אקשן, פיצוצים, להבות, יריות, מכות, מרדפים אלימים ברכב וברגל והרבה כלי נשק… נשמע כמו התחלה של פרסומת ל"מת לחיות 5"? אז זהו, שלא.
ועם גראפיקה ברמה גבוהה כל כך, לא רק שתוכלו לחוות את אימת המלחמה, האקשן והאדרנלין באופן מציאותי יותר, אלא תוכלו גם למצוא את עצמכם פעורי-פה אל מול מסך המחשב, מביטים על נופים יפהפיים וחולמים שאתם שם באמת (עד שהאויב מגיע).
כל אלו יחדיו הם בעצם המרכיבים העיקריים של משחק אקשן טוב. ומה שמשותף לכל אלה, הוא שמפתחי המשחקים מנסים מדי יום ביומו לגרום להם להיראות טוב יותר. רק לאחרונה נכנסנו ל
עידן ה-DirectX 11 וכבר אפשר לשחק בתלת-מימד אמיתי, וזה בהחלט לא הסוף. סכומי עתק וכוח-אדם עצום מושקעים בפיתוחים גראפיים ומדי שנה יוצא משחק אשר שובר את כל המוסכמות מבחינה גראפית ומעלה את הרף בכל הנוגע לדרישות הגיימרים מהמשחקים שבאים אחריו. ברור מאליו, אם כן, שמשחקים שוברי-שיאים שכאלו דורשים כח עיבוד רב יותר, שמתורגם לחומרה חזקה ויקרה יותר, עם דגש על כרטיסי מסך חדישים.ועם גראפיקה ברמה גבוהה כל כך, לא רק שתוכלו לחוות את אימת המלחמה, האקשן והאדרנלין באופן מציאותי יותר, אלא תוכלו גם למצוא את עצמכם פעורי-פה אל מול מסך המחשב, מביטים על נופים יפהפיים וחולמים שאתם שם באמת (עד שהאויב מגיע).
ועם זאת, נשאלת השאלה – לא הגזמנו קצת?
רבים טוענים כי Far Cry 2 ו-Crysis, שני משחקים שבהחלט הגדירו מחדש את המושג "יפהפה", משעממים וחוזרים על עצמם. בכל טריילר ופרסומת דוחפות לנו חברות המשחקים כמה שיותר פרטים גראפיים על המשחק מבלי להראות לנו באמת מה יהיה כל כך טוב בו, שיצדיק את השקעת מיטב כספנו וזמננו. התחושה היא שהמפתחים עובדים בעיקר על הטקסטורות והאנימציות ועל הפרטים הקטנים של כל עלה ופרח במשחק, אך שוכחים שמה שחשוב באמת זה לא כמה הצל שלנו מציאותי, אלא כמה "צל" המשחק ישאיר לאחר שנסיים אותו. במילים אחרות – האם ההנאה פינתה את מקומה לגראפיקה?
הגראפיקה אמנם חשובה… |
אין ספק כי אפשר לפתח משחקים טובים גם ללא גראפיקה מדהימה. רבים אמנם יטענו כי "הגראפיקה עוזרת ליצור תחושה של עולם ריאליסטי, להיכנס לאווירה, להרגיש את האקשן" – טיעון זה היה נכון אם הייתה זו אחריותם הבלעדית של האפקטים הגראפיים. אכן, הפרטים הקטנים הם מה שמכניס אותנו לאווירה, אבל מי דיבר בכלל על גראפיקה?
כמובן ש-Company of Heroes לא לבד; קיימת רשימה ארוכה של משחקים ששמו דגש על עלילה סוחפת ולא על הגרפיקה. ביניהם ניתן למנות כותרים מצליחים כגון Mafia, Thief ו-Deus Ex, משחקים שנצרבו בתודעת הגיימרים כאבני דרך בהיסטוריה של תעשיית המשחקים כולה.
