Deus Ex: Mankind Divided הוא פרק מרכזי רביעי בסדרת הסייברפאנק המהוללת, שמפותח למחשב ולקונסולות ה-HD. צפו בטריילר הראשון בפנים
לאחר שהשתעשעה עם סקרנותם של שחקנים דרך משחקון מציאות חלופית (ARG) בערוץ ה-Twitch שלה, הכריזה Square-Enix על המשחק שהתחבא מאחורי המשחק – המשך לסדרת Deus Ex המיתולוגית שנקרא Deus Ex: Mankind Divided. תמונות מסך ראשונות וטריילר הכרזה התפרסמו גם הם.
Deus Ex, יצירתם של וורן ספקטור ואנשיו באולפן Ion Storm ז"ל, שינה פרדיגמות בתחילת המילניום כאשר הראה איך משחק פעולה מגוף ראשון יכול לאפשר לשחקן חופש בחירה גדול בעיצוב טקטיקת המשחק שלו ודמותו, בעודו תומך בעלילה מושקעת ומעוררת מחשבה לא פחות ממשחקי התפקידים או ההרפתקה המשובחים ביותר. בשנים שלאחר סגירת Ion Storm והשקתו של המשך פושר, Deus Ex: Invisible War, עתיד המותג היה רחוק ממובטח, אבל לאחר שהסדרה חודשה בהצלחה ב-2011 עם Deus Ex: Human Revolution, חשיפתו של המשך הייתה רק עניין של זמן. הזמן הזה הוא עכשיו, והמשחק הרביעי בסדרה, שעתה גלוי לעינינו, נמצא בפיתוח מתקדם לפלטפורמות המחשב, ה-PS4 וה-Xbox One – כאשר גרסת המחשב תתמוך לפחות נומינלית ב-DirectX 12, לא בטוח שתציע תמיכה בפיצ'רים ויזואליים יחודיים.
Mankind Divided ממשיך את סיפורו של אדם ג'נסן, גיבור Human Revolution, שנתיים לאחר המשחק הקודם – זאת אומרת בשנת 2029. לא ברור איזה אחד מארבעת הסופים האפשריים של Human Revolution נבחר כסוף הקאנוני למשחק, עליו מתבסס עולמו של ההמשך – ואפשרי שכל ארבעת הסיומים שמכירים שחקני הפרק השלישי נזרקו לטובת פתרון חלופי. מה שידוע הוא שהשנתיים שעברו הובילו אותנו לעולם בו הפחד מבני אדם משודרגים קיברנטית גדל לרמות כאלה שהם נרדפים על לא עוול בכפם וצריכים להיאבק על עצם הלגיטימיות שלהם לחיות כאנשים חופשיים.
ג'נסן, בעצמו אדם משודרג בעל כורחו, מצטרף לכוח בינלאומי שפועל כנגד האיומים הטרוריסטיים של העולם החדש הזה, שיכולותיהם העל-אנושיות הופכות לקשים במיוחד לעצירה. ההזדהות הטבעית שלו עם משודרגים הסובלים מדיכוי הופכת את המצב למורכב יותר, בעוד, כרגיל למשחקי Deus Ex, קבוצות שונות מושכות בחוטים בניסיון לתמרן את המשבר החברתי הגלובלי הזה כך שישרת את האינטרסים הפוליטיים והכלכליים ואת התפיסות האידיאולוגיות שלהן.
מרכיבי הקרב, ההתגנבות והאינטראקציה עם דמויות עולם המשחק ישובו ב-Mankind Divided, כמו גם השלבים הפתוחים. מפרטים ראשונים שפורסמו במהדורה הדיגיטלית של מגזין Game Informer החדש, ניתן ללמוד מעט על השינויים המתוכננים להמשך, ועל הדברים שישארו בעינם:
- מייקל מקאן, המלחין שמאחורי המוזיקה המצויינת של Human Revolution, יכתוב גם את פס הקול של המשחק החדש, או לפחות חלקים ממנו
- מובטחת בינה מלאכותית יעילה וקשוחה יותר, שנעה בקבוצות וסורקת מפות ביסודיות רבה יותר כאשר נוכחות השחקן נחשפת
- היכולות שניתן לרכוש כוללות פריצה למערכות אלקטרוניות מרחוק, שימוש במגן ננו כדי להדוף קליעים
- המפתחים משקיעים ביצירת השלכות משמעותיות יותר לבחירות השחקן, כך שאלה ישפיעו לא רק על ההתמודדות המיידית עם השלב הנוכחי אלא גם על התפתחויות משחקיות ועלילתיות מאוחרות יותר
תאריך השקה ל-Deus Ex: Mankind Divided יוכרז בשלב מאוחר יותר.
Human revolution היה אדיר, יש לי ציפיות גבוהות מהמשחק הזה 🙂