מחבנים: Full Screen Anti Aliasing
Full Screen Anti Aliasing:
FSAA, כמו שכולכם יודעים היא טכנולוגייה המשפרת את איכות התמונה בצורה אדירה אך היא לוקחת משאבים רבים ומאטה בצורה רבה מאוד את ביצועי הכרטיסים.
בחלק הזה של הביקורת אני יציג כמה גרפים הנערכו ברזולוצייה של 1024*768 ובמצב FSAA בשם Quincunx, זהו מצב שהומצא על ידי nVIDIA עצמה והוא מקביל ל 3 Samples אך ביצועי המהירות שלו הם ברמת ה- 2 Sample מה שכמובן הופך אותו למצב הטוב ביותר ביחס של ביצועים/איכות תמונה.
אז בואו נתחיל עם הגרפים :).
ה- GeForce4 MX440 גומר את המרוץ אחרון שוב ב- 3DMARK 2001 בתוצאה של 3161 הגבוהה ב 100 נקודות מאשר המשחק ברזולוצייה של 1024*768, קשה (לי לפחות) להגיד שהמצב הזה שווה את כל ה- 2500 נקודות שנאבדו פה כדי לשפר את התמונה… בכרטיסים מהירים יותר כמו ה- Ti500 וה- Radeon8500 ניתן להגיד ללא ספק ההפך מכיוון ששניהם עדיין נשארים מהירים.
ב- Quake3 המצב שונה לגמריי מאשר ב- 3DMARK, הכרטיס מצליח לעבור את רוב הכרטיסים כאשר רק ה GeForce3Ti 500 מצליח לגבור אליו ואלו כבר חדשות ממש נפלאות.
חוץ מזה ברזולוצייה הזאת כל הכרטיסים עוברים את רף 60 הפרימיים ולכן להפעיל גם את מצב ה AA הוא שווה בהחלט מאשר ללכת לרזולוצייה גבוהה יותר.