משחק האסטרטגיה המצליח
Company of Heroes הוא דוגמא מצוינת לכך שלא צריך גראפיקה שוברת שיאים כדי להכניס את השחקן עמוק לאווירת המלחמה. קשה לא לפעור פה כבר מתחילת המשחק, כשכוחות הברית פולשים לנורמנדי, ובמהלך כל המשחק אופפת את השחקן תחושה אפית של ממש. תחושה זו לא נגרמה בזכות צללים מציאותיים או השתקפויות מדויקות במים – היו אלו הפרטים הקטנים שהצליחו לסחוף את השחקנים לתוך המשחק. הדיבוב ברשתות הקשר, החיילים הפצועים שוכבים בעפר, זוחלים וזועקים לעזרה, מעודדים האחד את השני ומבקשים סיוע בקשר. המשימות מגוונות, מעניינות ומאתגרות מאוד. העלילה וסרטוני המעבר מציגים גם את הפן הרגשי ואת חיי החיילים לפני המלחמה ומאפשרים לשחקן להזדהות עם חיילי היחידה, שאינם רובוטים שהמלחמה היא הדבר היחידי שעולה במוחם.כמובן ש-Company of Heroes לא לבד; קיימת רשימה ארוכה של משחקים ששמו דגש על עלילה סוחפת ולא על הגרפיקה. ביניהם ניתן למנות כותרים מצליחים כגון Mafia, Thief ו-Deus Ex, משחקים שנצרבו בתודעת הגיימרים כאבני דרך בהיסטוריה של תעשיית המשחקים כולה.
..אך היא בוודאי לא העיקר |
אך גם הפרטים הקטנים הם בכל זאת לא מה שהופך משחק למשחק טוב. נכון שלא צריך להגזים ולהתדרדר לרמה של משחקי ה-DOS הישנים, בהם לא היה ברור בכלל מה קורה על המסך, אבל לראייתי, יש להפסיק להתעמק בגראפיקה ולהתפנות למה שבאמת חשוב – המשחק עצמו. אין זה משנה אם השמש עוברת דרך הגבעולים ומשתקפת בצורה ריאליסטית במים. אני רוצה אקשן, פיצוצים, אני רוצה להרגיש את הקרב, ובזמן שאני עושה את זה, אין לי זמן לבחון האם הצללית שלי מתאימה לתווי הגוף. אף אחד עוד לא עצר להסתכל על תנודותיהם המדויקות של ענפי העצים ברוח, בזמן שעשרות אויבים ושלושה מסוקים מנסים להפוך אותו למסננת. למקם כל מוקד אקשן במרחק עשר דקות נסיעה מהמוקד האחרון, רק כדי שנוכל לשים לב לאפקטים הללו, זה חסר כל תועלת, משעמם, ולא משאיר לשחקן כח להנות מהמשחק באמת. לעתים נראה כי המשחקים של היום נבנים כמו טיול שנתי, עם קצת אקשן בצד, כדי שלא נירדם באמצע.
לצערנו גם מקוריות היא מצרך נדיר בימינו. מדי פעם ניתקל באיזה פיצ'ר מגניב כמו היכולת לשלוט בזמן או להשתמש ביכולות מיוחדות, אבל חשוב שלפיצ'רים אלו יינתן משקל משמעותי במשחק, אחרת הם מהווים סתם תירוץ לאפקטים גראפיים נוספים.
לא. מה שאנחנו צריכים במשחקים שלנו זה אקשן טהור, מהיר, סינמטי וחסר מעצורים. אם המפתחים מרגישים שהם ממש רוצים ליצור עולם יפהפה, שייהנו, אבל לא לפני שהם סיימו לבנות עלילה חזקה, עיצוב שלבים שלא מרגיש כמו 'העתק-הדבק', פעילויות רבות בין משימה למשימה וכשהאקשן האמיתי מתחיל – להכניס אותו חזק. מעין שילוב של Just Cause 2 ו-Modern Warfare 2. כן, אני רוצה להרגיש שאני נמצא ב'מת לחיות 5'.
אתה מדבר שטויות, תשאר עם הGT8800
גרפיקה זה האדרנלין של הגיימר, חדל דיבורים והחל מעשים, אני רוצה ריאליטי, תראה את הסרט גיימר.
אין עוד משחקים כמו
Majesty
fallout 2
baldurs gate
שעדיין כיף לשחק בהם, הגרפיקה כל כך לא משנה
אבל היא מוכרת
בתור שחקן ותיק
רוב המשחקים בחיים שלי שיחקתי בשנות ה 90,
אני יכול להגיד שהפסקתי לשחק רק בגלל
איך שמשחקים נראים היום. אני ממש לא רוצה
משחקים יפים, אני מעדיף דו-מימד אפילו.
קווסטים ישנים! משחקים חכמים כמו dungeon keeper, דברים שהיום אין.
מסכים לגמרי עם הכתבה.
אני מודה. אני מכור לגראפיקה יפייפיה. אבל אם אתקל במשחק (ונתקלתי) שהדבר היחיד שטוב בו זה גראפיקה אני אוותר על התענוג.
