NVIDIA מציגה את החזון החדש שלה ביחד עם מיקרוסופט, חזון שהוא יותר מתאורתי בלבד – שימוש נרחב במעבדי כרטיס המסך לכל שימוש שבו עד עכשיו רק המעבד היה מעורב.
במסגרת מסיבת העיתונאים שערכה NVIDIA, הוצג החזון של שימוש רב ביכולות העיבוד ובחומרת כרטיסי המסך למטרות עיבוד נוספות. כיום ישנה כמות גדולה של מעבדים מאוחדים בכרטיסי המסך החדשים של NVIDIA, מעבדים שמסוגלים לשמש לא רק לעיבודי גרפיקה אלא גם לכל עיבוד שלא יהיה בין אם זה קידוד סרטים או כל תוכנה אחרת שתדרוש עיבוד מאסיבי. עם כניסת מערכת ההפעלה החדשה חלונות 7 מבית מיקרוסופט מקווה NVIDIA לדחוף את החזון שלה קדימה, עיבוד פרללי (מרובה) ליישומים שדורשים זאת. עיבוד גם של תצוגה גרפית וגם של נתונים הניתנים לעיבוד על ידי המעבדים המאוחדים של הכרטיס בו-זמנית.
בעיבוד הנתונים, חיפושים רבים שנדרשים לעשות זאת בצמתים רבים נאלצים לעשות זאת אחד אחד, או כמה ביחד בהאתם ליכולות המעבד הסריאלי, כגוף עיבוד אחד. אפשר להגדיל את מהירות העיבוד ואת מספר הרכיבים המשתתפים בה, אך עדיין יהיה רק מקום אחד בו הנתונים יוכלו לעבור, מעבד אחד. בדומה לאדם אחד או מכונית אחת – יכול לספק כמות מוגבלת בזמן אחד. במקום מעבד אחד חזק, ניתן לקחת את יחידות העיבוד הרבות הקיימות בכרטיסי המסך ולהשתמש גם בהן בתור כח עיבוד לכל דבר אשר יעבוד יחד עם המעבד הראשי (ה-CPU).
פלטפורמת ION החדשה של NVIDIA אל מול האטום של אינטל עם טריילר בהבחנה גבוהה (HD). משווים את מהירות ההמרה לפורמט אחר. |
בשנה וחצי האחרונה עבדה NVIDIA בשיתוף עם מיקרוסופט על חלונות 7, על מנת להפוך את השימוש בכרטיס המסך לעיבודים שונים לדבר מקובל שיימצא בשימוש קבוע, בתמיכה ב-CUDA (שבעזרתה פעולות הדורשות עיבוד עוברות לעיבוד של כרטיס המסך ולא של המעבד הראשי בלבד), עיבוד בתוכנות שובות ועיבוד של מערכת ההפעלה באופן כללי. החישובים יבוצעו בעזרת DirectX של חלונות 7 הקיים ועיבוד באופן כללי של המעבד.
NVIDIA התייחסה לשיתוף הפעולה הזה עם מיקרוסופט כאל שינוי משמעותי שאמור לשנות את כל הרגלי עיבוד היישומים הקיימים עד כה, הרגלי עיבוד שבדרך כלל כוללים את המעבד הראשי בלבד. אם הצעד של NVIDIA ושל מיקרוסופט יצליח למנף את עצמו ולצבור פופולאריות כנראה שאכן יהיה מדובר במהפכה של ממש.
עוד הצפוי בחלונות 7 על קצה המזלג
הודות לחישובי הפיזיקה בכרטיס המסך, טכנולוגיית ה-PhysX, בוצעה הדגמה של משחק הדמו Terminator Salvation עם וללא שימוש בעיבוד פיזיקה בזמן אמת וההבדל בביצועים ובמשחקיות היה עצום. כמו כן, בוצעה גם הדגמה של משקפי ה-3D Vision החדשות שהוצגו לראשונה בתערוכת CES השנה. בהדגמה המעבד הגרפי הוא זה שעושה את העיבוד של כל פיקסל על מנת להציג תמונה תלת-מימדית אמיתית שניתן לצפות בה על ידי המשקפיים הייעודיות. כבר היום משחקים רבים תומכים בטכנולוגיה זאת.