בתמונה שהודלפה לאתר סיני, נראה לוח-אם בגודל Micro-ATX שעשוי להיות שייך לגרסת Xbox 360 דקיקה וקטנה יותר, שמיקרוסופט תשיק בעתיד
האם מיקרוסופט מתכננת להשיק גרסה חדשה לקונסולת ה-Xbox 36 שלה? מתמונה שהודלפה לפורום חומרה סיני, עולה כי ייתכן ומיקרוסופט מתכננת לייצר קונסולת Xbox 360 בגרסת 'Slim' מיוחדת (שתהיה דקה, קטנה וחסכונית יותר). כידוע, סוני השיקה בשנה שעברה גרסת 'Slim' לקונסולת ה-PS3 שלה, אשר כללה מעבד חזק יותר, נפח אחסון גדול יותר ובמקביל גם צרכה פחות אנרגיה. ייתכן כי מיקרוסופט גם היא החליטה ללכת בכיוון דומה על מנת לרענן מעט את שוק הקונסולות ולהגדיל את נתח השוק שלה – זאת במקביל לפרויקט "נטאל" שצפוי להגיע לשוק עוד השנה.
בתמונה שדלפה לאינטרנט נראה לוח-אם קטן יחסית, בעל שבב המשלב בין CPU ל-GPU, הנמצא תחת גוף קירור מתוצרת CoolerMaster. ללא ספק, לא מדובר כאן בלוח-אם של קונסולת ה-Xbox 360 הנוכחית שכן הלוח שלה מכיל שבב גרפי (GPU) ומעבד ראשי (CPU) נפרדים, מה שהופך אותו גם לגדול יותר. באתר הסיני שהדליף את התמונה נכתב כי השבב המשולב בלוח האם הוא "חלק מפיתוח נסיוני שנועד לשפר את עיצוב קונסולת ה-Xbox 360 הסטנדרטית המיוצרת בסין". בנוסף לכך, בהשוואה למימידיו של לוח האם הסטנדרטי של ה-Xbox 360, הרי שמדובר כאן בלוח-אם קטן בהרבה – שלפי הדיווחים גודלו כמעט זהה לגודלו של לוח Micro-ATX. השימוש בלוח החדש יאפשר למיקרוסופט להקטין משמעותית את מימדי הקונסולה, ולהעביר את קונסולת הדגל שלה את אותו התהליך שהעבירה סוני את הקונסולה שלה.
XBOX 360 Slim ? |
מאידך, שישנם סיכויים גבוהים שמדובר בזיוף או בלוח-אם שאין לו שום קשר לקונסולת ה-Xbox 360 של מיקרוסופט – בעיקר בעקבות העובדה שמותקן עליו קירור של חברת CoolerMaster, לה אין שום קשר ישיר לחברה.
בין אם יש אמת דברים ובין אם לאו, הרי שאין ספק שמשהו מתחיל להתבשל בשוק הקונסולות. כזכור, לא מזמן סוני הציגה את בקר התנועה החדש שלה לקונסולת ה-PlayStation 3, וגם נינטנדו צפויה להציג בשנה הקרובה את הדור הבא של קונסולת ה-Wii. רבים סבורים כי כחלק מהגעתו של פרויקט ה"נטאל" של מיקרוסופט לשוק, תעצב החברה מחדש את קונסולת הדגל שלה – על מנת להפוך אותה למתאימה יותר מכל הבחינות וכדי לנצל עד תום את הטכנולוגיה עליה מתבסס הפרויקט הכה מצופה. בנוסף לכך, לא מעט גיימרים וודאי ישמחו לרכוש קונסולת Xbox 360 שלשם שינוי תהיה שקטה, קומפקטית וקלה יותר וכזו שפולטת פחות חום (וכפועל יוצא, גם סובלת מפחות תקלות).