מאפיין חדש נוסף שמוסיפה פלטפורמת המשחקים אמור לצמצם את תופעת "הפצצת הביקורות הרעות" בכותרים שנויים במחלוקת
אחד האתגרים הגדולים ביותר שעומדים בפני חנות המשחקים הגדולה והמפורסמת ביותר בשוק הביתי כיום, כך נראה, הוא התמודדות מול שיטות ניצול לרעה של מערכת ביקורות הגולשים הענפה שלה, אשר הפכה לאחד מהכלים המובילים לביצוע החלטה בקרב מיליוני משתמשים אשר מחפשים את הרכישה הבאה שלהם בתחום.
הצלחה מסחרית של כותרים רבים תיקבע במידה רבה בהתאם לאחוז הביקורות החיוביות והשליליות שקיים עבורם ב-Steam, ובחברת וואלב מעוניינים להבטיח כי מדד זה ישקף תמיד את הדעה המשוקללת והאובייקטיבית של כמה שיותר מתנסים שדומים במאפייניהם לרוכש הפוטנציאלי, עבור הגירסה העדכנית והבשלה ביותר של הכותר – כשעם הזמן מסתבר כי זו משימה לא פשוטה בכלל, בעולם בו לרבים יש אג׳נדה משלהם עבור מוצרים מסויימים שאותה הם מנסים לכפות (או לפחות להביא לידי ביטוי משמעותי) על הכלל.
תחילה ראינו ב-Steam את תוספת מדד הביקורות העדכניות, שאמור היה להעיד על שיפורים לטובה (או לרעה) שלהם זכו כותרים לאחר השקתם הראשונית, ולאחר מכן נוספה אף "אזהרה" ויזואלית לכותרים בהם נצפתה לפתע פעילות רחבת היקף של תוספת ביקורות שאינן תואמות את הנורמה הקיימת – לרוב בשל התבטאות פומבית כלשהי של יוצרי או משווקי הכותר או עם שינוי מהותי כלשהו במנגנוני המשחקיות, כך שצרכנים מתלבטים יוכלו לבחור לראות נתונים אשר מתעלמים מהשינוי הקיצוני הממוקד.
כעת מסתבר שגם אלמנטים אלו לא הספיקו בכדי לבטל לגמרי השפעות מצד קבוצות קטנות ונחושות של שחקנים זועמים אשר מעוניינים "לקבור" כותרים שביצעו החלטות שאינן מקובלות עליהם – כשב-Steam מכריזים על עוד מספר התאמות קטנות שאמורות לשפר את אובייקטיביות המערכת.
בחברה מצאו כי מספר קטן יחסית של חשבונות מחזיק בכמות גדולה מאוד מסך ההמלצות והאי-המלצות על ביקורות של משתמשים אחרים, כשהמטרה היא ברוב המקרים לדחוף אל קדמת הבמה את הביקורות השליליות של כותר ולהרחיק ביקורות חיוביות, כך שצרכן המבקר בעמוד המשחק יראה כברירת מחדל כמה שיותר ביקורות שליליות, או להיפך – הכל בתלות ברצון האחראי למניפולציה, כאמור.
ב-Steam מקווים להתגבר על הבעיה בכך שיציגו כברירת מחדל כמות פרופורציונלית של ביקורות חיוביות ושליליות בהתאם לאחוז הביקורות החיוביות הכולל של המשחק (משחק עם 80 אחוזים של ביקורות חיוביות יציג 80 אחוזים של ביקורות חיוביות בעמוד הנחיתה, ורק עשרים אחוזים של ביקורות שליליות, ללא תלות בכמות ההמלצות הכללית של כל אחת מאותן ביקורות כבעבר) – ומשתמשים שיבצעו כמות מוגזמת בהיקפה של המלצות והאי-המלצות על ביקורות של אחרים יזכו בהפחתה יחסית של פעולותיהם בשקלול הכללי בהשוואה למשתמשים אחרים ומתונים יותר.
ספק אם שינויים אלו יהפכו את Steam לחסינה לחלוטין למניפולציות, אך טוב לראות שמנהליה ממשיכים להגיב ולחפש פתרונות ושדרוגים באופן דינאמי בכל פעם מחדש, עד לאתגר הבא שללא ספק עוד יצוץ לו.
ומה עם מניפולציות של חברות שמנסות לדחוף את המוצרים שלהם קדימה? וזה בלי לדבר על מניפולציות של קבוצות שוליים שמנסות לעודד משחקים רעים שתואמים את האג'נדה שלהם.
זה עובד לשני הכיוונים. קומץ מעריצים שרופים של משחק שהתלוו אליו בזמן הפיתוח וכמוצר סופי המשחק לא משהו.
יש אנשים שאוהבים לשחק במשחק בזמן שמפתחים אותו וכשהוא יוצא עם מלא באגים ובעיות הם מתעלמים מהתוצר הסופי שזה מה שמשנה לרוב השחקנים באמת.