל (אם מחשבים) את ההפרש שהוצג בלייב, זן 4 ניצח את 12900k ב-46% (שמשווה ביצועי בלנדר עם 5950X כמדומני, או עם הפרש של אחוזונים בודדים). זורק השערה ספקולטיבית, אבל מתאר לעצמי שהביצועים בפועל יהיו גדולים מ-15% ויש כאן איזשהו רצון לראות מה יהיה עם רפטור לייק (שאמור לצאת לפני). זה הרי משהו שהיה לו תקדים גם עם זן 1 ו-2, שיצאו בתקופה שבה הייתה יותר תחרות מאינטל על הביצועים. זן 1 בפועל הביא 52% יותר ביצועים מהדור האחרון של בולדוזר מאשר 40% המוצהרים בכל התערוכות, וזן 2 יצא עם 16C SKU למרות שהייתה על כך עמימות של חודשים.
  9. השאלה היא מתי כל כרטיס מושק וקיים בשוק בפועל. לשחרר "מפלצת" שנה וחצי אחרי התחרות, ואולי במחירים לא כ"כ זולים בהשוואה, זו לא באמת בשורה. לפחות לא כרגע. אני מתאר לעצמי שההדלפות עם המספרים הלא אחידים נובעת מבעיה מסוימת של דרייברים, וחוסר אחידות כללי בביצועי הכרטיס בבדיקות שונות. זה משהו שאולי עלול לעכב.
  10. מעניין אם זו תהיה התשובה הקבועה של AMD לדורות של רפרשים עם תדרים גבוהים יותר ופונקציות צד.
×
  • צור חדש...