את MW2 מאוד מאוד אהבתי כי הייתה שם עלילה סוחפת ומשימות מגוונות והשקעה מאוד גדולה על הסיטואציות. והגראפיקה שם הייתה ממש מדהימה לדעתי. הרבה אפקטים יפים שהכניסו אותי לגמרי לבפנים.
ד"א, אני דווקא אהבתי את העלילה של קרייסיס והוא לא היה לי משעמם אפילו לרגע.
+1
צודק ב-100%
למשל דום 3 שיצא בתקופתו היה באמת עם גראפיקה יפה וצללים ומתאימים בדיוק לעלילה ולהתפתחות של המשחק וזה מה שגרם לו להיות אחד האהובים עליי.
אבל הדוגמא הכי טובה לעלילה זאת סדרת halo ששם דבר ראשון יש את הסיפור האפי ומצד שני כל משחק שיצא היה בשיא הגראפיקה לתקופתו, כולל המשחק החדש שהולך לצאת בסדרה שבשבילו בנו את כל המנוע הגראפי מחדש.
מוגש באהבה
לכל הילדים שבגללם משחקים דלי גרפיקה אבל עם עומק עלילתי מדהים ומשחקיות של מאות שעות הפכו לריצה של 4 שעות בשדה קטל וירטואלי חסר משמעות, אבל עם אנימציה מדהימה… אני מקווה שאתם מרוצים 🙂
מסכים איתך לגמרי
אבל עדיין לפעמים שהמשחק נראה לא יפה לא כיף לשחק. אבל היום ברוב המשחקים הגראפיקה מצוינת ולא צריך חשיבות יותר מידי
הסרט אוואטאר היה הוכחה גורפת שלא צריך סיפור טוב
בשביל לעשות קופה.
וחברה שמפתחת משחק, לא מפתחת כדי שאתה תהנה ממנו, אלא כדי שתקנה אותו וכדי לעשות עליך קופה.
אני מצטער, אבל ככה העולם עובד, פיתוח משחקים זה כבר לא עניין של איזה כמה חברה' שיושבים ועושים משהו גאוני. זה חברה עצומה וסטודיו קול ותנועה וכל זה עולה המון כסף על מנת להכניס עוד יותר כסף.
והקונה הממוצע רוצה לבהות פעור פה בטלוויזיה 52" שהוא קנה… ככה זה
WAN WAN PARADISU
http://www.youtube.com/watch?v=UnMj1aG2q3Y
MW2
וMW2 זה לא העתק הדבק ???
כמעט כל המשחק יש לי תחושת דז'ה וו
שלא נדבר על איך שהם הרסו את המולטי
הכל טוב ויפה עד שאתה מכניס את Modern Warfare 2 בתור דוגמה טובה
Modern Warfare 2 בסינגל פליר לא שונה בהרבה מCOD4 וCOD5
בנוסף הוא קצר מאוד ולא חידש אף דבר בתחום
מי שקונה אותו בדרך כלל קונה בגלל האונלין
Modern Warfare 2 הוא בדיוק הדוגמה הרע של המשחקים היום
עם כבר הייתי מכניס את GTA4 כדוגמה הרבה יותר מוצלחת לאיך לעשות משחק פעולה מודרני
קחו לדוגמא את משחק ה
FALLOUT 2, שהיה משחק דו מימדי, אך סחף אנשים ומעריצים בכל העולם, שעשר שנים לאחר מכן, כשיצא 3, האנשים ששיחקו את 3, חיפשו את הז'אנר שנעלם, המשחק הזה שעשה להם טוב בדיוק במקום הנכון, ולא בגלל הגרפיקה המרשימה, אלה רק בגלל המשחק שכולו מאתגר, מחושב, ובעל אופי בדיוק כמו שצריך להיות.
יישר כח
מה שאני מנסה להגיד כבר שנים, משחק ללא עלילה זה כמו גוף ללא נשמה. ע"ע CRYSIS עם אחת העלילות היותר מטומטמות שראיתי בחיים שלי. תודה לאל שיש משחקים כמו MAX PAYNE
אין מה להגיד prototype זה אחד מהשחקים הטובים ששיקתי בהם
וכמובן שלא בגלל הגרפיקה, בגלל היכולת לטפס להרוס להרוג ולהנות.
