פייסבוק רוכשת את גוואלה, בדרך לשדרג את שירותי הצ'ק-אין?
פייסבוק אוהבת לעשות כמו גוגל ולרכוש חברות מבטיחות שיכולות לפתח או להעצים את היכולות של מוצריה. למה להתחרות במוצר שגם ככה מתממשק בצורה מלאה עם המערכת שלך ומבקש מהמשתמשים שלו להיכנס לחשבון הפייסבוק שלהם על מנת להזדהות באתר?
חברת גוואלה (Gowalla) הוקמה בשנת 2009 ורצתה להתחרות באופן ישיר בשירותי המיקום של פורסקוור (forsquare), אך נכשלה נמרצות. היא לא הצליחה לגייס מספיק משתמשים, בעוד בסיס המשתמשים של פורסקוור הלך וגדל. לאחרונה, גוואלה החליטה לשנות כיוון ומיתגה את עצמה מחדש בתור מדריך טיולים חברתי.
מקור המקורב לחברת גוואלה מסר : "זוהי התאמה מושלמת. אם תסתכלו על התמונה הגדולה, גוואלה מאפשרת לאנשים לספר סיפורים, וציר הזמן של פייסבוק סובב סביב סיפורים ואירועים חשובים בחייהם של המשתמשים".
"שלי" |
לאחר הרכישה, רוב עובדיה של חברת גוואלה יעברו למשרדים של פייסבוק בפאולו אלטו וישתלבו בפיתוח אפשרות ציר הזמן של פייסבוק. חלק קטן מהעובדים ישארו במשרדים של גוואלה באוסטין.
אנחנו משערים שפייסבוק תוכל להשתמש לפחות בחלק מהעובדים ובנסיון שלהם בתחום שירותי המיקום החברתיים על מנת לשפר את שירות הצ'ק-אין שלה ואולי להעלות אותו לרמה של השירותים של פורסקוור.
חברת פייסבוק סירבה להגיב על הפרסומים ודובר החברה מסר כי "אנחנו לא מגיבים על שמועות והשערות". ככל הנראה, לפייסבוק יהיה מה להגיד רק לאחר שהעסקה תושלם.