מודעה המופיעה כעת בירחונים בצרפת משווה את הסוני פלייסטיישן ויטה לאשה בעלת ארבעה שדיים. תמיד ידענו שהצרפתים מוזרים…
קיימות דרכים רבות לפרסם מוצר. נושא הפרסום ככלל הוא נושא מסובך, מורכב, ותלוי במשתנים רבים. עם זאת, כפי שניתן לראות בסדרות טלויזיה ופרסומות מהזמן האחרון סקס הולך ונעשה פופולרי כאמצעי קידום מכירות, וגם עושה את העבודה. עם זאת, המודעה החדשה שאמורה לקדם את מכירותיה בצרפת של פלטפורמת המשחקים הניידת האחרונה מבית סוני, הויטה – אולי לוקחת את זה צעד אחד רחוק מדי.
כפי שניתן לראות בתמונה, מושווית התחושה הנוצרת בעת מגע בויטה לתחושה הנוצרת בעת מגע באשה בעלת רביעיית שדיים, ועל יד התמונה מופיע הכיתוב "DEUX FACES TACTILES – DEUX FOIS PLUS DE SENSATIONS", שפירושו בעברית "כפול מגע – כפול ריגוש" (בתרגום גס מצרפתית לאנגלית ואז לעברית, שכן עבדכם הנאמן אינו נמנה עם דוברי השפה).
הערכתנו נתונה לפוטושופר |
הכוונה היא ככל הנראה לזוג מסכי המגע של הויטה, שאכן נמצאים האחד בקדמתה והאחר בחלקה האחורי. מנסיוננו, פרסום שערורייתי שכזה בוודאי יעורר מרבצם את הארגונים המנסים לקדם שוויון זכויות לנשים, בצרפת ובשאר העולם, שבתורם עלולים לקרוא לחרם צרכנים על סוני. תגובה שכזו מעוררת הד תקשורתי נרחב (כאמור, אינני קורא דרך קבע עיתונות צרפתית, ולמרות זאת מצאה פרסומת זאת את דרכה אלי), שבתורו ירחיב את המודעות לקיומה של הויטה ולייחודיות שבזוג מסכי המגע שלה.
יש לזכור שהקודים התרבותיים בצרפת שונים מאלו הנהוגים בשאר העולם, לרבות פה בארץ. יתכן ומה שנראה לנו שערורייתי ובלתי מתקבל על הדעת נראה להם טבעי ופשוט. טרם ראיתי גרסה אנגלית של הפרסומת בשום מקום, מה שאומר שיתכן והיא נועדה לקהל חובבי הבידור האלקטרוני בצרפת בלבד.
אין זו הפעם הראשונה בה משתמשת סוני בפרסום שערורייתי
"Like father, like son…" |
בעלי הזיכרון הטוב שביננו זוכרים אולי צורת פרסום דומה בעוקצנותה מ-2006. אז ניסתה סוני לקדם את מכירותיה של הגרסה הלבנה (המקורית הייתה שחורה) של קונסולת המשחקים הניידת הקודמת מתוצרתה, ה-PSP. בניגוד לפרסומת הנוכחית שהסתתרה בין עמודיהם של ירחונים צרפתיים, אז פרסמה סוני את ה-PSP הלבן בשלטי חוצות ובצורה שעוררה את זעמם של כל אלו המתנגדים לגזענות. ניתן לפרסומת לדבר בעד עצמה.
חבל לנו כי סוני בונה על פרסום המעודד התייחסות לנשים כאל חפצי מין בכדי שהויטה תמכור טוב יותר (היא בשוק כבר כמעט שנה, ולא נראה שעלתה על גל הפופולריות). הן בארץ והן בעולם, גם נשים מתחילות לגלות את ההנאה הטמונה בבידור אלקטרוני אינטראקטיבי (שזאת דרך פלצנית להגיד "משחקי וידאו"), ופרסום שפונה לקהל יעד שהוא בבירור צעירים יצריים עלול לדחות את קהל היעד המורכב ככללו מבנות המין היפה.
האם גם לכם ישנה דעה נחרצת בנושא שיטות הפרסום בהן נוקטת סוני? שתפו אותנו בתגובות!