יש לך כל כך הרבה אפשרויות זה מזכיר לי קצת את GTA רק שכאן אתה מין סופר מן קטן.
gta iv
החודש יצא פאצ' חדש ל PC שמוסיף עוד שיפורים גראפים, התחלתי לשחק אותו רק לפני חודשיים בעקבות שלט אקסבוקס אלחוטי ל PC
באיחור כזה גדול גליתי את העלילה העצומה שיש במשחק הזה,
גם גראפיקה זה נחמד
יש הרבה מאוד משחקים בשוק, מעטים מאוד משקיעים כמו crytek על הגראפיקה, ולכן משחק אחד שהשקיע על הגראפיקה יותר מהעלילה הוא לא נורא, אפשר לשים משחק לעלילה ומשחק לגראפיקה, הם לא סותרים אחד את השני ואחד הדברים הנחמדים במחשב זה שזה אפשרי. אז לא, לא הגזמנו, לדעתי נחמד שיש משחק שאפילו אחרי שלוש שנים נחמד להיכנס אליו כדי לראות את יכולות המחשב ולבחון אותו.
ולעומת כל הקטע שהם לא השקיעו בעלילה יותר מידי, זה עדיין מאוד כיף לשחק ב- MULTIPLAYER, דבר שלא משנה בו העלילה…
יש שתי רעות במשחקים פעולה של ימינו
1) זונות גראפיקה (שאותם אתה מתאר)
2) המאבק נגד קו עלילה לינארית – משום מה כל משחק שמנסה לחדש ישר מתחיל ב"עולם פתוח". רק שבכל העולם הפתוח הזה אין מה לעשות יותר מדי ובסופו של דבר אתה מוצא את עצמך שורף זמן על משימות צד "העתק הדבק" או שורף את הזמן על להתקדם ממקום למקום במפה….. עלילה לינארית זה לא דבר רע!!!
מסכים לחלוטין
הגיע הזמן שהמירוץ אחר GPUs חזקים יותר יתחלף בטכנולוגיות מתקדמות כמו Unlimited Detail Technology http://www.youtube.com/watch?v=Q-ATtrImCx4
ויפנו את מקומם ליצירתיות בעלילה, בעומק הדמויות, במשימות מגוונות, ברעיונות מקוריים וכו' ובכך יהיו משחקים מעניינים הרבה יותר שבהכרח גם יעלו פחות בגלל עלויות נמוכות יותר וגם לא ידרשו מאיתנו לרוץ ולשדרג את המחשב בכל שנה-שנתיים באלפי שקלים.
חוץ מזה, זה ידוע שמשחקים מקוריים ומוצלחים מוצאים את דרכם להפקות קולנוע ענקיות (טומב ריידר, רזידנט איוול, הנסיך הפרסי ועוד) אז הגיע הזמן שישקיעו יותר בתוכן במקום במראה היפה והנוצץ.
לא נראלי האמת
קרייסיס 1 היה משחק טוב בלי קשר לגרפיקה
אני אישית אהבתי אותו.
וGTA לא ממש ניחן בגרפיקה מרהיבה ואפילו הרבה בעיות בגרפיקה ובכל זאת הוא אחד המשחקים המצליחים.. אולי זה סוג של חוסר ברירה ואנחנו לוקחים מה שנותנים..במיוחד בתקופות חלשות של משחקים
COD MW2
לדעתי אחד המשחקים שמשלב הכי טוב בין משחקיות ברמה גבוהה מאד עם תשומת לב לפרטים הקטנים, ביחד עם גרפיקה יפה ומספקת.
ממש לא..
גראפיקה מאוד חשובה להנאה מהמשחק, לי לפחות.
מסכים לגמרי
אומר את זה כבר הרבה זמן.
עובדה שגיימרים טמבלים ועדיין קונים משחקים כאלה
אם היו מפסיקים לקנות, היה סיכויי, אבל זה לא יקרה-לכן הכתבה אולי נכונה אבל היא בגדר קיטור.
היום כל ה"גיימרים" הם זונות גרפיקה!
אם אין למשחק גרפיקה שווה הם לא יתקרבו אליו, לא משנה עד כמה המשחקיות שלו טובה!
והמפתחים יודעים את זה.
אני חושב שהיום כבר הפנימו את זה
וההוכחה היא שהמחשב כבר איבד את הכבוד שלו בתעשיית המשחקים.
הרעש שיש היום מגרפיקה מתקדמת ומנועי משחק מתקדמים כבר לא מעניינת כמו פעם.
הקונסולות הוכיחו שלא צריך גרפיקה כדי שהמשחק יהיה טוב.
