השעון החכם החדש הזה עולה פי 10 מרוב המוצרים הדומים לו, ומבהיר שלמותגים וטכנולוגיה קשה להסתדר יחד
העדכון שביצעה גוגל עבור מערכת ההפעלה הייעודית שלה לשעונים חכמים הפך את מלאכת היצירה של מכשיר שכזה לנגישה יותר מאי פעם, ופתח את הצוהר גם עבור חברות האופנה בשוק להצטרף אל החגיגה הטכנולוגית, כשהתוצאה עד כה היא מגוון גדול של דגמים בטווח רחב של מחירים ועיצובים, שכוללים כולם חומרה וסט יכולות דומה מאוד מתחת לפני השטח. אז איפה עובר כאן הגבול בין הסביר למוגזם? בינתיים נראה שאין ממש תשובה, ויש שחקניות שממשיכות למתוח את החבל עוד ועוד.
כבר הזדמן לנו לפגוש בשעונים חכמים במחיר של 1,000 דולר, במחיר של 1,200 דולר וגם במחיר של מעט יותר מ-1,500 דולר, אך מה דעתכם על עלות (התחלתית) של 2,490 דולר לשעון Android Wear 2.0 – ובכן, הגיע הזמן להכיר את ה-Tambour Horizon של לואי ויטון, אחד המותגים היוקרתיים והמוכרים ביותר בגלובוס, אשר מיועד לכל אלו שכסף מעולם לא היווה מכשול או מגבלה עבורם.
https://www.youtube.com/watch?v=4AjdAObqC74
במחיר של כ-9,000 ש"ח (לא כולל מסים) תקבלו פרט למערכת ההפעלה של גוגל מסך AMOLED בקוטר 1.2 אינץ' וברזולוציית 390×390 פיקסלים, שבב Snapdragon Wear 2100 מרובע ליבות נפוץ, זכרון דינאמי של 512 מגה-בייט, נפח אחסון מובנה של 4 ג'יגה-בייט וסוללת 300mAh לעבודה של עד יומיים בין טעינות – או במילים אחרות דומה לשעונים חכמים שניתן לרכוש גם בעלות של 300 דולר או 250 דולר כיום.
היוקרה של LV מגיעה בעיקר במסגרת עיצובי Watchface ייחודיים של החברה, וצמד אפליקציות שמותאמות לאנשים עשירים שאוהבים לטייל ברחבי העולם – האחת לניהול פרטי וזמני טיסות והשנייה לקבלת פרטים מעניינים אודות מקומות בילוי ומסחר בעיר שבה אתם נמצאים. מעבר לכך בחברה מתכננים להציע את ה-Tambour Horizon בשלושה גוונים שונים (אחד מהם ישא תג מחיר גבוה עוד יותר של 2,950 דולר) ועם 60 רצועות ניתנות להחלפה והתאמה, 30 מהן מותאמות לגברים ועוד 30 נשים, וכולן בעלות נוספת מעבר לתג המחיר הרשמי כמובן.
עם קרוב לתשע מיליון צפיות לסרטון ההכרזה של השעון החדש בעמוד הרשמי של החברה הצרפתית ב-YouTube ועוד שלוש מיליון צפיות לסרטון קצר נוסף, ניכר שיש עניין לא קטן ב-Tambour Horizon למרות (או שאולי אפילו בגלל) המחיר – גם אם הוא כנראה נשמע מגוחך לגמרי לחובבי החומרה והטכנולוגיה, שמתמקדים לרוב ביחסי העלות והתועלת ולא בתוספות עבור יוקרת וותק המותג שנמצא בחוץ.
אז האם העתיד של עולם המחשבים הלבישים הוא סינרגיה בין מוצרים פונקציונליים וזולים ככל הניתן למוצרי אולטרה-פרימיום במחירים דמיוניים, שעושים בערך את אותו הדבר אך מדברים אל קהל שונה בתכלית? מוזמנים לספר לנו מה דעתכם בתגובות.
" ומבהיר שלמותגים וטכנולוגיה קשה להסתדר יחד " –
מילא אני, אבל אפל חושבים אחרת בקשר לזה.
אכן מותגים וטכנולוגיה לא הולכים ביחד.
קודם כל אפל לוקחים עוד 30 אחוז או 50 אחוז או 80 יותר מאחרים. אבל לא 1000 אחוז. ההנחה היא שבטכנולוגיה העליונות של מותגים לא נותנת להם פערי כספים הזויים עד כדי כך.
בנוסף הנקודה עצמה ברורה: טכנולוגיה בפרט של גאדג'טים וסמארטפונים מתעדכנת בקצב מטורף שהופך את המשתמש בה למיושן. כלומר בעוד שרולקס מ1900 ראוי ללבישה ואפילו משדר יוקרה של 'כסף ישן' ופרארי בת 5 עדיין מסובבת ראשים. השעון המהולל הזה בעוד שנתיים יעבוד פחות טוב או ימלא פחות פונקציות משעונים שעולים עשירית ממחירו.
תבדוק באיביי בכמה נמכרים טלפונים ששווקו עם 'למבורגיני' 'בנטלי' או 'פרארי' ותבין את הקטע.
רק עכשיו נתבשרנו ש VERTU שמוכרת סמארטפונים מעור תנין וזהב עם שיתופי פעולה של בנטלי סוגרת את החברה… הסיבה היא מה שפירטתי.
yosi b – שכנעת אותי לא לקנות את השעון…
אני מתייחס רק למה שנאמר בציטוט –
בלי קרש למחיר וכו', כי אף פעם לא אמרתי שהמחירים של אפל מוצדקים.
אבל אי אפשר לומר שלהבדיל מהמחירים של אפל, המוצרים שלהם לא משללבים
יוקרה עם טכנולוגיה.
זה לא שמותגים וטכנולוגיה לא הולכים ביחד. זה פשוט שאנדרויד ויוקרה לא הולך ביחד.
מצחיק שהשעון היקר הזה יהפוך בעתיד לבעייתי בגלל שיפסיק לקבל עידכונים. זה שעון שמתכלה ווירטואלית.