החברה הקוריאנית מעוניינת לקבע את מעמדה כיצרנית השבבים הגדולה ביותר בעולם כולו – בעזרת הרבה יותר מעבדי Exynos, מפעלי זכרונות חדשים ועוד
אחרי דיווח רבעוני מרשים מאוד עם רווח נקי שעמד על קצת יותר מ-14 מיליארד דולר (והשלים שנה שלמה של רווח נקי של מעל ל-50 מיליארד דולר), כאשר מתוכן 10 מיליארד דולר מגיעים מעסקי ייצור השבבים השונים – אין זה מפתיע לראות נכונות של סמסונג להגדיל עוד יותר את קצב והיקף ההשקעה שלה בתחומים היוקרתיים והרווחיים הללו, שגם מאפשרים לחברת העל לשמור על התחרותיות שלה בשווקים רבים נוספים, וזה אכן מה שמגלים לנו דיווחים עדכניים שונים.
Exynos לכל דורש
עד כה, שבבי העיבוד של סמסונג ממותג ה-Exynos שימשו אך ורק את מוצריה האישיים, וכמו כן מספר דגמים בודדים מבית חברת Meizu שלה שיתוף פעולה ארוך שנים עם חברת הדגל של דרום קוריאה. בקרוב המצב הזה עשוי להשתנות בצורה דרסטית, אם להאמין לדיווח טרי לפיו בחברה שמו לעצמם מטרה להגדיל את הכנסות והיקף השימוש בשבבי ה-Exynos – על ידי פתיחת חזית מול קוואלקום והצעה אקטיבית של המוצרים ליצרניות מכשירים אחרות בשוק.
סמסונג כבר הוכיחה כי לשבביה יש את כל מה שצריך בכדי להתחרות בתחום הביצועים העליון, כאשר יש לה גם מוצרים יעילים וסבירים בהחלט בשוק הבינוני שיוכלו לקרוץ לשלל יצרניות סמארטפונים שמעוניינות באלטרנטיבה ל-Snapdragon או ל-Helio – ואף על פי שהיכולות בגזרת העיבוד הגראפי לא תמיד מרשימות בשבבי Exynos לשוק הביניים, מעבר אפשרי של החברה להתבססות על ליבות מפיתוח עצמי יוכל לשדרג את רמת התחרותיות.
סמסונג עתידה להתמקד בהצעת שבבי ביניים ליצרניות אחרות בשוק, ואנחנו מקווים שהמהלך הזה אכן יתממש בחודשים הקרובים – ויספק היצע מורחב בימים בהם נראה כי Mediatek די מתקשה לעמוד בקצב שאותו מכתיבה קוואלקום בתחום.
מהירים ברכבים
בסמסונג הכריזו על תחילת הייצור ההמוני של זכרונות eUFS (ר"ת Embedded Universal Flash Storage) זריזים בנפח 256 ג׳יגה-בייט המיועדים למערכות המידע והבידור ברכבים. מדובר כמובן רק במוצר קטן אחד מתוך מכלול שלם שקיים במכוניות המודרניות המתקדמות, אך עצם העובדה שבסמסונג החליטו להצהיר זאת לעיתונות באופן פומבי מצביעה על חשיבותו ההולכת וגדלה של תחום זה – עבורה ועבור כל יצרנית שבבים וחומרה אחרת בשוק למעשה.
שני שליש מתקציב התשתיות השנתי של סמסונג מופנה כבר עכשיו לעולם ייצור שבבי הזכרונות והעיבוד, ונראה כי נתח זה ימשיך לגדול בהדרגתיות, כאדר ההשקעה בקו הייצור מהווה חלק מהשקעה גדולה עוד יותר של כמעט 28 מיליארד דולר עליה הצהירה החברה בתכנון לארבע השנים הקרובות בחזית ה-NAND וה-DDR.
הפוטנציאל של עולם הרכב ברור לכולם, ועם התקדמות המאמצים ליצירת מערכות אוטונומיות והתפתחותן של מערכות מידע ושליטה מתקדמות יותר אשר הופכות לברירת מחדל בכל הדגמים ובכל הרמות המחיר ההערכה הרווחת היא שתחום זה יציע את נתוני הצמיחה הגבוהים ביותר בתחום העיבוד בעשור הקרוב, כך שאנחנו צפויים לראות עוד הרבה הכרזות, השקות ומוצרים שיוכלו לגרום לרכב העתידי שלכם להרגיש כמעט כמו Galaxy או iPhone חדש.
12.4 מיליארד דולר להרחבת מפעל הדגל
דיווח מעניין נוסף מספר כי בסמסונג מתכננים להשקיע סכום עתק של מעל ל-12 מיליארד דולר החל מהשנה הנוכחית בכדי לפתוח קו ייצור חדש במפעל השבבים הגדול הממקום ב-Pyeongtaek – זאת בכדי להגדיל משמעותית את יכולות ייצור שבבי הזכרונות הדינאמיים (DRAM) ולענות על הדרישה התופחת ללא הרף.
לנו נותר בעיקר לקוות שצמיחה זו תביא לשיפור ההיצע, התחרותיות והמחירים לצרכנים בשוק, ולא למצב הפוך בו סמסונג תגדיל את השליטה המובהקת שלה ותוכל לקבוע עובדות בשטח לפי ראות עיניה.
צפו לעוד הרבה רסיסי מידע דומים לאלו שבפסקאות הקודמות במהלך שנת 2018, אשר מסתמנת בתור שנת התפתחות וצמיחה מאסיבית נוספת עבור סמסונג. שיהיה בהצלחה!