ולמה צוחקים כאן על MW2? סינגל מעולה שנותן דגש מיוחד על חווית משחק מתוסרטת היטב.
וגרפיקה היא לא הצד החזק שלו.
אנגלית
אתם שוכחים שאנו חיים בישראל ולא כולם מבינים את העלילה כי היא בדרך כלל באנגלית.
אני באופן אישי לא צריך עלילה תנו לי מכונת ירייה ואני מאושר.(בגלל זה אני שונא את משחקי מלחמת העולם השניה… תמיד מקבלים שם רובה עם 5 כדורים שטעינה שלו לוקחת שעה וחצי).
שימו לב שהמתלוננים בני 18 ומעלה
סליחה אם אני אכעיס פה כמה אנשים, אבל אתם לא ממש הנתח שוק הגדול, לרובכם אפילו אין זמן לשחק.
לציעירים שביננו, גראפיקה היא פקטור לא כזה קטן ואני מכיר הרבה מאוד אנשים שכשמביאים להם משחק שצריך לחשוב בו אין להם סבלנות.
אני לא טוען פה שצריך לעשות משחקים ללא עלילה, אני רק אומר שגם גראפיקה זה נחמד, במיוחד לצעירים יותר שלא עבדו ב- DOS עם רוחב פס של 3 KB/S, ולצערכם זה הנתח שוק היותר גדול של החברה.
אולי ואולי לא
צריך לאזן את הגרפיקה מול העלילה ,אתה לא יכול להשקיע במנוע של המשחק להוציא משחק ברמה גרפית גבוהה מבלי להשקיע בעלילה שלו
יש משחק אחד שיושב בול לכתה
והוא כמובן CRYSIS משחק עם מנוע גרפי שובר שיאים ,אבל עם עלילה זוועה, המשחק מהנה ,ויפה מאוד מבחינה גרםית ,אבל ממש חסר איזה שהיא עלילה טובה שפשוט תשאיר אותך במתח לקרת הסוף
LOK העלילה
אחד מסדרות המחשקים המרתקות ביותר. עלילה טובה שמחברת בין כל המחקים בסדר.. ממש מדהים… ניראה לי סימתי את המשחקים יותר מ10 פיעמים
בשביל זה המציאו את הקונסולות
בשביל שלא תצטרך כל שנה לבזבז כמה אלפי שקלים כדי שתוכל להריץ כמו שצריך את המשחק
אתה קונה קונסולה כל 4-5 שנים(ולפעמים יותר-מה שעוזר לך לחסוך כסף עד הקונסולה הבאה) ואז אתה לא צריך לדאוג על הקטע של החומרה,תמיד המפתח יגרום לזה לרוץ טוב…
אין מה לעשות,אני ממזמן כבר לא משקיע כל שנה אלפי שקלים בשביל שדרוג המחשב,אני קונה פעם בכמה שנים מחשב שיריץ טוב תוכנות סבירות ואת האינטרנט ושאר הדברים הרגילים שאפשר לעשות רק במחשב,ואת הכסף למשחקים אני משקיע בקונסולה,ככה אני לא צריך לשבור את הראש בקניית חומרה חדשה ולעשות לה אוברקלוקינג כדי שגם יהיה לה שימוש טוב…
ל-31
היתרון היחידי של קונסולות הם משחקים בלעדיים.
אני לא מבין מי האידיוט שצריך להשקיע אלפי שקלים על מחשב כל שנה, אפילו לא שנתיים.
אלא אם כן אתה רוצה להתלהב ליד חברים שאתה יכול להריץ את המשחק עם כל הגדרה אפשרית על מקסימום.
מסכים
יש מקום גם לז'אנר הרוח והצילצולים, הבעיה היא שבמקום…
להיות ז'אנר נוסף בתעשיה, משהו נניח כמו 20% מהמשחקים, הוא השתלט על 90% ממנה(וה10% הנותרים מורכבים בחלק גדול ממפתחים עצמאיים).
בפני עצמם, גם למשחקים ה"מטפשים", יש מקום. גם אותם כיף לשחק. רק כמו בכל דיאטה, גיוון זה מילת המפתח.
היום כבר נעלמו כל אותם משחקים אינטלגינטיים בסגנון BG, FALLOUT, ARCANUM ועוד…ששם הגרפיקה היא משנית.
ומה שנשארנו זה בעיקר עם כל הMMOים למינהם.
