פלטפורמת הגיימינג הציעה והמשתמשים הצביעו והכריעו – קבלו את הסיכום האולטימטיבי של עולם הגיימינג בשנה החולפת
שנת 2016 נחתמה לה, ומי שניצלה את האירוע בכדי לחזק עוד קצת את השפעתה על שוק המשחקים היא וואלב (Valve), שהכריזה רשמית על המנצחים באירוע ה-Steam Awards הרשמי הראשון – 'טקס' פרסי גיימינג מקוון שילווה אותנו מעכשיו בכל סוף שנה אזרחית, עם קטגוריות פרסים בלתי רגילות ו"גב" מצד מיליוני מצביעים פוטנציאלים מבין משתמשי הפלטפורמה הרשומים.
אז מתוך 12 קטגוריות שונות, ניתן לטעון כי המנצחים הגדולים של Steam ושל שוק המחשבים האישיים לשנת 2016 הם Grand Theft Auto 5 ו-Euro Truck Simulator 2 – האחד כותר משנת 2015, ואילו השני כותר מתחילת 2013 (!) שמעטים מחוץ לאירופה שמעו עליו או התנסו בו, לכאורה.
בפרס 'הרשע שזקוק לחיבוק' (או הדמות הרעה המוצלחת ביותר, בתרגום חופשי) זכתה GLaDOS האיקונית מ-Portal 2, בנצחון על Far Cry 3, Far Cry 4 ועל Borderlands 2.
בפרס 'אהבתי את המשחק הזה לפני שהתפרסם' זכה Euro Truck Simulator 2, אשר כבר הפך ללהיט בלתי צפוי עם ביקורות נלהבות ושבחים מקיר לקיר – בתור אחת מהחוויות הכי שלוות ונעימות שיש לעולם המשחקים להציע כעת, מה שמסביר מדוע המשחק קיבל גם את פרס ה'התרווח בכסא ותירגע לעצמך'.
Skyrim זכה בפרס 'המשחק שעמד במבחן הזמן', ומרגיש טרי ומלהיב כיום בדיוק כפי שהיה ביום בו הושק לראשונה – בנצחון מתבקש על פני Civiization 5, Team Fortress 2 ו-Age of Empires 2 HD.
גם GTA V קטף לעצמו שני פרסים שונים – האחד (שנשמע לנו כמו היוקרתי ביותר מבין כל הפרסים) עבור 'הכותר בעל הרגעים המדהימים ביותר', ואילו השני עבור המיני משחקונים המוצלחים והממכרים ביותר.
The Walking Dead של חברת Telltale Games זכה בפרס נאה בתור המשחק בעל העלילה המרגשת ביותר (שממנו נעדר, מסיבה לא ברורה מבחינתנו, Spec Ops: The Line המופתי), Left 4 Dead 2 קיבל פרס על היותו המשחק המוצלח ביותר שאפשר לשחק עם החברים שלכם, Doom קיבל פרס על הפיצוצים והאלימות "האיכותיים" ביותר בשוק, Dark Souls 3 קיבל את התואר המתבקש 'משחק שמתהלך על הקו הדק שבין אהבה לשנאה' בשל רמת הקושי הבלתי מתפשרת שלו, Counter Strike: Global Offensive קיבל את פרס המשחק הממכר מכולם ואילו Goat Simulator קיבלת פרס עבור 'השימוש המוצלח ביותר בחיית חווה'. כל הזוכים יזכו לתוספת גדולה ובולטת של הפרס שלהם בעמוד האישי שלהם בחנות המשחקים המקוונת, שללא ספק תסייע להם במידה מסויימת לרמת התעניינות והיקף מכירות משופרים.
היוזמה לחלוקת פרסים בסגנון קצת שונה היא מבורכת בהחלט, אך לא נופתע אם בשנה הבאה נראה שינויים כלשהם בהגדרות של Steam עבור התארים השונים – כאלה שיתאימו קצת יותר למשחקים עדכניים שאכן הושקו במהלך השנה החולפת, ויהיו קצת פחות כלליים ותואמים למשחקים פופולריים מהעבר – או רנדומליים ושטותיים לגמרי כמו במקרה של הפרס בו זכה Goat Simulator, למשל. עד שזה יקרה – בואו לגלות לנו מה נקודת המבט שלכם על בחירות השחקנים בתגובות.