עדכון: מזל טוב, הנתונים העדכניים של Steam מהיום מצהירים כי PUBG חצה לראשונה רף של שלושה מיליון שחקנים פעילים במקביל, יותר מפי 2 ממה שצבר כל כותר אחר בשירות מאז ומעולם.
הכתבה המקורית: השקה רשמית ומלאה תורמת לזינוק נוסף בפופולריות המשחק הכי מפתיע של שנת 2017
ניתן לתאר מגוון טרנדים שפקדו את שוק הגיימינג בשנת 2017: משחקים בתור שירות ולא בתור מוצר, מיקרו-עסקאות ו-Loot Box על שלל גלגוליהם, אינספור עדכונים והשקות מחדש לכותרים מהעבר וכדומה. עם זאת, יהיה קשה להתווכח עם הקביעה שהבשורה הכי מוכרת ומפורסמת בשנה החולפת היא זו שאותה ניתן לתאר באמצעות ארבע אותיות בלבד: PUBG.
משחק הפעולה הצנוע מבית מפתחת ומפיצה שהכירו מעט מאוד אנשים הפך את מצב המשחק המכונה Battle Royale ללהיט הגדול החדש, שסוחף אחריו עשרות מיליוני שחקנים ולא מציג שום סימני האטה במהלך עשרת החודשים האחרונים, מאז הושק לראשונה בתוכנית ה-Early Access של פלטפורמת Steam.
ההצלחה הכבירה ששברה כמעט כל שיא פופולריות אפשרי ב-PC הביאה לכך שמפיצת הכותר תשנה את שמה ל-PUBG Corporation, רק בכדי להבהיר את הקשר שלה למוצר מעל לכל ספק – ליצירת צמד גרסאות מובייל אלטרנטיביות שנמצאות בשלב הפיתוח כעת, ולהאצת פיתוח מאסיבית של הגירסה המקורית שהעניקה לנו השקה רשמית של המשחק גם ל-Xbox One והשקה מלאה של המשחק, תוך יציאה מתוכנית ה-Early Access, במחשבים האישיים.
אחרי כל ההתקדמות הזו, מגיע זמן הנתונים הסטטיסטיים: עם השקת העדכון הראשון לגירסה 1.0 של PlayerUnknown's Battlegrounds, מונה בסיס השחקנים שלו לא פחות מ-31 מיליון משתמשים, מהם כ-26 מיליון ואף יותר רק בתחום המחשבים האישיים ב-Steam (המשחק השני הכי נמכר בתולדות החנות הפופולרית, אחרי Counter Strike:GO), וכחמישה מיליון שחקנים שכבר רכשו אותו עבור הקונסולות העדכניות של מיקרוסופט. מטורף בהחלט.
למפתחים יש כוונות להמשיך ולהוסיף עוד מפות, עוד רכבים, עוד חפצים ועוד אלמנטים של משחקיות מגוונת בעתיד הנראה לעין, ולנו לא נותר אלא לתהות האם יתכן שנראה כאן קריסה גדולה וכואבת שעוד תגיע אחרי הנסיקה – או שמדובר כאן בתופעה שתישאר רלוונטית לעוד הרבה זמן. מה דעתכם? ספרו בתגובות.