יום האישה שמח: מחקר שנעשה על בסיס נתונים מ-66 מיליון לקוחות באתרי קניות גדולים ברשת גילה שנשים טובות יותר בקניות ברשת מאשר גברים
מחקר בינלאומי שנערך על ידי חברת הייטק אופטימוב (Optimove) מגלה כי נשים יודעות לקנות בזול יותר מגברים ולנצל יותר הנחות.
המחקר, המבוסס על ניתוח של רכישות של 66 מיליון לקוחות באתרי קניות מקוונים הראה כי נשים מבצעות 2.5% יותר עסקאות מאשר גברים, אבל הסכום הממוצע לכל רכישה נמוך יותר. הסיבה היא שנשים נוטות לנצל יותר את מסלולי ההנחה, ב-7% יותר מאשר גברים, אשר נוטים פחות להתמקד במבצעים ויותר לפי תכנון מראש או של המוצרים שמוצגים להם באותו רגע, מבלי לבצע סקר שוק מעמיק יותר.
הבדל מעניין נוסף בין המינים הוא שנשים הן לקוחות נאמנים יותר. 50% מהמזמינות חזרו לאותם אתרי קניות כדי לבצע הזמנה נוספת, לעומת רק 40% מהגברים. זה גם יכול להסביר מדוע הן נהנו מהטבות של לקוחות חוזרים.
לדברי משה דמרי, מנהל החטיבה האסטרטגית בחברת אופטימוב, המסקנה של המחקר היא שבאופן קצת מפתיע מנקודת ראותם של אתרי הקניות נשים נחשבות לקהל פחות רווחי מאשר גברים בטוח הקצר, אולם הסיכוי שהן תהפוכנה ללקוחות ארוכות טווח גדול יותר. לכן ההנחה של חלק מהחברות שאפשר למכור לנשים במחירים גבוהים יותר מאשר לגברים מתבררת כהפוכה למציאות וכדאי לעודד אותן לקנות דווקא במסלולים של הנחות מיוחדות לימי הולדת וארועים, צבירת נקודות ועוד שמגדילים את הנאמנות שלהן לאורך זמן.
חברת אופטימוב מלווה 300 חברות ואתרי קניות בניהול נבון של לקוחותיהם הקיימים, זאת באמצעות מודלים וניתוח מאפייני קניות. החברה הוקמה על ידי היזם פיני יקואל המשמש כמנכ"ל ויש בה 160 עובדים במשרדים בתל אביב, ניו יורק ולונדון.
ברור נשים אוהבות לבזבז כסף, הכי קל למשוך אותן.
נשים יותר טובות מגברים כמעט בהכל.
אם נשים היו מנהלות את העולם הוא היה נראה טוב בהרבה.
נשים יבזבזו שקל על מה ששווה 2 שקלים שהן לא צריכות
גבר יוציא 2 שקל על מה שעולה שקל שהוא צריך