גירסת מנהל ההתקן העדכנית של NVIDIA, בגירסה 344.75, מאפשרת, סוף סוף, שימוש בטכנולוגיית ה-Multi-Frame Anti Aliasing (ר"ת MFAA) בכרטיסים מבוססי ליבת ה-GM204 החדשה של החברה
דור ארכיטקטורת ה-Maxwell החדשה של NVIDIA הגיע עם שלל טכנולוגיות ומאפיינים חדשים שהתיימרו להעניק לנו איכויות ויזואליות משופרות – DSR, VXGI ו-TXAA רק חלק מהשמות שנכנסו לארסנל של החברה אט אט במהלך עדכוני התוכנה בחודשים האחרונים. עתה מגיע גם תורה של טכנולוגיית ה-MFAA.
בקצרה, טכנולוגיית ה-MFAA מיועדת לאפשר ביצועי החלקת קווי מתאר טובים יותר מאלו של טכנולוגיית ה-MSAA הסטנדרטית, תוך כדי שהיא מתאפיינת בפגיעה קטנה יותר בביצועים – הטוב מכל העולמות של ה-Anti Aliasing, במילים אחרות.
בפועל, נראה כי MFAA עושה את העבודה – ההשוואה הוויזואלית ל-MSAA עשויה להביא לתוצאות סובייקטיביות בהתבסס על עיני המתבונן, אך מבחינת ביצועים נראה כי MFAAx4 אכן מציע ביצועים זהים כמעט לחלוטין לאלו של MSAAx2 וטובים באופן בלתי מבוטל מאלו של MSAAx4.
טכנולוגיית ה-MFAA נתמכת כרגע על ידי כ-20 כותרים, ומשום שהשמשתה לא דורשת הטמעה עמוקה מצידם של המפתחים (בניגוד לטכנולוגיה חדשה אחרת של NVIDIA, העונה לשם TXAA) אנחנו עתידים לראות עוד הרבה כותרים מאמצים אותה בעתיד.
בשורה התחתונה, MFAA היא אולי לא טכנולוגיה שתביא למהפכת ענק בעולם הגיימינג – אך כן מדובר בעוד 'בונוס' נחמד מבית NVIDIA שיאפשר לשחקנים לקבל איכות ויזואלית טובה יותר כמעט ללא פגיעה בביצועים (וגם יסייע לחברה להפוך את הכרטיסים החדשים שלה לקורצים ונחשקים עוד יותר).
השוואת טכנולוגיות ההחלקה MSAA ו-MFAA בכותרים Battlefield 4 (מימין) ו-GRID 2. מה נראה איכותי יותר לטעמכם?
שכחתם לציין שזה רלוונטי אך ורק לכרטיסי 970/980 (גם גרסת M לניידים)
זה צויין, בכותרת… עם קישור…
הפעלתי את זה על ה970 לפני מספר ימים. בתוך המשחק אני חייב לציין שMFAAx2 נראה כמעט זהה לחלוטין לMSAAx4. בסקרינשוטים כשעושים זום המצב שונה – אבל זה לחלוטין nitpicking, בתוך המשחק אף אחד לא יכול לשים לב להבדל.
מומלץ בחום לכל מי שיש Maxwell
אכן. ב BF4 אני משתמש ב MSAA X2 בשילוב עם MFAA ו Post על LOW – תענוג לעיניים.
4xMSAA לוקח 4 דגימות לפיקסל בתמונה אחת. לעומת זאת 4xMFAA לוקח 2 דגימות לפיקסל מתמונה אחת ועוד 2 דגימות בתבנית משלימה מהתמונה הקודמת, וממזג ביניהם, לקבלת איכות השואפת ל-4xMSAA.
מטבע הדברים לא ניתן לאמוד את איכות ה-MFAA ע"י סקרינטוש אשר נלקח מהמנוע מלפני תהליך המיזוג. הדרך היחידה להציג תוצאה סופית בתמונה היא ע"י לכידת הפלט הסופי מכרטיס המסך – עם כרטיס לכידת וידאו, בדומה למה ש-PCPer עושים.
MSAAX4 נראה קצת יותר טוב מMFAAX4
איזה תגובות מענגות… ממש כיף לקרוא. _ (אפילו שאני לא מבינה אני נהנת!)
מזדהה איתך לגמרי, אני מרגיש שאני גולש בפורום ביפנית 🙂
url]https://www.youtube.com/watch?v=Yo-2ej4Y1bQ[/url]
הקונספט די פשוט למעשה, אם אתם מבינים את הבעיה ש- AA בא לפתור, וכיצד הוא עושה זאת.
Tom Petersen סוגר לכם את הפינה בכמה דקות. אם המראיינת הבינה, אין סיבה שאתם לא 🙂