אפילו כל משחקי הPOINT CLICK, הם כיום HACK&SLASH מטופש (ודיאבלו הוא משחק מעולה, אבל צריך גבול).
וגם משחקים טובים (והאמת עוד לא שיחקתי בהם, פשוט קראתי ביקורות,ויקיפדיה ואת הספרים שעליהם מבוסס המשחק) כמו WITCHER וDAO היום בנויים על המודל התלת מימדי והלחימה ה"קונסולית". זה לא בהכרח רע, אבל הייתי רוצה משחקים שמערבים גם את הדמיון. משהו מבט מלמעלה. אולי אפילו 2.5D עם הרבה איורים. ומוסיקה טובה.
הפנטזיה שלי, זה משחק תפקידים בעל תקציב של 50 מיליון דולר ש35 מתוכו ילכו על תסריט, דיאלוגים ועולם מורכב ומציאותי. אולי להביא אנשים כמו גורג' ר מרטין (שיר של אש ושל קרח). משהו אפל למבוגרים עם מין, אלימות ודמויות מסובכות ועמוקות.
הבנתי שלדוגמא הDAO, בסופו של דר, למרות היותו משחק מעולה, הוא קצת ילדותי ובנאלי.
אה, וכמובן המוני NPCים שאפשר לדבר איתם ולנהל שיחות עמוקות שלא יחזרו על עצמם, ושתלויות במי הדובר ומה עשה במהלך חייו (המשחק)…
חחח…עד כאן השנקל שלי לגבי משחקים.
נ.ב האמנם כל מי שבעד משחקים אינטילגנטיים הוא מעל 18? אין צעירים שמואסים במה שיש?
והאמנם צעירים הם כוח כלכלי חשוב כל כך? לי זה דווקא נראה שצריך להיות הפוך. הצעירים שאין להם כסף ושמשחקים הרבה- מורידים מהאינטרנט. והבוגרים שמשחקים מעט (ושיש להם מודעות ליצירה ולמאמץ שמוכנס בה) יכולים להרשות לעצמם לקנות את המשחקים.
ל-34
ברוב העולם (ישראל היא לא דוגמא טובה), הצעירים הם כן נתח השוק כי הם אומרים להורים שלהם שהם רוצים כזה (כמו במק'דונלדס שמכוונים לקהל הילדים- וזה לא אומר שהילדים משלמים).
אני לא אומר שלא צריך עלילה, פשוט גרפיקה זה נחמד וכמו שאמר מגיב 27, לא כולם רוצים לדבר כל המשחק (בשביל זה יש חברה).
יש…
אבל רובם נמשכים אחרי הגרפיקה מספיק כדי לקנות כל משחק שיתפרסם אם היא טובה ולכן המפתחים כבר לא מנסים להרשים אותנו עם איכות המשחק או ליצור משהו שניהנה ממנו אלא רק להרוויח כסף.
זה הפך למשהו בסגנון: "יש לי אחלה רעיון איך לעשות גרפיקה טובה, 'זרקו לי איזה סיפור שנוכל לתקוע שיתאים"…
35, 36
catsmonster,
למה ישראל היא לא דוגמא טובה? עד כמה שידוע לי בכל העולם המערבי (ובעצם נדמה לי שבכל העולם) ילדים שאין להם כסף מבקשים מההורים לקנות א' ו ב'. אוכל, בגדים, דמי כיס ועוד…
פשוט, אלא אם כן יש לך הורים מליונרים (וחונכת על רוח הבזבזנות), אתה מנסה לחסוך את הכסף שאתה מוציא עד כמה שניתן… וגם הזמינות להוריד משחקים היא גבוהה…
לא?
ולא אמרתי חלילה שלא צריך משחקים כמו שמגיב 27 רוצה. הייתי מגיב בדיוק בצורה הזו (טוב, אולי לא בצורה הזו, אבל מסכים כעיקרון) לו העולם המשחקים היה מייצר רק משחקים אינטליגנטיים.
מילת המפתח כאן היא גיוון.
צריך גם משחקים בלי עלילה ועם גרפיקה מפוצצת, משחקים עם גרפיקה ועם עלילה, משחקים בלי גרפיקה אבל עם עלילה מפוצצת.
כדי שכשמסיימים משחק אחד, אפשר לנוח ממנו ולשחק במשחק מסוג אחר לגמרי.
אני מצר על החדגוניות…:(
M3m3,
נדמה לי שאתה צודק( 🙁 ), אבל זה שמודל ה'גרפיקה' פועל, אומר שמודל ה'איכות' לא יפעל?
