חברת Joost, מיזם התוכנה האינטראקטיבי להפצת שידורי טלביזיה ותכני וידאו שונים דרך רשת האינטרנט בטכנולוגיית "קצה לקצה" (Peer to peer), הודיעה השבוע כי היא החלה את הפעילות המסחרית המלאה שלה. הכוונה לכך היא שבקרוב מאוד תחל החברה להטמיע בתוך שידורי הוידאו של פרסומות של החברות שחתמו איתה ורכשו אצלה פרסום. מאחורי Joost עומדים ניקלס זנסטרום וג'נוס פריס, החבר'ה שפיתחו את תוכנת שיתוף הקבצים Kazaa ותוכנת שיחות הטלפון Skype.
אין ספק כי ב-Joost צריכים להרגיש טוב מאוד לאחרונה. גרסת הבטא של התוכנה יצאה לטסטרים בדצמבר שנה שעברה וההיענות מצד הגולשים, אשר ביקשו לקבל הזמנה לתוכנית הבטא, הייתה יפה מאוד. החברה החלה את התוכנית עם גרסת 0.7 ונמצאת עכשיו כבר בגרסת 0.8 כאשר עוד השנה יגיעו גרסאות מתקדמות יותר. כמו-כן, הצליחה החברה להחתים את ויאקום, אשר מחזיקה חלק מרשתות הטלביזיה הגדולות והמוכרות בעולם, כספק תוכן. אליה הצטרפה גם CBS על שלל סדרות האיכות שלה וממש השבוע נוספה גם טרנר ובדרך חברות נוספות. כמו-כן, כפי שכבר ציינו קודם כל כמה עשרות חברות עולמיות מוכרות אשר הביעו עניין לרכוש שטחי פרסום בשירות. אולם לא הכל דבש ושונים, כפי הנראה.
תוכנית הבטא של Joost נסגרה בפני הציבור לפני מספר חודשים לאחר שאנשי החברה דיווחו על היענות מעל למצופה. כך, הדרך היחידה להשתתף בתוכנית היא על ידי קבלת הזמנה מאחד מהבטא טסטרים המשתתפים. לאור ההודעה המשמחת היום, עבור Joost, היא מודיעה גם מספר ההזמנות של חברי הקהילה שלה הפך לבלתי מוגבל כך שאם אתם חברים, אתם יכולים להזמין כמה אנשים שרק תרצו.