הגירסה החדשה לסדרת משחקי הכדורסל המובילה בשוק קוצרת הצלחות גדולות עם מכירות שיא בשבוע הראשון להשקה
בעשור הראשון של המילניום הנוכחי ראינו תחרות גדולה בעולם הכדורסל הוירטואלי, שכנראה תהיה מוכרת היטב לכל מי שקיים אצלו ולו עניין מועט במשחקי וידאו ובכדורסל – תחרות בין סדרת NBA Live של EA, לבין סדרת NBA 2K של סגה, שעברה לאחר מכן לידיים של 2K Games.
בעשור הנוכחי, התחרות הזאת כמעט אינה קיימת. סדרת NBA Live שהייתה בעברה הפייבוריטית המובהקת עבור שחקנים רבים חוותה ירידה מתמשכת בביצועיה הכלכליים ונכנסה ל"תרדמת" בשנת 2010, שממנה חזרה רק בשנת 2014 עם סטודיו פיתוח חדש, אך עד כה מהווה רק צל חיוור של העבר המפואר שלה.
במילים אחרות, בחמשת השנים האחרונות יש רק סדרת משחקי כדורסל אחת שבאמת ראויה לרכישה, לטוב ולרע – וזו סדרת NBA 2K של המפתחת האמריקאית Visual Concepts. כעת אנחנו גם מקבלים הוכחה משמעותית לשליטה החד צדדית הזו, עם הכרזה של 2K Games על מכירות שיא של לא פחות מ-4 מיליון עותקים ל-NBA 2K16 החדש – בתוך שבוע אחד בלבד מאז הושק.
ראוי לציין כי המפיצה מתייחסת למכירות באופן קצת שונה מזה שאנו רגילים אליו – מדובר במכירות של עותקים פיזיים לחנויות ברחבי העולם, ולא במכירות לצרכנים עצמם, אם כי בחברה דאגו להבהיר שמדובר בכל מקרה בשיא חדש עבור המותג, ואף הוסיפו כי קצב המכירות של העותקים הדיגיטליים של NBA 2K16 הוא כפול מזה של גירסת 2015 למשחק, NBA 2K15. ההצלחה הכלכלית כאן היא מובטחת, כך נראה.
האם ההצלחה המרשימה הזאת קשורה יותר לאכזבה מהכותר המתחרה מבית EA, או לשמו של הבמאי הנודע ספייק לי שמתנוסס עליו באופן בולט (היה אחראי על ביום מצב הקריירה העלילתי של NBA 2K16)? אולי קצת משניהם. דבר אחד הוא בטוח – ההכרזה הזאת נותנת ל-EA לפחות 4 מיליון סיבות נוספות להמשיך ולהתמיד בנסיון שלה להחזיר את סדרת משחקי הכדורסל שלה אל דרך המלך.
קישורים נוספים