בחברת הענק מעוניינים לשדרג משמעותית את התחרותיות שלהם בעולם ה-VR עם משקפיים בעלי מערך עיבוד מתקדם מובנה ושלל חיישנים פנימיים
למרות שכבר היום ניתן למצוא לא מעט יישומים מתקדמים ומרשימים במציאות המדומה, האמת היא שאנחנו נמצאים רק בקצה הקרחון של טכנולוגיה זו – ויש עוד הרבה דברים שאפשר ואף צריך לשכלל, לטייב ולפתח.
ההצהרה הזו נכונה עוד יותר עבור עולם ה-VR הנייד, שאמנם העניק לנו בהצלחה טעימה מהעולם החדש ברמות מחיר עממיות באמת, אך מתבסס על יכולות תצוגה וחישה בסיסיות מאוד שמוגבלות בסופו של דבר במה שקיים בתוך הסמארטפונים המשמשים כמקור, ללא יכול לפתח משמעותית את חוויית השימוש הלאה.
בשל כך, לא היה זה מפתיע לשמוע על לא מעט חברות שונות שמפתחות משקפי מציאות ניידים, אך עם חומרה שמובנית בהם ואינה מתבססת על מקור חיצוני כזה או אחר ומסוגלת לספק יכולות משודרגות. בין כחברות ששמן נקשר בדיווחים אלו הייתה גם סמסונג, שהפכה לאחד מהשמות הבולטים בתחום תודות למוצרי ה-Gear VR המשתלמים שלה – ועתה אנחנו מקבלים חשיפה מפתיעה ואולי אף בלתי מכוונת של הטכנולוגיות שאותן היא מבשלת עבורנו מאחורי הקלעים.
חברה קוריאנית קטנה בשם Visual Camp, אשר משתפת פעולה עם סמסונג כך מסתבר, יצאה בהצהרה תקשורתית פומבית על כך שהטכנולוגיה שלה תיכלל במשקפי ה-ExynosVR III של החברה – דגם אב-טיפוס (שלישי מסוגו, כפי שניתן להבין) שכלל לא ידענו על קיומו עד כה, ומהווה למעשה את הגשמת כל התוכניות העתידניות והגרנדיוזיות של החברה לתחום המציאות המדומה.
משקפי הקונספט של סמסונג מבוססות על חומרה מעניינת מאוד שכוללת שבב Exynos ייעודי עם זוג ליבות M2 מפיתוח עצמי של החברה בתדר של עד 2.5GHz, ארבע ליבות Cortex A53 חסכוניות יותר בתדר 1.7GHz וליבה גראפית מובנית מתקדמת במיוחד מסוג Mali-G71MP20, כאשר כל הנתונים הללו מזכירים במידה מסויימת את מה שניתן למצוא במכשירי ה-Galaxy S8 המתקדמים – ומיועדים להפעיל שתי תצורות תצוגה שונות: אחת שמורכבת מצמד מסכי WQHD+ (ככל הנראה מערך של 2,880×1,620 פיקסלים) בקצב תצוגה של 90 הרץ כל אחד, ואחת שמורכבת ממסך 4K יחיד עבור שתי העיניים בקצב רענון של 75 הרץ.
בשני המקרים הללו מדובר במספר גדול מאוד של פיקסלים שנדרש להפעיל במקביל ובזריזות, ועל כן אין זה מפתיע לראות שימוש באחת מהליבות הגראפיות המתקדמות ביותר שיש לעולם שבבי ה-ARM להציע כרגע – אחרת יהיה קשה לקבל חוויה איכותית באמת. שאר המאפיינים המוצהרים של משקפי ה-ExynosVR III מרשימים לא פחות, וכוללים זיהוי תנועת ראש, זיהוי תנועות ידיים, זיהוי הבעות פנים, זיהוי פקודות קוליות ואפילו זיהוי כיוון המבט של המשתמש, באמצעות הטכנולוגיה של אותה Visual Camp מדוברת, שאף תאפשר ביצוע עיבוד בהתאם למיקוד ההתבוננות, עם עיבוד מיטבי באותן נקודות קריטיות ועיבוד פרימיטיבי וקל יותר בנקודות האחרות על גבי אמצעי התצוגה.
המוצר שתועד בהצהרה לתקשורת נראה מאסיבי וכבד למדי בהשוואה למשקפי ה-Gear VR, ולכל משקפי מציאות מדומה אחרים שמבוססים על כוח העיבוד והתצוגה שבסמארטפון שלכם, אך עם זאת אין וויכוח על כך שזה הכיוון הנכון האמיתי לעתיד – משקפי VR שמקדישות את כל כוח ופוטנציאל העיבוד אך ורק למטרה זו לקבלת ביצועים איכותיים מיטביים, וכוללות חיישנים מתקדמים מובנים, ללא צורך להתפשר על החיישנים הקיימים במוצר חיצוני כלשהו או בחיישנים ייעודיים שמוצבים מבעוד מועד מסביב לצרכן.
כמה אתם חושבים שמוצר כמו ה-ExynosVR III יעלה, כאשר הוא יגיע לשוק בצורה מעשית? בואו לשתף אותנו בתגובות.