כותרים עם תקציבי עתק לצד משחקי אינדי צנועים, פעולה לצד סימולטורים: אלה הם המשחקים שעשוי חיל בשנה האחרונה בפלטפורמה של וואלב, לפי הנתונים של האתר Steam Spy
למרות ההצלחה המרשימה של הקונסולות מבית סוני ומיקרוסופט, השנה החולפת היוותה גם המשך שגשוג עבור הגיימינג במחשבים האישיים באופן כללי, ושל יקום ה-Steam בפרט. לא מאמינים לנו? להלן הנתונים שמציע האתר Steam Spy, אשר מתמחה באיסוף סטטיסטיקה מפורטת ומגוונת אודות הפלטפורמה הפופולרית.
לפי המקים של Steam Spy, אשר מתבסס על נתונים שנאספו בין ה-1 באפריל 2015 ל-20 בדצמבר 2015 (הוא טוען כי הנתונים שנאספו במהלך שלושת החודשים הראשונים של השנה אינם אמינים מספיק), לפחות 10 כותרים שונים הצליחו למכור מעל למיליון עותקים במהלך 2015 – נתון מרשים למדי, בייחוד כשמחצית מהם ניתן לכנות 'כותרי אינדי'.
מתוך המשחקים שהושקו במהלך שנת 2015, מי שתפס את המקום הראשון באופן לא מפתיע בכלל הוא Grand Theft Auto V, עם קצת יותר מ-3.5 מיליון יחידות שנמכרו למרות שהמחיר מעולם לא ירד מתחת ל-36 דולרים. במקום השני ניתן למצוא באופן די מפתיע את Fallout 4, שהושק רק לפני כחודש וחצי אך כבר צבר כ-2.4 מיליון עותקים, רובם ככולם במחיר שקרוב למחיר המלא של 60 דולר – וזו ללא ספק הצלחה כבירה עבור בת'סדה.
משחקים נוספים שהצליחו בצורה מרשימה במיוחד הם משחק ההישרדות עמוס הדינוזאורים Ark: Survival Evolved, משחק הכדורגל-עם-מכוניות Rocket League, משחק בניית הערים Cities: Skylines, סימולטור בניית וניהול בית הכלא Prison Architect, משחק הזומבים המקוון של סוני H1Z1, משחק המלחמה-בנייה Besiege – וגם כותרים נוספים בפרופיל גבוה כמו The Witcher 3, Dying Light, Black Ops III ו-Metal Gear Solid V.
משחקים צנועים ממפתחות צעירות – עם הצלחה אדירה
משחק מעניין נוסף שהצליח להשתחל אל רשימת 25 המובילים, עם כמעט חצי מיליון עותקים שנמכרו, הוא Arkham Knight המושמץ – מה שרק מגדיל את כשלונו הצורם בפלטפורמת ה-PC שנבע מחוסר אכפתיות וחוסר השקעה מספקת מצד המפיצה, על אף היקפי מכירות שבהחלט אפשר לתאר כנאים ומרשימים.
למרות הביקורות הקוטלות מהגולשים והפסקת המכירה לכמה חודשים – גם הוא ברשימת המצליחנים
יוצר האתר מצהיר מראש כי ישנה רמת שגיאה וסטייה בלתי מבוטלת בנתונים המובאים, אך אנחנו נסתפק בכך היות וואלב עצמה לא נוהגת לפרסם שום נתונים מספריים אודות ההצלחה (או אי ההצלחה) של הכותרים הנמכרים דרך החנות המקוונת שלה. אותו יוצר גם מבטיח להציג נתונים נוספים ומדוייקים עוד יותר בתחילת חודש ינואר, כולל חלוקה חשובה לא פחות – הצלחה לפי ההכנסות הכוללות של כל כותר (ולא רק לפי מספר הכותרים שנמכר בלבד), אשר לוקחת בחשבון את העובדה שרוב המשחקים מתחילים להימכר בהיקפים גדולים רק בעת המבצעים הנדיבים שפוקדים את הפלטפורמה מפעם לפעם.