בית משפט לתביעות קטנות פסק כי גם לקוח אשר רכש מכשיר חכם מחנות אשר מבצעת יבוא פרטי יהיה זכאי לקבל החזר מהיבואנית הרשמית של אותו מותג, כאשר מדובר בתקלה מוכרת ורחבת היקף
בחודש אוקטובר האחרון, כשתשעה חודשים אחרי שעשתה זו LG העולמית, הודיעה גם חברת רונלייט דיגיטל, הנציגה הרשמית לחטיבת המובייל של היצרנית הקוריאנית בישראל, על תקלה חומרתית שפוגעת בחלק ממכשירי ה-G4 הפופולריים, מכניסה אותם ל'מחזור הפעלה מחדש' אינסופי ידוע לשמצה (Bootloop) ועשויה להביא להרס מלא של המוצר ולאיבוד המידע שעליו.
ההצעה המקורית של היבואנית כללה מנגנון לבדיקה של פוטנציאל הפגיעה בדגמי ה-G4 השונים באופן מקוון על ידי הזנת מספר ה-IMEI הייחודי, וביצוע תיקון חינם לכל הדגמים שנרכשו עם אחריות רשמית שלה – או תיקון במחיר מופחת לכל אלו שרכשו מכשיר ביבוא מקבילי, דרך מקורות שאינם מהווים את הנציגות הרשמית של חברת LG בארץ.
לקוח שלא זכה למענה ולתיקון ברשת 'Go Mobile' ממנה רכש את מכשירו אשר שבק חיים בשל הבעיה המדוברת פנה לבית המשפט לתביעות קטנות ברחובות, כאשר ברשת הפנו בתורם אצבע מאשימה לנציגה הרשמית של LG בישראל, היא חברת רונלייט. השופט קיבל את הטענה, באופן די מפתיע, והכריע כי על רונלייט לפצות את התובע על הפסקת עבודתו של הסמארטפון – באופן שלמעשה מניח על היבואנית את האחריות על כל מכשיריה של LG שפועלים בארץ, ללא שום קשר לדרך ולשיטה שבה הם מצאו את דרכם לכאן.
לא מדובר בתקדים משפטי מחייב, כך נראה, אך כן מדובר בפסיקה מעניינת ומשמעותית שתוכל לשמש כסימוכין עבור צרכנים מאוכזבים נוספים בעתיד, בין אם מתוך לקוחותיה של חברת LG ובין אם מלקוחותיהן של חברות סלולר אחרות – כך שאולי מעתה נוכל להתחיל להבחין בשינוי מדיניות כלשהו עבור תחום היבוא המקביל, שעד כה הרגיש קצת כמו מערב פרוע בכל הנוגע לזכויות הרוכשים.