היצרנית הסינית הגדולה והיוקרתית מכולן ממשיכה להכות את התחזיות ורושמת שיפור בכל המדדים
שנת 2017 הייתה טובה במיוחד עבור שתי היצרניות הסיניות הגדולות ביותר בשוק המכשירים החכמים המודרני – שיאומי ו-Huawei, כשזו האחרונה לא בזבזה זמן מיותר והחליטה להכריז פומבית על הישגיה שעות ספורות עם כניסתה של השנה האזרחית החדשה, לפני כל המתחרות.
מנכ"ל היצרנית הצומחת הכריזה על מכירות כוללות של לא פחות מ-153 מיליון מכשירים חכמים בשנת 2017, שיא חדש עבורה וצמיחה של 10 אחוזים ביחד למכירות שנת 2016 כולה, שעמדו של 139 מיליון יחידות – זאת לצד עלייה של כ-15 אחוזים בהכנסות מהתחום, שהגיעו לנתון מאסיבי למדי של כ-90 מיליארד דולר. לא רע בכלל עבור חברה שבודדים בלבד הכירו את שמה מחוץ לארץ המוצא שלה רק לפני כחמש שנים.
נתון של 153 מיליון מכשירים חכמים בשנה החולפת מאפשר לנו להסיק כי מכירותיה של החברה ברבעון הסופי של השנה עמדו על מעל ל-41 מיליון יחידות – נתון דומה לזה שרשמה היצרנית ברבעון הטוב ביותר שלה עד היום, בסוף שנת 2016. לא בטוח שזה יספיק לה בכדי לשמור על המקום השני בשוק הסמארטפונים העולמי כנגד אפל שצפויה להציג זינוק גדול ברבעון הזה תודות להשקת דגמי ה-iPhone החדשים שלה, אך בסופו של דבר נראה כי לחברה משנזן יש מגוון סיבות לשמור על אופטימיות לעתיד.
האם יש סיכוי כי בשנת 2018 נראה את Huawei מכוונת לחצות רף מכירות אולטרה-יוקרתי של 200 מיליון סמארטפונים, לצד רף הכנסות שנתי של 100 מיליארד דולר? זה יהיה מאתגר מאוד, אך עם שיתוף פעולה צפוי מול כמה ממפעילות הסלולר הגדולות בארצות הברית, בפעם הראשונה, כנראה שגם זה לא ממש מופרך.