בסוף השנה הבאה אנחנו נזכה לקבל קונסולת Xbox משודרגת מאוד, עם תמיכה בגיימינג ב-4K וכוח עיבוד שגדול פי 4 מזה של הדגם הנוכחי
כולם דיברו על בתקופה האחרונה על קונסולת ה-PlayStation 4 המשופרת, אך נראה שמיקרוסופט החליטה להקדים את המתחרה שלה ולהקדים תרופה למכה – והכריזה באופן רשמי על Project Scorpio, דור ביניים חדש ועוצמתי במיוחד עבור קונסולת ה-Xbox One, שיושק בסוף השנה הבאה.
Project Scorpio (שהוא כמובן רק שם קוד, ולא יהיה שמה הסופי של הקונסולה) יציע תמיכה בגיימינג ברזולוציות 4K ובמציאות מדומה באיכות גבוהה, ויציע גם כח עיבוד של כ-6TeraFLOPS (כ-6,000 מיליארד חישובי נקודה צפה בכל שנייה) – שהוא גבוה במקצת מכוח העיבוד שמספק כרטיס ה-Radeon RX 480 שנחשף לאחרונה, וגבוה כמעט פי 5 מכוח העיבוד של קונסולת ה-Xbox One העכשווית, אשר כוללת 8 ליבות עיבוד כלליות באריכטקטורת ה-Jaguar של AMD וליבה גראפית מובנית ברמה דומה לזו של כרטיס Radeon HD 7770.
ברשת כבר החלו לרוץ מגוון ספקולציות אודות החומרה שתאכלס את הדגם החדש, ולמרות ששום דבר עדיין לא סופי גם באופן פנימי אצל מיקרוסופט עצמה – נראה כי יש סיכוי טוב מאוד שהקונסולה החדשה תמשיך להיות מופעלת בידי חומרה של AMD, בתהליך ייצור עדכני ב-14 ננומטר, עם ליבות Zen עדכניות וליבה גראפית חיצונית ממשפחת ה-Polaris 10, לכאורה עם זכרון GDDR5X מהיר יותר מזה של ה-Radeon RX 480, או עם רוחב פס משופר (אם להתבסס על הבטחה לרוחב פס אפקטיבי של כ-320 ג'יגה-בייט בשנייה ב-Project Scorpio, לעומת רוחב פס של כ-256 ג'יגה-בייט בשנייה ב-RX 480).
מפלצת ביצועים לסלון הביתי, שתהיה מוכנה להתחרות ב-PlayStation 4 Neo ולגרום ל-Nintendo NX שתושק במרץ 2017 להרגיש פעם נוספת כמו חומרה מהעבר
במיקרוסופט מיהרו להבהיר כי לא מדובר בדור חדש של ה-Xbox, אלא במורדניזציה בלבד שתתמוך לאחור בכל משחקי ה-Xbox One הקיימים וגם לא תזכה למשחקים בלעדיים – כל המשחקים עבור הפלטפורמה יהיו זמינים לפעול גם ב-Xbox One וגם ב-Project Scorpio.
מדובר בקונספט מאתגר, שיהיה בגדר התהלכות על חבל דק ומתוח מאוד בין 'סירוס' של העוצמה הקיימת בגירסה החדשה לטובת תאימות לאחור, לבין יצירת תחושת חוסר רלוונטיות אצל בעלי הקונסולה המקורית בתוך תקופה קצרה יחסית של ארבע שנים מאז רכשו את המוצר – יהיה מעניין לגלות כיצד במיקרוסופט ינסו לשלב את הטוב מכל העולמות, וכיצד ההשקה של Scorpio תשפיע על רמות המחירים בתחום.
איך חומרה בת 4 שנים היא חדשה ? כלומר לדעתך לא התיישנה בתוך תקופה קצרה יחסית של ארבע שנים"
קצרה?!
היום כל שנה מחליפים סלולרי עם חומרה חזקה יותר כמעט פי 1.5..
הדבר הנכון לומר הוא – מפתיע לומר שקונסולה החזיקה 4 שנים ארוכות.
בהתחשב בהבטחות ההתחלתיות של סוני וגם של מיקרוסופט לדור קונסולות שיחזיק עשור – אז כן, יש בסיס לטעון ש-4 שנים הם זמן קצר להגעתו של "תחליף" מתקדם יותר.
מעניין לפי איזה חוק התפתחות פועל עולם הקונסולות ……
החוק הוא פשוט והוא כדלכמן:
"שיט שיט שיט! המחשב האישי גורם לנו להפסיד מכירות ולהיראות כמו חומרה עתיקה, הרי שגם ככה התחלנו עם חומרה זבל! חייבים להתחיל להשתמש בחומרה יותר מתקדמת שלהם". באותו הזמן המחשב האישי ממשיך להתקדם בקצב יפה, בעיקר השנה עם RX480 ודומיו תמורת פיסטוקים של כסף.
אךךךך
לפי מה שנראה לי זה רחוק מסיום בזמן הנראה לעין.
כל חירטוט שיוצא בקונסולה גורם להזלת ריר מידית
וקידוח ראשם של ההורים חסרי האונים להשיג ויהיה מה…….
הרציונל מהם ( הילדים ) והלאה.
והיצרנים חוגגים.
לפי חוק מלחמת חימוש. ברגע שנינטנדו הודיעו על הוצאת Wii U לפנסיה מוקדמת והשקת קונסולה דור חדש היה ברור שסוני ומיקרוסופט לא ישארו מאחור.
לדעתי אנחנו רק מרוויחים מהמהלך כי יהיה זינוק משמעותי בגרפיקה גם במחשבים האישיים.
איך שמפסידים ישר נזכרים להוציא את הקלף הרזרבי .. מתערב שיש להם כבר את הפיתוח הבא אבל הם יחכו כדי לעשות רווח עד להכרזה הבאה
אתם שוכחים שזה שהם מוציאים גרסה חזקה יותר לא פוסל את הגרסאות הראשונות.
כלומר הם עומדים מאחורי ההתחייבות שלהם לגבי אורך החיים של הקונסולה.
לי אישית זה ממש לא מפריע. כל עוד ימשיכו להוציא משחקים חדשים לקונסולה שברשותי, באיכות שלא נופלת ממה שאני מקבל עכשיו (לא ואו אבל בהחלט מספיקה לי), מצדי שיוציאו 10 גרסאות חדשות כל שנה.
בלי שום קשר, אני חושב שזה הולך לגרום לכזה כאב ראש למפתחות המשחקים …
אני מקווה שזה לא יגרום למשחקים לעבוד גרוע בין אם בקונסולות המקוריות או בחדשות.
שווה