בייחוד אם יש בני נוער שרוצים במשהו גבוהה יותר.
אגב, DAO למשל, נדמה לי שנמכרת יפה. ובעוד שגם היא תלת מימדית (ולא ברמת התחכום הפנימי שהייתי רוצה לראות ממשחק RPG), עד כמה שידוע לי היא נמכרת על תקן 'משחק איכות' (ובאין ציפור שיר גם עורב הוא זמיר)…לא?
אם גרפיקה אין תקציב לעלילה מושקעת
תמיד זה יהיה ככה.
הבעיה היא שככל שהגראפיקה עולה ככה הגיימר צריך להשתמש בדמיון שלו פחות.
ואני עדיין לא מאמין שאף אחד לא הזכיר פה את גרים פנדנגו!!!
גרפיקה זה די ברור שאין לו, אבל מי ששיחק יודע על מה אני מדבר.
פשוט משחק מדהים!!!
וחבל שרוב קהילת הגיימרים (במרכאות כפולות) פה בכלל לא מכירה את המשחק הזה.
ל=38
ל-38
לדעתי זה נכון אך לא תמיד.
MW הראשון והשני בעלי עלילה מעולה ובעלי גראפיקה לא רעה.
AC הראשון והשני בעלי עלילה מרתקת וגראפיקה מדהימה.
אתה צודק אבל…
וואלה אתה צודק, באמת צריך לפנות גם זמן לחשיבה על המחשק עצמו ולא רק על הגראפיקה. חשוב לשלב בין שניהם כמו שעשו בHalf-Life 2 ממה שאני זוכר בתקופה שזה יצא Source היה פורץ דרך והמשחק הזה היה חוויה בלתי נשכחת.
אבל הבאתה שם גם כל מיני דוגמאות לא כ"כ טובות: Just Cause 2 אני כמעט נרדם תוך כדי משחק, כנ"ל לגבי Metro 2033 ששחקתי בו סך הכל 20 דקות ונמעס לי.
משחקים טובים צריכים כמה דברים…
עלילה, מימד (2d/3d וכו…), שליטה בשחקן/שחקנים. גראפיקה בסוף! לא חייבת להיות מושקעת אבל גם לא מחופפת (אם משהו שיחק במריו ל-megasony, דייב, gta2, red alert 2, הנסיך הפרסי 2 וכו'), היא צריכה להתחבר לעלילה ולשליטה בשחקן בכדי להעביר רמת משחקיות טובה ואיכותית.
ממש לא כך
רק לידע כללי אני התחלתי לשחק בGTA4 רק אחרי יציאת הפאץ' החמישי , וגם אחרי הפאץ' השישי שיצא לא מזמן הוא ממש לא נירא כמו משחקים אחרים בימינו. פשוט לא יכלתי לסבול את הגרפיקה המגעילה של המשחק הזה. כמה שהמשחק לא יהיה מעניין מבחינת סיפור אני פשוט לא יכול לשחק בו כאשר אני רואה משושה במקום גלגל או ראש מרובע זה פשוט גורם לי לעצבים…
למי שזה לא מפריע יש לחבר שלי 8600GT למכירה בשבילו…
רמת העלילה חשובה כמו רמת הגראפיקה
ככה אני נהנה משני העולמות במשחק אחד.
כיף לראות גראפיקה טובה אבל גם כיף שיש עלילה טובה, לכן נהנתי במשחק COD6 M.W.2
הוא ממש משלב בין שני הדברים…
מסכים ביותר
מה שנכון לשרטי קולנוע נכון גם למשחקי מחשב.
סרט קולנוע יכול עתיק אפקטים שעלותם עשרות מליוני דולרים אבל לל תסריט טוב או משחק טוב מבחינתי הוא לא שווה כלום. לצערינו, לא חסרים בשנים האחרונות סרטים כאלה.
כך גם במשחקי מחשב. סדרת GTA מבחינתי היתה פריצת דרך. החל מGTA 3 – רמת המשחקיות כ"כ מתוחכמת ומהנה שהיא מפצה על גראפיקה שאינה מתחרה במשחקים אחרים – אבל עדיין המחשחק עדיף בעשרות מונים.
בקיצור, כמו אוטו. האוטו הכי יפה בעולם אם הוא לא מגובה במנוע, הילוכים ושלדה טובים – לא יהיה שווה כלום.
