אחד היתרונות הגדולים ביותר של AMD על פני NVIDIA בדור הנוכחי נמצא בדרכו להיעלם, או לכל הפחות להצטמצם באופן משמעותי
אם בתקופה האחרונה עקבתם אחרי ביצועי כרטיסי המסך בשוק במשחקים חדשים, בטח שמתם לב למשהו קצת חריג. כרטיסי המסך מסדרת Radeon של AMD מביאים ביצועים גבוהים למדי במשחקי DirectX12 מסויימים.
כמה גבוהים? ובכן, בואו וניקח כדוגמה את המשחק Hitman החדש שיצא השנה. משחק זה שמגיע יחד עם תמיכה ב-DX12 מציג בפועל ביצועים גבוהים בצורה מעט חריגה ומוזרה לקבוצה האדומה.
על פי אתר החומרה Guru3d, ברזולוציה של 2,560X1,440 בעוד שכרטיס המסך Radeon R9 290X מביא ל-59FPS בממוצע, ה-GTX 980 Ti מביא 58FPS בלבד. במשחק הזה נכון לעכשיו, כרטיס מסך שעולה 1,600 שקלים מביס כזה שעולה 3,200 שקלים.
אחת הסיבות לכך היא תמיכה בטכנולוגיה הקרויה Async, או Asynchronous Compute בשמה המלא. הטכנולוגיה הזאת היא נושא שיחה שעולה בכל פעם שמשווים כרטיסי מסך שונים בהתחשב באיך משחקים בעתיד יפעלו עליהם, והיא אחד הקלפים החשובים כשמעלים את AMD לדיון.
Async היא היכולת לנצל את חומרת כרטיסי המסך בצורה יעילה משמעותית על ידי העמסה חכמה (ולא בהכרח בסדר טורי ממוצע) של אלמנטים חישוביים במקומות אשר בדרך כלל לא יפעילו בצורה יעילה. בין אם מדובר במעבדים מסויימים שבתוך הליבה, או בחישובים מסויימים שבדרך כלל נופלים על ה-CPU, וכתוצאה ממחסור בכח עיבוד נעשית האטה בביצועי המשחק.
כחלק מדברי NVIDIA בעת השקת ה-Geforce GTX 1080 היא מציינת כאחת התכונות החשובות ביותר של ארכיטקטורת Pascal החדשה גם את התמיכה ב-Async. יכול מאוד להיות שהמספרים המפוצצים ששמענו עליהם בעת השקת הכרטיס המסך נשענים רבות על היכולת הזאת, שכן ב-NVIDIA לא ציינו באילו מבחנים בדיוק ה-GTX 1080 נבחן כנגד הדור הקודם כדי לקבל את המספרים העצומים ש-NVIDIA כה מתגאה בהם.