מה עושים כשיש לך 15 שניות בלבד לשווק מוצר ורצון ליצור באזז משמעותי? מציקים לציוד הביתי החכם של חברת הענק
עידן 'האינטרנט של הדברים' כבר כאן ובכל הכוח, ואחת מההמחשות הבולטות לכך היא במסגרת העובדה שלחלק והולך וגדל במהירות של המשתמשים יש בבית לפחות מוצר אלקטרוני חכם אחד, שאינו מחשב או סמארטפון – כזה שמקושר אל רשת האינטרנט ומאזין באופן קבוע (מבלי להלחיץ אף אחד, כן?), ממתין להישמע מילות הקוד אשר יכניסו אותו לפעולה עבור בעליו.
את הקטגוריה הזו מובילה חברת אמאזון תודות לעוזרת הדיגיטלית שלה Alexa, אך גם גוגל נמצאת במירוץ הזה ומנסה לצמצם את הפערים במסגרת שירות שירות ה-Google Home שלה, ואחרי כמה מקרים שבהם אותם שירותים מקוונים הופעלו באופן בלתי צפוי ובלתי מכוון בשל דיווח חדשותי כזה או אחר שעסק בהם והשמיע את "מילות הקסם" שהכניסו אותם לפעולה – כעת מגיע המקרה הראשון, או לפחות אחד מהראשונים, בהם התחום הטכנולוגי הזה הופך בעל כורחו לכלי שיווקי מסוג חדש.
פרסומת קצרה חדשה אותה השיקה ענקית המזון המהיר ברגר קינג הסתיימה בכך שהשחקן המככב בה אומר 'Okay Google, what is the Whopper burger' – באופן שתוכנן מראש להפעיל את כל אותם ראוטרים, רמקולים וסמארטפונים תומכי Google Home ולגרום להם להקריא את ערך הויקיפדיה האמריקאי עבור מוצר הדגל של החברה, כך שאותו סרטון בן 15 שניות מגדיל משמעותית את האפקטיביות שלו ומידת העניין וההשפעה אותה הוא יצר אצל קהל היעד שמחזיק מוצרי Google Home בביתו וגם נתקל בפרסומת בעת שהאודיו דולק בקול רם.
https://www.youtube.com/watch?v=U_O54le4__I
בגוגל ממש לא אהבו את הקונספט ומיהרו לעדכן את השירות שלהם כך שלא יגיב ספציפית לפקודה שמושמעת בפרסומת המדוברת (כנראה באמצעות שימוש בדגימת הקול מהפרסומת, בדומה לאופן בו עובדים יישומים כדוגמת Shazam), אך נראה שמטרת המיזם השיווקי הבלתי רגיל הושגה – הדבר הפך לשיחת הרשת למשך חצי יממה לערך, והשיג הרבה יותר ממה שהיה מצופה מסרטון פרסומי כה קצר, גם אם בדרך ברגר קינג עצמה זכתה לקצת תשומת לב שלישית כשמשתמשים החלו לבצע עריכות הומוריסטיות וזדוניות לאותו ערך של המבורגר ה-Whopper.
התגובה המהירה של גוגל ללא ספק נועדה להוות הבהרה לכך שלא תניח לכך גורם בעל אינטרס לבצע מניפולציות במכשירים החכמים שלה כאוות נפשו, אך מנגד לא בטוח שיש לה את היכולת למנוע את הנסיונות האלה לפני שהם מתרחשים, לפחות עד אשר יושק אלגוריתם שיודע להבחין באופן אמין בין קול "אמיתי" לבין קול שמגיע מתוך מערך אודיו כלשהו – ואנחנו לא נותפע אם בזמן זה ממש ישנם אנשים רבים ברחבי הרשת אשר חושבים על רעיונות להלצות שישכנעו משתמשים להאזין לקטעי אודיו או וידאו בקול רם, על מנת להפעיל באופן בלתי צפוי את העוזרות הדיגיטליות שהם מחזיקים בסביבתם.