סגן נשיא באפליקציית המסרים המיידיים מבית פייסבוק מאשר כי פרסומים מסחריים יחלו להופיע בה, שנים אחרי שקיבלנו אזהרות ממנה בעניין
אי שם בעבר WhatsApp (ווטסאפ) דרשה ממשתמשים תשלום של דולר אחד בלבד בשנה בכדי להבטיח שהשירות יישאר כמו שהוא, נטול פרסומות ומיזמים מסחריים (גלויים) אחרים – אם כי ללא התעקשות גדולה מדי בנושא, שאיפשרה לכל משתמש לדחות את הקץ פעם אחר פעם בלחיצת כפתור.
לאחר כמה שנים אנשי הפלטפורמה החליטו לוותר על הקונספט העסקי המוזר והכריזו בחגיגיות כי ווטסאפ תישאר חינמית לצרכנים לנצח – מה שהביא מיד להשערות והערכות אודות מודל עסקי חדש שיכלול גם פרסומות, כמו רוב היחשומים החינמיים בעולם המובייל.
היו ימים בהם בווטסאפ דאגו לספר לנו בכל הזדמנות מדוע המודל העסקי שלהם אינו כולל פרסומות עבור המשתמשים – אך מאז הרבה השתנה בחברה עצמה ובעולם המובייל כולו
זה לקח זמן-מה, אך לצערנו נראה שיום הדין מתקרב: בכיר בווטסאפ העונה לשם כריס דניאלס אישר כי משתמשים יתחילו לראות בקרוב פרסומים ממומנים בלשונית ה-WhatsApp Status – המקבילה ל-Stories באינסטגרם שמאפשרת להציג תמונות וסרטונים מעוצבים למשך זמן קצוב של 24 שעות בכל פעם. סביר להניח כי בעתיד לצד סטטוסים של חברי הווטסאפ שלנו נקבל גם מספר סטטוסים עסקיים ממומנים, בגישה שדומה לתכנים הממומנים המשולבים בצורה "טבעית" בתוך עמוד הבית ברשת פייסבוק וברשת אינסטגרם – שחולקות עם ווטסאפ את אותה בעלות של מארק צוקרברג ושות', כזכור.
עדיין לא ידוע מתי בדיוק יחל הפרסום בווטסאפ, אך לא קשה להעריך שרבים מתוך 1.5 מיליארד משתמשי השירות לא יתלהבו מהתוספת, שעשויה להתחיל בגישה צנועה שאינה מעיקה יתר על המידה אך גם להתפתח במהירות משם אל מחוזות רווחיים יותר ושנויים במחלוקת. האם זה משהו שאנחנו פשוט נהיה חייבים לקבל בלית ברירה, בדומה לאיסוף הנתונים האישיים שמתבצע על ידי הפלטפורמה (ולמעשה על ידי כמעט כל יישום שמופעל במכשיר החכם שלנו)? כנראה שכן – אלא אם כן תעדיפו לחזור לשימוש המסרוני ה-SMS הישנים והטובים משנות התשעים כמובן.