גירסת המחשבים האישיים של אחד המשחקים המתקדמים ביותר בסביבה תוכל סוף סוף לפעול ברזולוציה האמיתית של המסך, בהנחה שיש לכם חומרה מתקדמת מספיק בכדי לאפשר זאת
בתחילת החודש ראינו את Remedy Entertainment, יוצרת Max Payne ו-Alan Wake, משיקה את Quantum Break עבור קונסולת ה-Xbox One ועבור המחשבים האישיים.
משחק הפעולה השאפתני שמשלב בתוכו מעין סדרת טלוויזיה קצרה אשר מרחיבה ומעמיקה את העלילה זכה לקבלת פנים סבירה אצל המבקרים עם ציון ממוצע של 77 מתוך 100 (לגירסת הקונסולה), ובמפיצה מיקרוסופט מיהרו להצהיר כי מדובר בהצלחה הגדולה ביותר בדור הנוכחי עבור מותג טרי שאינו חלק מסדרת משחקים קיימת – אך במקביל בחרו להתעלם באלגנטיות מגירסת ה-PC, אשר הושקה באופן בלעדי לחלונות 10 ולחנות האפליקציות של המערכת, עם מגוון רחב של בעיות טכניות שהביאו לאכזבה רבה אצל השחקנים והמבקרים (ציון ממוצע של 67 מתוך 100 מהמבקרים וציון ממוצע של 3.2 מהגולשים ב-Metacritic) כאחד.
עתה, נראה שיש סוף סוף מקום לאופטימיות זעירה גם עבור אנשי ה-PCMR – טלאי מאסיבי חדש של 27 ג'יגה-בייט הושק עבור גירסת המחשב האישי של Qunatum Break, ולפי הדיווחים הראשונים בפורומים ברחבי הרשת מספק כמה וכמה תיקונים חשובים.
התיקון הבסיסי ביותר הוא תוספת של לחצן המאפשר יציאה מסודרת מתוך המשחק, אשר לא היה קיים עד כה (!), אך השידרוג המשמעותי ביותר הוא ללא ספק זה שמאפשר לבטל את טכנולוגיית ה-Upscaling של המשחק, שהגדילה תוכנתית כל רזולוציה שמעל ל-720p באופן שיצר הרבה נקודות בהן התצוגה לא הייתה חדה ואיכותית מספיק. כעת סוף סוף ניתן להפעיל את המשחק ברזולוציות "אותנטיות" של 1080p ו-1440p, והשיפור באיכות התצוגה הוא בהחלט בולט ומשמעותי – אם כי ראוי לציין שגם הביצועים יורדים בהתאם, עם מכה משוערת של כ-20FPS בממוצע בהשוואה למצב בו אפשרות ה-Upscaling מופעלת, למשחק שמראש דורש מערכת מודרנית ומתקדמת בכדי לפעול בהגדרות גבוהות או מירביות.
שינוי שניתן לראות רק לאחר בחינה מעמיקה, אך הופך את המשחק למרשים הרבה יותר כשהוא פועל – התמונה העליונה היא בפעולה ברזולוציה "אמיתית", ואילו התמונה התחתונה היא עם יכולת ה-Upscaling מופעלת, באופן שגורם לפרטים ולאלמנטים קטנים להיראות פחות חדים משאר עולם המשחק.
השוואות נוספות תוכלו למצוא בקישור הבא
הטלאי מהווה שיפור גדול עבור Quantum Break במחשבים האישיים, אך נראה כי יש עוד הרבה עבודה עבורו ועבור פלטפורמת הגיימינג של מיקרוסופט באופן כללי – פלטפורמת ה-UWP של ענקית התוכנה (שכל כותרי חנות האפליקציות מבוססים עליה) עדיין לא תומכת בחישוב של קצת הפריימים המוצג או יציבותו (זמן תצוגה לכל פריים בודד), עדיין אינה תומכת במערכים של מספר כרטיסי מסך ובכך מנטרלת את יכולותיהן של המערכות היקרות והמתקדמות ביותר שיש לשחקנים (ראוי לציין כי Quantum Break הוא כותר שבכל מקרה לא יתמוך בריבוי כרטיסי מסך, לפי הכרזת המפתחים), ובעיקר עדיין מפעילה באופן קבוע החלקת קצוות בטכניקת MSAAX4, אשר פוגעת בביצועים באופן קשה ללא הצדקה ממשית לעומת טכניקות החלקה עדכניות ואפקטיביות יותר כמו FXAA או FSAA.
רוב הבעיות והמגבלות הללו יפתרו, אם בכלל, רק בשילוב כוחות משמעותי בין המפתחת Remedy למפיצה מיקרוסופט, ויסייעו לחזק את שאיפותיה של האחרונה ליצור אלטרנטיבה משמעותית לפלטפורמת ה-Steam שגם תדרבן את הגיימרים לבצע את הקפיצה למערכת החלונות 10. בינתיים, נראה כי אלו שמצויידים במערכות גיימינג מודרניות מהשנה או השנתיים האחרונות יוכלו סוף סוף להנות מ-Quantum Break כשהוא נראה במיטבו, ומקיים את ההבטחה להיות אחד מהכותרים המתקדמים והמרשימים ביותר בשוק.
מייקרוסופט לא מטומטמים עד כדי כך הם לא יוציאו משחק למחשב בלי שיהיה בו בעיות אחרת למה לקנות xbox one אם הכל בסוף יוצא למחשב הכל תרגיל שיווקי
27 גיגה? טוב שלא אמרו למחוק את המשחק והוריד מההתחלה שוב