לא לא הגזמנו זה שמישחק טכנית לא מתאים לך אל תשחר אותו
בכתבה באמת הגזמתם עם חלומות של כותב לא ענייני
יש משהו בדברייך אבל אני לא מסכים
אני פשוט חושב שכל אחד ואחד פה התבגר והבין שהמשחקים פשוט פונים לגיל אחר.
גם אני בזמנו הייתי מוצא את רב המשחקים למעניינים ובזמנם הגראפיקה הייתה יוצאת מן הכלל.
היום "הכל" נראה ילדותי ומרשים
למאט כמה כותרים שאחד מהם זה MASS EFFECT
לא ציפיתי לאהוב את המשחק הופתעתי לטובה (ואין לו מנוע חולני).
האמת שלי
אין דבר כזה משחק אגדי בלי גרפיקה אגדית וכל מי שאומר אחרת פשוט לא מכיר את ההיסטוריה. האלף לייף היה משחק שיצא ב1998 ואפילו הכרטיס הכי טוב אז הוודו ראש של 3 די אף איקס בקושי הריץ אותו שזה כמו קרייסיס 1 שהכרטיס הכי חזק בקושי הריץ אותו לפני 3 שנים… ככה שאם האלף לייף לא היה נראה מדהים אז, אף אחד לא היה מסתכל כמה כיף לשחק בו ולגלות את כל העלילה החייזרית שלו, שזה אני טוען לפחות – בדיוק מה שקרה עם קרייסיס 10 שנים אחרי
ומה עם הוצאות מוזגמות לחומרה?
זאת אחת הכתבות עם הכי הרבה תגובות..
מה שאומר שכנראה גרפיקה באמת חשובה.
אני חושב שצריכים גם כתבה על רדיפת הביצועים וקצב פריימים מוגזם שלא לדבר על הוצאות מוזגמות על כרטיסי מסך ו SLI.. ההוצאות הכספיות הרבה יותר גבוהות מעוד משחק ב200-300 שקל..ולרוב מיותרות
אז אלכס, תחשוב שוב:
LBA (וגם משחק ההמשך שלו, LBA 2) הוא המשחק הטוב ביותר שיצא אי פעם. מעולם. בהשוואה לכל ז'אנר שקיים.
הגרפיקה שלו היתה נחמדה מאוד אבל בוודאי שלא פסגת הטכנולוגיה.
גרפיקה זה נחמד, לא על חשבון העלילה
נקודה. ואני לא בן 20+, אלא 15, למי שאמר "מהדור שלנו".
ל-49
אני מסכים איתך. לכן, אם אני מחפש משחק שהוא גם איכותי מבחינת התוכן וגם מבחינת הגראפיקה, אני קונה משחקים לסוני 3 שלי
(אם רק ב-2014 מתכננים את הקונסולה הבאה).
אני ממליץ על המשחק Heavy Rain, משחק גאוני ומתרחש כמו הסרטים של איצ'קוק, אתה משחק כאילו אתה השחקן מתוך הסצנה ויש יותר מדמות אחת כשהן מתחלפות בניהן בסצנות השונות.
מסכים לגמרי
צריך גרפיקה טובה אבל לא על חשבון Gameplay שזה בדרך כלל מה שקורה במשחקים החדשים..
קצת הגיון לא יזיק..
תחשבו על משחק עם הגרפיקה הכי מפלצתית אבל כמעט בלי עלילה.. אה כן, תחשבו על החיים. למה אתם בכלל הולכים לשחק מלכהתחילה? כדי לקבל משהו שונה ממה שיש בחיים, כוחות על, עלילה טובה וכו'.
צודק
אתה ממש צודק! באמת יש את התחושה שלעולם החומרה שלנו לא תספיק, כי תמיד יגיע משחק חדש עם גרפיקה עוד יותר מטורפת..
תתרגם את הכתבה לאנגלית, ותכניס אותה לאיזה אתר מוכר. אולי מפתחים מהעולם יראו מה הלקוחות באמת רוצים.
כן?
יפה נשאר עם PENTIUM 2 ונמשיך לשחק DOOM1 זה אחלה פתרון,
זה פשוט בולשיט מה שכתוב פה, גרפיקה היא פשוט חלק בלתי נפרד בהתקדמות ובהתפתחות של משחקים.
אולי אתה מעדיף עלילה וגראפיקה מאפנה.
חחחראטה!
הגרפיקה במשחק זה ה-דבר שעושה את המשחק… אני יודע את זה בתור מישהו שמשחק בכל המשחקים החדשים.